P&P Special - 10

1.5K 65 2
                                    

Sudah dekat sebulan mereka duduk sebumbung . Bermakna Syiqa dan Hanafi sudah kembali bersama . Walaupun Syiqa masih was-was ingin bersama Hanafi , dia harus mencuba demi anak-anaknya . Hanafi juga berhak mendapat haknya sebagai ayah walaupun dulunya dia sendiri yang menghalang lelaki itu dari mengaku dirinya ayah kepada anak-anaknya.
Past is past . Everyone deserve a second chance.

Tangisan bayi menyedarkan Syiqa dari lenanya.  Dia segera bangun dari katil dan menghampiri babycot yang ada di hujung katilnya . Hannah diangkat lalu disandarkan pada dadanya.  Manakala Hanni masih lagi nyenyak tidur di babycot lain.

" Alolo sian anak mummy lapar ye?"

Syiqa bergerak ke katil. Sebelum melabuhkan punggung , dia mencapai minyak angin yang berhampiran dengan lampu tidur .

Baju atasnya diselak sebelum Hannah diberi susu badannya . Lama bilik itu kembali sunyi . Tiba-tiba Hanafi yang berada di sebelahnya mencelikkan mata . Bibir lelaki itu mengukirkan senyuman lalu membaring kepalanya di peha isterinya. 

Syiqa terkedu . Dia tak selesa dengan keadaannya yang masih lagi menyusukan Hannah dan Hanafi yang tidak lepas memandangnya dan juga Hannah bersilih ganti .

" Sayang kenapa?  nampak macam gelisah je? " soal Hanafi .Dia bangun dari pembaringannya. 

Syiqa melepaskan nafasnya yang tadi tersekat. 

Hanafi tersenyum

" Why?  Tak selesa ke dengan keadaan kita macam ni?  " soal Hanafi sambil tersenyum kecil.  Dia memerhati gelagat isterinya yang sudah cacing kepanasan apabila disoal soalan begitu. 

" Err em bu-bukan macam tu abang tapi er kan syi tengah susukan Hannah ni , abang tepilah sikit.  Syi tak selesa " terang Syiqa. 

Hanafi gelak . Tangannya mencubit-cubit pipi Syiqa. 

Syiqa mengaduh

" Apa ni abang.  Sakit tau tak? " rungut Syiqa sambil mengusap kesan cubitan tadi. 

Selesai menyusukan Hannah, Syiqa meletakkan kembali di babycot sebelum menuju ke pintu .

" Syi,  abang ada benda nak cakap " ujar Hanafi yang masih lagi baring di atas katil.  Tangannya disilangkan ke dada.

Langkah  Syiqa terhenti

" Em kejap.  Syi nak turun bawah buatkan susu formula untuk Hannah dan Hanni " balas Syiqa.  Dia memulas tombol pintu sebelum keluar. 

Kedengaran suara Hanafi dari dalam mengusik

" Badan sayang dah takde susu ke nak bagi?  " soalnya lalu membantai ketawanya. 

Syiqa merengus kasar.  Apa benda lah mamat ni mengarut! 

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now