AKU berjalan laju meninggalkan Sir Hanafi di Cafe . Seperti tidak percaya dengan apa yang aku dengari , Furqan Danial anak buah cikgu yang aku minat ? What the heck !
Aku segera pergi ke belakang bangunan sekolah untuk menenangkan diri sebelum Nalin dan yang lain menegurku .
" Amacam dating dengan Sir kita ? " soal Najwa
Mereka melabuhkan duduk di hadapanku memandangkan aku duduk di atas rumput
" Tak best do . Furqan rosakkan mood aku nak makan dengan Sir " jawabku .
Ezzah tergelak
" Mamat tu boleh buat apa je . Citer dekat aku sikit " kata Ezzah masih dengan sisa tawanya .
" Kalau aku bagitahu ni , korang jangan kena heartattack lak " balasku .
Mereka mengangguk
" Furqan tu anak buah Sir Hanafi doh "
Izzah yang sedang meneguk air mineral tersedak mendengarnya
" Weh serius la ! Bapaklah do tak percaya aku ! " kata Izzah lalu mengelap air ditepi mulutnya
" Weh gentlelah aku tak percaya langsung ! " kata Ezzah pula .
" betullah bongok ! kau ingat aku main-main ke ? " balasku lalu menjeling mereka sekilas .
Aku cakap bukan nak percaya , bengong !
" Okay okay , buktikan yang dia betul anak buah Sir Hanafi " kata Nalin sambil mulutnya sedang menguyah makanan
" Bahalol apa kau . Nak buktikan apa , dia yang kata sendiri dengan mulut dia . Ha kalau tak percaya pergi tanya dia . " jawabku . Menyampah pun ada jugak kena soal dengan soalan yang sama . Bangang tu please simpan untuk anak-anak dekat masa depan .
Nalin tersengih
" Okay okay dah . Korang tak payah nak gelabah sangat . Syi yang kena , korang pulak excited tanya itu ini " kata Ana yang dari tadi hanya memerhati
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
End's POV
Syiqa segera berlari masuk ke dalam kelas apabila dia menyedari yang dia telah lewat . Kedengaran suara orang sedang bercakap di koridor untuk masuk ke kelasnya .
' Aduh ! dahla Sir relief kelas aku ' rungut Syiqa dalam hati .
Pintu diketuk , pandangan Syiqa dikalih memandang gerangan itu . Matanya menangkap pandangan Sir Hanafi kepadanya .
" Okay guys , harini cikgu korang tak dapat masuk so Sir yang akan ganti . Korang boleh buat kerja masing-masing tapi jangan terlalu bising okay ? " Kata Sir Hanafi .
Syiqa dan Ana memandang antara satu sama lain lalu mencangkung di bawah meja .
Syiqa mengenyitkan mata kirinya menandakan 'ready!'
Ana merangkak keluar daripada pintu belakang , apabila sudah tiba di luar . Ana mengerakkan mulutnya
' Cepatlah keluar ! '
Syiqa mengangkat tangan tanda kejap
Perlahan-lahan syiqa merangkak ke luar tapi malang tak berbau , rakan sekelasnya yang mungkin dengki dengannya perasan akan tindakan Syiqa , terus memanggil Sir Hanafi
" Sir syiqa keluar dari pintu belakang ! " laungnya dari belakang .
Syiqa mendengus kasar sebelum bangkit dari merangkak . Dia menuju ke arah budak perempuan yang sedang tersenyum sinis kepadanya .
Kau memang nak mampus dengan aku kan ? Ngamlah dengan aku yang tengah takde mood ni .
" Aku nak tanya ni , kau ada masalah apa dengan aku ya ? " soal Syiqa masih berlembut . Dikawal suara getarnya menahan amarah didalam hati .
" Kau nak tahu ke ? Em aku bagitahulah ya . Aku sebenarnya tak suka dengan kau dari awal kau masuk sekolah ni . Semua lelaki yang aku minat , semua rapat dengan kau . Apa ada dekat kau sampai dia orang melekat dekat kau ? ke kau bagi barang kau yang murah tu dekkat dia ? " lancang dia berkata .
Fuck you bitch !
" Kau memang nak mampus weh . Dia tengah not in mood . " kata Ana selamba .
Syiqa yang mendengarnya mengenggam penumbuk sebelum penumbuk itu melayang ke muka gadis itu .
" Itu sebab mulut kau lancang sangat ! " kata Syiqa
" Ni sebab kau biadap dengan aku " sinis syiqa berkata sebelum menarik kepala gadis itu lalu dihentak di atas meja .
Darah yang mengalir di dahi gadis itu tidak diendahkan oleh Syiqa sebelum dia merasakan pipinya pijar dek ditampar oleh seseorang .
Dia menoleh sebelum tersenyum mengejek .
" Puas ? "
K author lanje satu chap sebelum lepasni jarang up okay . Keep vote & comments . Loveyou my readers
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Ficção AdolescenteFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings