Ayunee melangkah ke kafeteria untuk membeli air mineral . Dia mencapai sebotol air mineral di rak peti ais sebelum menghulur duit kepada makcik yang menjaga kaunter .
Kemudian kakinya melangkah ke meja kosong dihujung penjuru dan melabuhkan duduk .
Matanya melilau mencari kelibat kawan-kawannya yang lain .
Mana minah-minah ni ? Kata janji nak jumpa dekat sini. Sembang pablo betullah ! desis hati Ayunee .
Ayunee mendengus perlahan .
" Hoi malaun ! " jerit Nalin .
Ayunee yang sedang termenung terkejut lalu melatah .
" Mak sufian masuk meminang ! " latah Ayunee .
Nalin dan yang lain ketawa mendengar .
" Badigol la kau lin ! Mahu tercabut jantung aku ni " ujar Ayunee sambil menjeling ke arah Nalin yang melabuhkan duduk disebelahnya diikuti dengan yang lain duduk di kerusi hadapan .
Nalin tersengih .
" Chill ah hahahahha " kata Ana .
" Gais aku dengan Izzah gerak jap nak beli air . Anyone nak order apa apa ? " ujar Najwa .
" Aku pepsi ! "
" Aku fanta ! "
" Aku coke ! "
Selepas itu , Najwa dan Izzah bergerak menuju ke mesin air .
" Weh ana . I think I should tell him "
" what do you mean by you should tell him ? " soalan dibalas soalan .
Ayunee mengetuk kepala Ana .
" Sakitlah bengap ! " adu Ana sambil mengosok kepalanya .
" Maksud aku , aku nak confess dekat dia sekarang . " terang Ayunee .
" Sekarang ? Dia mana ada dekay sini . " balas Ana .
Tiba tiba jari Ayunee terarah kepada susuk tubuh yang sedang galak ketawa dengan kawan-kawannya .
" Kau serius ke sya ? " tanya Ezzah .
" Im really sure . Sampai bila nak simpan . Sakit hati aku tengok dia rapat dengan perempuan lain . " balas Ayunee .
Ana , Syiqa , Nalin dan Ezzah hanya memandang sepi wajah Ayunee yang begitu yakin dengan keputusannya .
" Aku takut nanti lepas kau luahkan , kau kecewa . " kata Nalin .
Ayunee mengelengkan kepalanya .
" Aku nak cuba . Kalau dia reject aku redo jela " ujar Ayunee selamba .
" Okay aku nak gerak jumpa dia . Wish me luck gais ! " ujar Ayunee ceria sebelum bergerak menghampiri sufian yang berada tidak jauh dari tempatnya .
Ezzah hanya mampu mengeleng dari jauh .
Done chapter 3 !
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings