Chapter 13

3.6K 165 3
                                    

Flashback ~

Ezzah tergamam dengan kata-kata yang baru keluar daripada mulut Sufian .

"  Ap-apa aw-awak me-merepek ni ? " tanya Ezzah gagap .

' Hesy ! Sejak bila aku gagap ni ? Badigol betul la kau ez  ! '  desis hati Ezzah .

" saya tak merepek zos . Saya serius dengan kata-kata saya . Will you be my girl ? "  kata Sufian .

Ezzah menggaru kepalanya yang tidak gatal .

Otaknya cuba untuk berfikir apa alasan yang bagus untuk menolak lamaran Sufian .

" boleh bagi saya masa ? " soal Ezzah .

Sufian menayangkan giginya kemudian menganggukkan kepalanya .

Ezzah tersenyum hambar .

End of  flashback ~

Ezzah melangkah masuk ke dalam kelas . Terdengar jeritan nyaring daripada kawan-kawannya .

" Wehhh zoss !!! Rindunyaa dekat kauuu !! " teriak Syiqa ditelinga Ezzah .

" Rindu rindu pun agak la nak jerit dekat telinga aku samdol ! " marah Ezzah sambil menggosok telinganya .

" Weh makcik ! Awat tak datang sekolah ? " soal Najwa semasa Ezzah sudah melabuhkan duduk di kerusinya .

" Penatlah . Lagipun masa tu kepala aku pening . " ujar Ezzah .

Najwa hanya meng'o kan saja .

" Eh masa aku takde amacam korang ? " tanya Ezzah .

Belum sempat Nalin hendak bercerita , guru yang hendak mengajar melangkah masuk .

*************

Syiqa dan Nalin duduk di atas kerusi yang kosong sementara kawan mereka yang lain membeli makanan .

" Eh syi , aku ada minat someone ni la . " bisik Nalin perlahan .

Syiqa mengerutkan dahi .

" Siapa ? " soal Syiqa lalu memaling kepala menghadap Nalin .

" Abang form six aum ! " Jerit Nalin sedikit kuat .

" Hoi nenek ! Kau kena sampuk jembalang mana ni jerit-jerit  ? " perli Ana lalu duduk disebelah syiqa .

" Ni haa member kita jatuh cinta " ujar Syiqa dengan nada memerli Nalin .

Dia mengerling ke arah Nalin yang sedang memandang tajam ka arahnya .

" Jatuh cinta lagi ~~  lagi lagi ku jatuh cinta ~~~ " Izzah yang baru tiba dengan pinggan ditangannya tiba-tiba bernyanyi .

Tangan Nalin bergerak memukul punggung Izzah .

Izzah mengadu sakit .

" Hoi bahalol sakitlah sengal ! " jerit Izzah .

Nalin ketawa kecil sebelum berkata -

" Punggung mantop sangat tu yang Amir suka . " Nalin membalas lalu menyuapkan sedikit nasi ke mulutnya .

" Hoi pehal tiba-tiba Amir . Amir mana lak ni ? Amir sebelah kelas kita tu ke ? " soal Izzah kemudian melabuhkan duduk di sebelah Nalin .

Nalin hanya mengendahkan soalan daripada Izzah . Matanya tertancap pada figura yang sedang berjalan dihadapannya sekarang .

' Alahai kenapa handsome sangat my prince ? ' gumam hati Nalin .

Izzah cuba mencuit-cuit bahu Nalin tapi tidak berjaya .

Izzah memandang Syiqa dan yang lain sambil mengangkat kening kirinya . Semua mengangkat bahu tanda ridak tahu .

Tiba-tiba idea nakal muncul di fikiran Ezzah . Dia berjalan terjingkit-jingkit mendekati Nalin yang termenung menghadap seorang lelaki didepan .

" Haaa nalin jatuh cinta !! " jerit Ezzah di telinga Nalin

Nalin yang sedang tekun melihat lelaki dihadapannya bertindak spontan .

" Hoi mak Redza masuk meminang !! " latah Nalin .

Selepas sedar dirinya diperhatikan oleh semua orang termasuk lelaki yang bernama Redza dia menutup mulut .

' Apa aku cakap ni ?! Erhh zoss !!!!!! ' rungut hati Nalin kemudian memandang tajam ke arah Ezzah dan yang lain sedang galak ketawa .

" Kuang hajo eh hangpa semua ni ? " marah Nalin .

Ezzah hanya tersengih kemudian menunjukkan dua jari tanda peace .

**************

" Ni semua sebab kau lah zos ! " marah Nalin lagi .

" Eh asal aku pulak ? "

" Yelah ! Kalau kau tak terkejutkan aku takdenya aku melatah macam tu ! "

" Dah kau pandang dia macam nak tebus je . Kita orang panggil pun tak sedo-sedo " ujar Syiqa .

Nalin diam . Fikirannya melayang pada hal tadi .

Flashback ~~

Selesai makan , kami bergerak untuk pergi ke kelas selepas loceng berbunyi .

"  Weh weh! Japlaaaa !! " jerit Nalin perlahan . Mereka tidak pedulikan Nalin .

Lambat beno kemas barangnya !

Tangannya ligat mengemas barang diatas meja , dengan tak sengaja tangannya tertolak pen jatuh ke lantai .

Baru sahaja hendak menundukkan diri , ada manusia yang mengambil dan menghulurkan kepada Nalin .

Dia mengangkat muka .

Nalin tercengang memandang figura dihadapannya .

Kaki dan tangannya seperti digam dengan gam gajah tidak boleh bergerak apabila melihat wajah bersih lelaki itu .

" Hei girl ? " tegur figura itu .

Lantas fikiran Nalin kembali ke dunia asal .

Matanya terkebil-kebil  .

Tangan yang dari tadi menghulur pen yang tadi jatuh di ambil lembut oleh Nalin .

" Te-terima kasih " ucap Nalin sambil menundukkan mukanya . Malu untuk memandang wajah didepannya .

" Hey babygurl , look at me please ? "  ujar Lelaki dihadapanya . Jaring runcing lelaki itu mendongakkan kepala Nalin .

Dia mengukirkan senyuman manis untuk Nalin .

'My girl . I like this girl ' 

" Redza . Redza Ferdaus " lelaki yang bernama Redza itu mengenalkan dirinya .

Nalin yang tercengang hanya mengangguk laju .

Dia mula hendak melangkah tapi dihalang oleh Redza .

" Eh cik adik . Introduce yourself girl . " kata Redza .

Nalin terdiam sebentar

"  Em Shazleen Umairah . But just call me Nalin . " balas Nalin lembut .

Redza tersenyum manis .

Dia mengelus lembut pipi gadis didepannya ini .

'  I want you baby . Wait and see what I will do for you dear . ' sinis Redza .


Xoxo.Syiqa

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now