Sufian melabuhkan duduk sebelum berkata .
" Actually its nothing to me and her . Cuma jumpa sebab nak selesai masalah salah faham sayang dengan dia lah . Lagipun dia dengan kawan saya dah . So jangan jelouse okay ? " terang Sufian sambil mengosok kepala Ezzah seperti budak kecik yang sedang merajuk .
Ezzah mengangguk .
" Jelouse tandanya sayang . Saya sayang awak " ujar Ezzah .
" Ye saya tahu sayang " balas Sufian lalu menarik Ezzah ke dalam pelukan .
****************
Syiqa duduk di kerusi pondok memandangkan kawan-kawannya dipanggil oleh guru disiplin atas sebab-sebab tertentu .
Dia menyelak novel CINTA KONTRAK yang dibawanya tadi .
Dia tersenyum apabila membaca isi-isi novel tersebut .
" Hey senyum macam orang gila tu kenapa ? " tegur seseorang .
Syiqa mengangkat muka memandang figura didepannya .
" Hekeleh sibuk ! Nak apa ni ? " soal Syiqa tanpa berbasa-basi .
" I nak jalankan plan kita harini. I nak you ikut sekali " ujar Affiq .
Syiqa diam sebentar .
"Okay but ada syaratnya " balas Syiqa .
Afiq mengangkat keningnya tanda ' apa '
" Just pura-pura okay ? not real . "
Laju afiq mengangguk .
" Takdenya i nak dengan you . I dah ada orang yang i minat okay ? * fliphair* " katanya lalu membuat muka .
Syiqa menjeling sekilas . Gedik nak mampos !
*********************
" Okay lets start . you hold my hand and you call me sayang okay ? " ujar Afiq .
Syiqa diam sebentar matanya teralih pada Furqan yang sedang galak bergelak ketawa dengan gadis itu .
Hatinya membara . Ya dia cemburu !
Pantas kepalanya mengangguk .
Kemudian mereka berlalu pergi ke arah pasangan itu dan bermulalah drama mereka .
" Baby , you nak makan apa sayang ? Now i will treat you " soal Afiq manja .
Syiqa tersenyum
" Em baby nak makan nasi ayamlah . Nak sayang suap tau " balas Syiqa lalu mengetatkan lagi pelukan tangannya di lengan Afiq .
Furqan yang tadinya galak ketawa , terdiam .
Shit punya jantan !! , marah hati Furqan .
Dia cuba bangkit untuk menyerang Afiq dan Syiqa tapi dihalang oleh gadis yang bersamanya .
" Babe , where are you going ? "
" Bla lah ! " jerkah Furqan . Laju kakinya mara ke arah pasangan sejoli itu .
Afiq dan Syiqa sudah menahan ketawa yang hendak terlepas .
Tiba-tiba bahu Afiq disentuh kasar dan ditarik ke belakang .
" Woo woo ! lek ah brader ! "
" Lek kepala bana kau ! siapa bagi izin kau keluar dengan Syiqa ?! " marah Furqan . Sempat dia mengerling ke arah gadis yang berada di belakang Afiq . Geram hatinya melihat gadis itu keluar bersama orang lain selain darinya .
" Kau buat lawak apa ni bangang ? lantak dialah nak keluar dengan siapa , takde kaitan apa apa pun dengan kau . " balas Afiq sinis . Syiqa yang dibelakang Afiq sudah tersenyum sinis .
Padan muka kau !
Furqan mengenggam tangannya , baran yang ada dihatinya tunggu masa saja hendak dilepaskan .
" Baik kau berambus dari sini dan tinggalkan Syiqa dengan aku ! " jerit Furqan .
" No ! aku taknak pergi dengan kau ! " balas syiqa separa menjerit .
syiqa mendengus kasar sebelum menarik lengan Afiq pergi daripada situ .
" Wait Syiqa Erina ! " panggilan Furqan tidak diendahkan .
Okay gais , ni je sis mampu update . So lepas ni mungkin jarang update sebab tahun ni tahun paling busy , don't know why ? . Please vote & comment .
Support my story and insyaallah i will update doublepart . Okay bye assalamualaikum
XOXO.SYIQA
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings