Chapter 41

2.6K 123 19
                                    



HARI SPM & STPM

Syiqa dan Nalin berlari menuju ke dewan peperiksaan apabila sedar yang mereka sudah terlambat untuk mengambil peperiksaan yang akan menentukan masa depan mereka . Mereka menghela nafas lega bila sudah duduk di tempat masing . Mereka bernasib baik kerana mereka ditempatkan di belakang dan berdekatan dengan kawan-kawan yang lain .

" Hoi minah , taknak lambat lagi ke kau datang ? Nasib kertas tak bagi lagi " tegur Ezzah .

Nalin menoleh

" Lek ah weh baru berapa minit lambat . Kau patut salahkan minah jebon ni , siap macam nak pergi dating dengan Sir Hanafi . " balas Nalin . Dia menjeling ke arah Syiqa yang berada disebelahnya .

" Hek eleh , jangan sebut-sebut nama kesayangan aku eh nanti rindu " kata Syiqa lalu tergelak

Nalin dan juga Ezzah turut tergelak mendengar kata-kata kawannya itu .

" Ye saya tahu awak rindu saya , lepasni teman saya pergi lunch ye " ujar satu suara .

Mereka bertiga diam . Alamak , hantu mana pulak bersuara ni .

Lantas kepala mereka menoleh untuk melihat gerangan yang bersuara itu . Syiqa tergamam . Aduh kantoi pulak !

" Err .. awak jaga kertas pertama ke ? " tanya Syiqa . Dia menunduk . Malu la tak habis lagi woi . Gila tak malu kantoi rindu pengarang jantung , last-last dia tahu . Haih sengal .

Sir Hanafi mengangguk

" Goodluck ye korang especially my busyuk ni " ujar Sir Hanafi lalu menarik sedikit pipi kecil Syiqa . Cepat dia berlari ke depan apabila menyedari keadaan muka gadis itu bertukar merah . Maroh hahahaha

Syiqa mengaduh

" Sakitlah woi ! eeee dia nii " kata Syiqa

" Haih sweetnya korang , aku dengan epul pun tak sweet , tawar je " ujar Ana sedih .

Tidak sempat izzah ingin membalas , Kedengaran suara ketua pengawas yang akan menjaga kertas pertama bersuara .

" Perhatian ! Harini kamu semua akan menghadapi peperiksaan SPM 2017 . Do your best and make your parents proud of you . Okay thats all . Goodluck gais ! " ujarnya .

Tepukan gemuruh diberikan sebelum suasana di dalam dewan sunyi apabila kertas peperiksaan mula diedarkan . Sebelum mula menjawab , doa ditadah memohon kepada allah supaya permudahkan dugaan mereka menjawab soalan , Amin ! .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sufian mengerling meja Amir disebelah .

" Psst ! mir .. " panggil Sufian perlahan . Amir memandang Sufian lalu mengangkat kening

' Jawapan bahagian A soalan 3 apa do ? ' tanya Sufian berbisik .

Amir menyelak soalan yang ditanyakan oleh Sufian

' hoi sufi , A la bengap ' balas Amir bisik . Sempat dia membengapkan Sufian . Lambat betul . 1+2 pun tak dapat buat . HAHAHAHAHA

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now