Chapter 33

2.2K 127 1
                                    


( Just be yourself & be strong to do something what can hurt you heart )

SYIQA berlari anak menuju ke kelas dan melabuhkan duduk dikerusinya . Dia cuba mengambil nafas sebelum berkata

" Weh ez ! Sir Hanafi ajak aku lunch do nanti " ujar Syiqa teruja .

Ezzah memandang Syiqa pelik . Apehal minah tu terlampau excited ?

" Weh kau sedar tak dia tu Sir kita . Cikgu yang ajar kita weh . Kau syok dekat dia ke ? " tanya Ezzah lalu mengelengkan kepalanya .

Syiqa terkejut

" Aku sedarlah dan aku mana ada apa apa perasaan dekat Sir . Gila ke kau ? Dia cikgu yang ajar kita kot . " nafi Syiqa . Dia masih cuba untuk menyembunyikan perasaannya yang hadir ketika itu .

Ezzah menghela nafas lega bila mendengar Syiqa berkata begitu

" Baguslah . So kau lunch dengan dia nak ajak kita orang ke macam mana ? " tanya Ezzah .

Syiqa diam memikirkannya

" Em aku rasa tak kot . Just us . hehe " jawab Syiqa sambil menayangkan gigi putihnya .

Ezzah menggeleng . Ada-ada je minah ni


$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


SYIQA's POV

Aku berjalan menuju ke cafe seperti yang dijanjikan dengan Sir Hanafi tadi . Dari jauh kelihatan , dia sedang menunggu ketibaanku mungkin .

" Sorry lambat . Cikgu Azmah keluarkan kelas saya lambat " kataku lalu melabuhkan duduk didepannya .

" It's okay la . Saya pun baru je sampai rasanya " jawab Sir Hanafi lalu melemparkan senyumannya padaku .

Haih , boleh tak aku pengsan sekarang ? Ohno !

" Oh ha pergilah ambil makanan dulu . " kataku sambil merenung mata hazelnya . Ah ! aku terpukau !

Dia mengangguk lalu beredar ke tempat pangambilan makanan .

Sedang aku leka memerhatikan sekeliling tempat , satu teguran mengejutkan aku .

" Best ke ada scandal dengan cikgu sendiri ? " sinis suara itu berkata .

Pantas aku menoleh kerana ingin tahu siapa yang berani berkata demikian kepadaku .

" Bestlah jugak daripada makan dengan beruk macam kau " balasku dengan sinisnya . Ha nah aku balas tiptop .

Mukanya terus berubah .

HAHAHA hey , ni Syiqa la ! main-main dengan aku

" Kau samakan aku dengan beruk ? How dare you bitch ?! " tengkingnya .

Aku mengangkat kening kiriku ala-ala Ziana Zain .

" Sakit hati ke ? " soalku sinis .

Kelihatan dia sedang mengenggam penumbuknya , mungkin aku akan merasa tumbukan sulungnya ? atau mungkin tidak .

" Kau ingat kau boleh bahagia ke dengan dia ? " soalnya ,

Pelik . Ya aku pelik dengan soalan yang diberikan olehnya .

" Bahagia ? Hello , aku bukan tengah berdating dengan dia just lunch for to know each other " jawabku .

" Aku takkan bagi kau bahagia dengan dia sedangkan aku merana " balasnya sebelum beredar dari sini .

Aku tergelak sebentar . Ada ada jelah mamat hingusan ni !

" Ada apa Furqan jumpa awak ? " tanya Sir Hanafi apabila tiba di meja makan . Di tangannya ada sepinggan nasi yang dipenuhi lauk-pauk yang diambil .

" Em .. Sir kenal dia ke ? " soalku .

Sir Hanafi mengangguk

" Dia anak buah saya " balas Sir Hanafi

Aku melopong . Ah sudah ! Kenapa complicated sangat benda ni ! Argh !!!

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now