Selesai saja majlis pernikahan Syiqa Dan Hanafi . Mereka bergerak keluar daripada masjid. Mata Syiqa melilau mencari kelibat kawan-kawannya . Dia tersenyum melihat Nalin dan yang lain sedang ke arahnya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan .
" Selamat pengantin baruuuuu .... " suara sumbang milik Ezzah bernyanyi . Niatnya ingin memerli
" Bengong , sumbang lah yal " ujar Najwa . Hujung katanya dia ketawa .
" Syi , hang datang tak esok masa ambik keputusan ? " tanya Ana .
" Datanglah do , gila ke tak datang . nak ambik result kot . " balas Syiqa .
" Hopefully result kita semua okay . " kata Ayunee .
Mereka mengangguk laju .
Hanafi tiba-tiba muncul di sebelah Syiqa .
" Gais , I nak pinjam isteri tercinta I ni pergi sekejap " katanya .
Ezzah menjeling geram
" Kau ni potong stim betullah ! Baru je kita orang nak gosip " balasnya . Dia memonyokkan muka.
" Takpe sayang , you gosip dengan I okay ? " ujar suara Sufian dari belakang .
Ezzah menoleh lalu tersenyum . Kemudian dia berlalu pergi bersama Sufian . Pandai pulak kau pergi ye minah ?
" Kau jaga dia baik-baik , aku nampak luka sikit dekat badan dia ke apa . Bukan setakat leher je aku patah , dengan 'anu' kau tu sekali aku patahkan " ugut Izzah garang . Dia taknak sahabatnya disakiti .
Hanafi menelan airliur mendengar ugutan dari gadis itu. Fulamak , nak patahkan anu tu yang cuak .
" Okay okay , I will take a good care of her . You guys don't worry . So may I go ? " balasnya malas mahu berlama-lama di situ kerana ada benda yang hendak diberitahu pada Syiqa .
Izzah menjeling sekilas sebelum mengangguk . Segera hanafi menarik lengan Syiqa pergi ke sudut yang agak sunyi .
" Sayang , i baru dapat tawaran kerja dekat Kuala Pilah sebagai guru , so boleh tak lepasni majlis ni kita gerak pergi sana ? sebab i kena start kerja lusa . Kita kena kemas barang-barang yang nak kena bawak so i decide harini la kita gerak ." kata Hanafi berharap isterinya dapat menerima .
Syiqa diam .Bermakna dia tak boleh nak ambil keputusan SPMnya di sini bersama-sama dengan kawan-kawannya ? Oh my janganlah . Aku baru nak spendtime dengan dia orang .
" Tapi i nak ambil keputusan SPM dekat sini dengan dia orang , kalau u je pergi boleh ? " balas Syiqa . Sayang mahu meninggalkan kawan-kawannya . Jauh tu Kuala Pilah walaupun hanya memakan masa 1 jam dari rumahnya .
" No , sayang tak boleh tinggal . I nak u ikut supaya u boleh jaga makan pakai i . You isteri i , tanggungjawab I . Please syi ? " rayunya . Syiqa memandang Hanafi lama sebelum mengangguk lemah . Terpaksalah , sebab suami . Kena pentingkan suami daripada kawan-kawan .
Hanafi tersenyum lebar
" Okay , lepasni packing barang . Kita gerak lepas magrhib " bagitahu Hanafi sebelum melangkah meninggalkan Syiqa .
Seketika syiqa mengeluh berat . Nak protes , tak boleh . sebab Hanafi suaminya . Semua keputusan berhak dibuat oleh suami . Erghh apa yang dikejar sangat dekat kuala pilah tu sampai harini jugak dia nak gerak ? Annoy betul !
************************************************
Syiqa menghempas pintu kereta lamborghini milik suaminya . Ah ! Aku kesah apa ? Lamborghini ke Lamboaga ke . Dia memasamkan muka apabila Hanafi duduk di tempat pemandu iaitu disebelahnya .
" Syi , kenapa ni ? Tadikan kita dah bincang . " tanya Hanafi . Aneh melihat perangai Syiqa yang berubah-ubah
Syiqa hanya diam . Matanya memandang ke arah permandangan diluar tingkap . Huh , buat sakit hati je pandang permandangan dalam kereta ni , rasa macam nak cekik bagi mati je !
Kereta bergerak meluncur ke jalan raya . Dalam kesunyian itu , syiqa menahan sebak didada . Terpaksa meninggalkan kawan-kawannya di KL hanya untuk pergi bersama suami . Apalah nasib kahwin awal ni ?
Dia menahan esakkan daripada didengari oleh Hanafi disebelah . Hanafi yang hanya fokus pada jalan raya tiba-tiba berhenti di hujung jalan . Dia menoleh ke arah isterinya yang sedang membelakanginya .
" Syi , pandang I " panggil Hanafi tapi tidak disahut Syiqa .
" Syiqa Erina , look at me please ? " panggil Hanafi sekali lagi dan kali ini berjaya memujuk Syiqa untuk menghadapnya .
Pantas Hanafi mengelap airmata yang mengalir di pipi gadis itu . Tak suka melihat isterinya menangis .
" Sayang , jangan menangis dah . Im sorry okay sebab paksa you tinggalkan kawan-kawan you." ujar Hanafi . Dia mengusap kepala Syiqa seperti memujuk budak kecil yang sedang menangis .
" i-i rindu kawan i . Penting sangat ke kuala pilah tu sampai tak boleh tunggu hari esok ? " soal Syiqa dengan sendunya yang masih ada . Still moody .
Hanafi mengeluh kecil
"Hei , ingat tak sekarang ni you dah jadi isteri i , tanggungjawab i . Ke mana saja suami pergi , isteri tetap harus ikut . "kata Hanafi . Dia faham syiqa masih dalam proses permatangan . Baru umur 17 tahun tapi sudah di ajak kahwin . Padanlah muka
Kemudian Hanafi menarik tubuh isteri ke dalam dakapannya . Dia memeluk erat gadis ini . Gadis yang paling dia sayangi . Mohon kepada allah semoga diberi keberkatan yang baik dalam perkahwinan mereka .
OTW TAMAT GAIS ! AFTER THIS AUTHOR AKAN BUAT SECOND PASAL LIFE SYIQA & HANAFI PULAK
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings