AYUNE bergerak menghampiri suaminya yang sedang galak ketawa dengan anak lelakinya , Amirul Waiz . Dia melabuhkan duduk di sebelah Wazir
" Abang .. " panggil Ayune . Wazir menoleh isterinya yang berada disebelahnya
" Ya sayang kenapa ? " jawab Wazir tapi matanya masih fokus kepada anak lelakinya . Ayune merengus kasar .
" Abang ni kan ! Ayu panggil bukan nak pandang , sibuk layan Waiz tu . " marah Ayune . Mulutnya sedikit muncung .
" Sayang ni , abang layan dia pun salah . Nanti abang layan perempuan lain karang , habis sayang " gurau Wazir tanpa memikirkan perasaan perempuan yang sedang mengandung . Ya ayune disahkan mengandung 2 minggu .
Ayune menahan sebak . Tak sampai setahun kahwin , dah nak cari perempuan lain , gumamnya .
" Oh , nak cari perempuan lain ? Fine ! Saya gugurkan anak ni , lepastu ceraikan saya ! Senanglah awak kan nak kahwin dengan perempuan lain ! " Ayune menjerit sebelum melangkah laju menaiki tangga . Dia menghempas pintu bilik tetamu kuat membuatkan Waiz terkejut dan menangis .
Wazir terkejut mendengar kata-kata isterinya . Dia segera mendukung Waiz yang sedang menangis kerana terkejut .
" Shh .. Shh dah jangan nangis , daddy ada ni " pujuknya sambil mengusap belakang anak kecil itu .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Malam tu Wazir nekad untuk memujuk isterinya yang masih lagi terperap didalam bilik tetamu dengan tombol yang berkunci . Dia risau akan kesihatan isterinya yang sedang mengandung anaknya . Salahnya juga kerana tersilap kata dan terlupa akan sikap ibu mengandung yang cepat terasa dengan kata-kata . Senang cerita ' overthinking ' .
Dia menaiki tangga sambil membawa dulang yang berisi makanan kegemaran isterinya dan berharap isterinya akan membuka pintu .
Perlahan-lahan wazir mengetuk pintu
" Sayang , please open the door " rayu Wazir
" Sayang , awak tu mengandung . Makanlah sikit " wazir masih lagi mencuba
" No ! Saya nak gugurkan anak ni ! " jerit Ayune dari dalam . Terlampau emosional perempuan ni HAHA!
Wazir mengucap panjang
" Okay , sayang buka pintu ni dulu " rayu Wazir sekali lagi dan nampaknya usahanya merayu sekali lagi berjaya memujuk Ayune untuk membukakan pintu untuknya .
Wazir melangkah masuk ke dalam bilik dan meletakkan dulang makanan di atas meja solek yang ada di situ . Dia memandang raut wajah isterinya yang sembab dan merah kerana banyak menangis .
Dia mendekati isterinya itu tetapi ayune cuba untuk menjauhi .
" Sayang , please come here . " pujuk Wazir lembut . Dia cuba sekali lagi mendekatkan dirinya dengan Ayune . Lantas dia menarik tubuh kecil itu ke dalam pelukan hangatnya .
Ayune yang masih dalam mood sedihnya , kembali menangis dalam dakapan sang suami . Dia mengeratkan lagi pelukan itu seperti tidak mahu melepaskannya .
" Jangan macam ni lagi please ? Iloveyou sayang , takkan saya nak cari perempuan lain sedangkan depan mata saya sekarang ni dah cukup sempurna . Saya sayang awak Ayune , always remember that okay ? " ujar Wazir lalu mencium lembut dahi isterinya .
" Saya minta maaf jugak sebab terlalu emosi . Yelah ! Siapa tak emo kalau suami nak cari perempuan lain ? " balas Ayune .
Wazir tersenyum . Semoga mereka dilimpahi bahagia selamanya
PROMOTE SPECIAL
" saya just nak tahu awak siapa dan kenapa awak tolong saya. "
" benda dah lama kan ? Kenapa kau masih pertikaikan aku siapa dan kenapa aku tolong kau ? "" sebab saya nak tahu ! The only reason kenapa saya sanggup cari awak sebab saya nak tahu jawapan, dan jawapan tu dari mulut awak sendiri "
Kisahnya tak seberapa indah, ditinggal, dicaci dan dimaki. Namun dia syukur masih ada orang ingin mengambilnya.
Bertemu dua mata dengan guardiannya membuatkan hatinya berdetak hebat, semacam air berpusar laju.
Setiap kali dia kesusahan, pasti ada lelaki menolongnya tanpa dia sedar. Macam guardian from heaven gitu.
Tapi, disebalik pertolongan jejaka itu, tersembunyi satu rahsia yang mampu membuat dia membenci guardiannya.
Tanpa kawal, dia sendiri jatuh cinta dengan guardiannya. Dan tanpa kawal juga, dia sendiri jatuh benci dengan guardiannya.
" boleh simpan jiwa hati tulang rusuk kau untuk aku ? " - Imran Hadif.
" Sungguh katanya mampu membuat seorang gadis lemah lutut." - Lisa Milla
SERIUS GAIS CERITA BEST EVEN BARU START . KEMON LA GAIS SUPPORT THIS STORY , KASI VOTE&COMMENTS . KORANG KALAU TAK FAHAM CERITA NI , DM JE AUTHOR TU . DIA ALWAYS BALAS AND PALING PENTING SPORTING HABIS . BOLEH MASUK AIR
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings