Sejak kes haritu , mereka berenam tidak bertegur sapa dengan Ayunee . Malas hendak mengambil tahu pasal gadis itu lagi . Buang masa , buang airluir !
Izzah dan Ezzah bergerak pantas ke padang kerana pergi ke tandas .
Cikgu Borhan memandang ke arah Ezzah dan Izzah dengan pandangan susah ditafsir .
" Kamu berdua mari sini ! " panggil Cikgu Borhan .
Ezzah dan Izzah akur .
Kalau tak kerana lambat , dah lama aku tak pergi dekat orang tua miang ni ! Desis hati ezzah .
Dia sempat menjeling ke arah syiqa , nalin , najwa dan ana yang sedang memerhatikan mereka .
" lepas kelas jumpa saya . Dah pergi masuk barisan . Lepasni jangan lambat ! " tegas cikgu borhan .
Hekeleh , muka dah la tua . Kedut- kedut pulak tu . Kalau marah lagi bertambah kedut , kalah nenek aku . Kutuk izzah dalam hati .
Cepat-cepat mereka berdua berdiri di dalam barisan .
********
Selesai membuat 5 pusingan dan bermain bola tampar . Mereka duduk di bawah pondok untuk melepaskan penat .
" Fuh cikgu ni , nak bagi aku mati ke apa ? Dah la suruh buat larian 5 pusingan non-stop , lepastu terus suruh main bola tampar . Bangang betul " getus Ana sambil mengelap peluh yang masih meniti di dahi .
" Tahu takpe . Aku yg elok takde asma ni pun boleh ada asma " balas Izzah dengan nafas yang tercungap-cungap .
" Eh korang bukan kena jumpa cikgu borhan ke lepas kelas ni ? " tanya Syiqa .
" Haahlah beb . Aduh boleh pulak lupa . Jah jomlah ! Kang orang tua tu memekak pulak datang lambat . " balas Ezzah sambil menarik lengan Izzah .
" Sabaq sat . Bagi cheq ambil nafas dulu . " ujar Izzah.
Kemudian mereka berdua melangkah ke arah pejabat sukan yang berada di tepi padang .
Ezzah mengetuk pintu kayu itu sebelum ada suara menyahut dari dalam .
" Masuk ! Pintu tak kunci . " ujar cikgu borhan .
Ezzah dan Izzah teragak-agak untuk masuk ke dalam .
Sampai saja di meja cikgu borhan . Cikgu borhan memandang mereka dari bawah ke atas sambil menjilat bibir .
Izzah sudah mengenggam erat jari-jemari Ezzah kerana takut .
Ezzah sudah berzikir didalam hati . Segala surah sudah dibaca supaya benda buruk tidak berlaku .
Pappp !!
Cikgu borhan menepuk bahu Ezzah .
" Yaallah ya tuhanku ! Aku mohon maaf padamu . Ampunilah dosa-dosaku " ujar Ezzah tiba tiba .
" awak dah kenapa ezzah ? Saya cuma nak bagi awak kertas ni untuk awak edarkan ke kelas form six . " ujar Cikgu Borhan sambil memandang pelik ke arah pelajarnya .
Ezzah hanya tersengih dengan ketelanjuran kata-katanya tadi .
Izzah disebelah sudah menahan tawanya daripada pecah .Mereka kemudian keluar daripada pejabat sukan dan menuju ke cafe untuk rehat kerana sekarang waktu rehat .
Apabila kelibat ana dan kawan-kawannya sedang duduk di meja , mereka melangkah ke sana .
" Weh gais ! Hot news beb ! " kata Izzah . Ezzah sudah menjeling Izzah yang ingin membuka cerita tentangnya .
" Kau tahutak ? -- " belum sempat Izzah hendak bercerita , Najwa menyampuk .
" Taktahu "
" Kau diam dulu boleh tak bahalol ? " marah Izzah .
Najwa menyengih menunjukkan giginya yang tersusun rapi .
" Ezzah melatah masa Cikgu borhan hulurkan kertas dekat dia . Kau orang tahu dia sebut apa ? "
Najwa menggeleng polos sambil menjawab .
" Taktahu "
Semua mata memandangnya tajam .
Najwa mengerdipkan matanya . Ingat comel la tuh !
" Dahla ! Malas nak cerita . " rajuk Izzah .
Mereka semua mengeluh .
" Sengallah kau wa . Tengok jah taknak cerita . " ujar Syiqa .
" Alolo sorry la jah . Saja je usik " kata Najwa .
Izzah kembali senyum .
" Ok macam ni tau bla bla bla bla " malas nak dengar dia membebel . * fliphair*
**********
EZZAH dan Syiqa bergerak ke bangunan Form Six untuk mengedarkan surat Majlis Tarian yang akan diadakan di Hotel World Gardens ( merapu ha dah ) .Surat itu dibahagikan kepada dua . Syiqa ke bahagian kiri manakala Ezzah ke bahagian kanan .
Tok ! Tok !
Syiqa mengetuk pintu kelas 6 Kluster .
" Assalamualaikum " ucap Syiqa .
" Waalaikumussalam " jawab pelajar didalam kelas itu .
" Pewwit !! Awek doh ! "
" No ada tak ? Nak hehe "
Syiqa mengendahkan suara-suara sumbang yang bergema di dalam bilik itu .
" Ehem .. " syiqa berdehem sebelum
" Perhatian ! Kamu semua di jemput ke Majlis Tarian yang akan diadakan di Hotel World Gardens . Surat akan diedarkan untuk makluman lanjut " ucap Syiqa lantang .
Selepas surat diedar , Syiqa meminta diri untuk keluar .
Ada mata yang menghantar permergian Syiqa sampai ke hujung pintu kelas .
' I want this girl ' desis si dia .
*********
Ezzah berjalan menuju ke kelas 6 Guardians yang dimana semua pelajarnya lelaki .
Pintu diketuk perlahan oleh Ezzah , dan mata didalam kelas semua menoleh ke arahnya .
Ada satu figura yang sedang merenungnya dan memberikan senyuman manis kepadanya .
" Announcement ! "
" Kamu semua dijemput untuk menghadiri Majlis Tarian yang diadakan di hotel World Gardens . Surat akan diedar untuk makluman lanjut . "
Selesai kertas diedarkan , Ezzah meminta diri untuk keluar tapi namanya dipanggil .
" Ezzah Amirah aka My zos " Ezzah menoleh mencari suara itu .
Matanya tertancap pada figura yang sedang duduk dibelakang kelas . Kemudian lelaki itu bangkit lalu menuju ke arah Ezzah .
"Ss-sufian " ujar Ezzah gagap . Gosh !
" Yes its me babyzos " Sufian menjawab sambil mengenyitkan mata .
" Will you be my girl ? " ujar Sufian .
Ezzah terkaku ditempat dia berdiri , tak lama kemudian pandangannya kabur .
Please support my story . Please leave a comment & click vote .
Xoxo.Syiqa
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings