Chapter 29

3.2K 143 3
                                    

Mereka duduk di kerusi cafe setelah berpenat lelah berlari keliling padang .

" Teacher memang nak bagi kita mampus agaknya " ujar Ana sambil meneguk air mineral ditangannya .

" Tulah . Aku ni dah nyawa-nyawa ikan je nih " kata Najwa pula . Dia membaringkan kepalanya di atas meja batu itu .

" Dah dah . Jom ganti baju . Jakgi nak masuk kelas " ajak Nalin .

Mereka mengeluh kecil sebelum bergerak menuju ke bilik persalinan .

+++++++++++++++++++++

Ayune bergerak ke bilik persalinan memandangkan kawan-kawannya berada di situ .

Ya dia ingin memohon maaf atas kesilapan yang dia lakukan dahulu .

Perlahan-lahan pintu ditolak .

Mata didalam bilik itu terhala ke ayune .

Ana dan yang lain tergamam sebelum memberikan reaksi biasa .

Mungkin nak menukar baju jugak ?

Ayune tidak tahu hendak memulakan ayat .

" Ha .. em kau orang ? " Tegur Ayune .

Syiqa menoleh

" Yes anything stranger ? " Sindir Syiqa .

Ayunee terdiam .

" I need to talk to you guys . " Ayune memberanikan diri berkata.

Izzah tersenyum sinis .

" About what hah ? " balas Izzah pula .

" Everything . Please ?" Ayunee separuh merayu .

Mereka diam seketika sebelum mengangguk .

********************

Ayunee melabuhkan duduknya . Yang lain hanya berdiri .

Ayunee menarik nafas sebelum berkata .

" First of all I'm so sorry sebab buat benda dulu . Aku terikutkan perasaan . Aku tak fikirkan perasaan korang , perasaan Ezzah . Aku lebih pentingkan lelaki . Dan disebabkan lelaki aku sanggup putuskan persahabatan yang dah lama terjalin . Sumpah aku menyesal . Aku rindu nak gelak tawa dengan korang , gurau senda dengan korang . Imiss you guys a lot. " Panjang Ayunee berkata . Airmatanya menitis laju .

Syiqa yang mendengarnya cuba menahan airmata yang sudah bertakung ditubir matanya .

Ana diam . Tidak tahu nak berkata apa .

Ezzah menangis . Lantas bahu Ayunee ditarik kedalam pelukannya .

" Aku mintak maaf jugak . Sebab aku kau terseksa . Aku mintak maaf sangat Ayu " ujar Ezzah . Dia memeluk erat sahabatnya itu . Rindu sangat .

Syiqa dan yang lain juga turut Serta memeluk Ayunee . Rindu yang teramat sangat .

" Kita orang maafkan kau " kata Syiqa lalu memberikan senyuman manis .

Ayunee tersenyum gembira .

" Thanks gais . Aku janji takkan ulang benda ni lagi " balas Ayunee .

Mereka berpelukan kembali . Pelukan melepaskan rindu yang terkurung didalam hati .

+++++++++++++++++++++

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now