POV KATHY
En hier zit ik dan. Eenaam op mijn kamer, tv te kijken. Iedereen zegt de hele tijd dat Jai en ik het moeten uitpraten en dat ik naar hem moet luisteren, maar dat ga ik dus echt niet doen. Ik hoef niks te weten ofzo hoor. Ik weet genoeg. Hij was "gezellig" met Demi samen in de stad en niet met mij. Zovan, fuck you Jai. Ha, dat was een stomme woord grap. Eww, Kathy, denk ik bij mezelf en ik grinnik. Ow, gelukkig, ik kan dus nog wel lachen. Dat is namelijk iets wat ik de afgelopen paar dagen niet gedaan heb. Zelfs Ella kreeg me niet zo aan het lachen.
Er wordt op mijn deur geklopt. Ik zucht. 'Ja?' zeg ik. Ik kijk niet naar degene die binnenkomt. Ik wil het niet eens weten. ik hoor voetstappen en dan beweegt mijn bed. Ik kijk eindelijk op. Godsamme Lou, wat nou weer.
'Wat?' vraag ik kortaf. Hij kijkt een beetje alsof hij beledigt is. Misschien heb ik hem wel beledigt. Maakt me niks uit.
'Kathy. Kan je niet voor één keer wat aardiger zijn?' vraagt hij, grote puppy ogen. Ik zucht.
'Ik zou heel graag vrolijker doen, maar ik heb er niet echt een reden voor ofzo hè Louis,' zeg ik chagrijnig.
'Misschien als je nou eens met Jai ging praten-'
'Nee, nee. Nee, Lou. Ik ga echt niet met hem praten. Stel dat hij daar is met die Demi? Stel dat... dat... weet ik veel! Maar ik ga er echt niet heen.' Hij weet dat ik daar niet heen wil, niet voor Jai en elk geval. Ella is een uitzondering. Ella is altijd een uitzondering. Ik zou met haar alles durven doen waar ik bang voor ben. Al mijn angsten durven aanvaarden. En misschien had ik dat ook ooit met Jai gedurft. Maar hij heeft het verpest.
'Ow, kom op Kath. Zeg nou niet dat je al over hem heen bent,' zegt Louis sceptisch.
'Ik ben over hem heen Lou,' lieg ik. Echt niet dat ik zomaar over hem heen kom. Denk t toch even niet. Ik ben dan wel kwaad, en we zijn praktisch nu uit elkaar. Maar dat betekent niet dat ik hem niet meer leuk vind.
'We weten allebei dat dat een leugen is. Maar ik ga je niet dwingen, maar ik kan je wel vertellen wat Jai mij vertelt heeft.' Mijn mond valt open.
'Wat? Je hebt met Jai gepraat, achter mijn rug om, over mij? What the fuck Louis?' schreeuw ik bijna. Ik ben boos, maar ook wel nieuwsgierig. Heel nieuwsgierig eigenlijk. Zou hij me dan toch misschien nog leuk vinden? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik bedoel, wat is er nou bijzonder aan mij? Ik ben niet zo'n bijzonder meisje.
'Kathy, Kathy, rustig aan zeg. Het ging op een goede manier over jou,' zegt hij vlug. Nu heeft hij mijn volledige aandacht.
'Wat zei hij dan?' vraag ik voordat ik mezelf kan inhouden. Louis laat een schijnheilig glimlachje zien.
'Moet ik het precies herhalen?" vraagt hij? Ik knik.
POV LOUIS
*FLASHBACK*
'Hey, Jai, das nie cool hè, zomaar met een ander meisje gaan als je met me zusje bent,' zeg ik. Ik sla Jai op zijn rug als ik hem zie. Hij slaakt een zucht.
'Is dat wat ze iedereen nu vertelt?' vraagt hij sarcastisch.
'Hey, hey, niet zo gemeen over mijn zusje. Ze heeft het aan bijna niemand vertelt. Allen aan mij, Connor en Ella.' O, shit, dat was vast niet goed om te zeggen.
'Aan Ella?!' zegt hij furieus.
Ik haal mijn schouders op. 'Zij was met Kathy naar de stad gegaan op die dag en zij was degene die Kathy vond nadat ze jou had... gevonden.' Ik moet een lach inhouden, dit klinkt allemaal zo stom.