Chapter 26

2.5K 122 4
                                    

Saiful tersedar yang dia sedang bersandar di bahu seseorang lantas mengangkat kepala .

" Weh so-sorry tak sengaja . Habis basah baju kau " ujarnya .

Ana hanya mengukirkan senyuman

" It's okay la benda kecil je . By the way , lepasni jangan menangis dah . Tak macho dah abang genster kita ni " balas Ana sambil mengelap airmata Saiful sambil ketawa .

Saiful juga turut ketawa .

" Ada- ada je dia ni kan . Terima kasih la dengar cerita I sampai basah baju you " katanya .

" It's small matter. Dahla jom balik kelas . Waktu balik dah nak dekat . " ujar Ana lalu menarik pergelangan tangan Saiful untuk pergi dari situ.

Saiful hanya akur .

★★★★★★★★★★★★★

Sufian melangkah ke arah gadis genit yang sedang ligat membuat kerja .

" Bahhhh !! " jerit Sufian ditelinganya .

" Oh ayam beranak !! " Latah Ezzah

Dia mengerling lelaki disebelahnya yang ketawa akibat mendengar latahannya .

Laju saja tangannya mencubit lengan lelaki itu .

Sufian mengaduh.

" Sakitlah babe. Awak tak sayang saya ke? " Soal Sufian sambil mengosok-gosok tempat yang dicubit oleh Ezzah. Sakit oo dia cubit . Bisa dia kalah ular tedung. .

" Patutnya saya yang tanya macam tu . Awak tak sayang saya ke ? Terkejut saya tau . Nak sangat saya mati ke ? " Marah Ezzah . Dia menjeling sekilas wajah Sufian sebelum melanjutkan kembali kerjanya yang tertangguh .

" Alolo merajuk ke sayang saya ni ? Sorrylah . Saya nak bergurau je . Janganlah marah dekat abang handsome awak ni " balasnya . Sempat lagi memuji diri sendiri.

Ezzah pura-pura tidak dengar .

" Jos , are you listen to me ? " Soalnya apabila melihat gadis itu tidak mengendahkannya .

Ezzah hanya diam . Ingin melihat kesungguhan Sufian memujuk dirinya.

" Hei kamu gadis berbaju ungu , dekat padaku disini ~~~~ " terdengar suara katak purunya bernyanyi untuk menganggu ketenteraman Ezzah .

Ezzah sembunyikan tawanya .

Kelakar . Sumpah kelakar !

" jangan kau ragu-ragu sayang . Aku tetap disini ~~~ " dia masih lagi cuba untuk mengambil perhatian Ezzah .

Akhirnya Ezzah ketawa.

" Bie ! Buruknya suara HAHAHAHAHAHAH " katanya lalu melepaskan tawanya yang dari tadi ditahan .

Sufian tersenyum melihat gadis yang disayanginya gembira berada dekat dengannya.

' I will protect you my princess . I will ! ' desisnya

★★★★★★★★★★★

Izzah dan yang lain duduk di bangku kosong di belakang sekolah .

" Weh wa mana Ana , Syi dengan Jos ? " tanya Nalin.

Najwa hanya mengangkat bahu .

Mereka mengeluarkan buku-buku latihan yang hendak dibuat . Memandangkan minggu ni percubaan SPM berlangsung , mereka berenam duduk disekolah sampai petang untuk mengulang kaji bersama .

Dehaman daripada belakang mengejutkan mereka bertiga.

Nalin tercengang .

Najwa tergamam

Izzah terdiam




Xoxo.Syiqa

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now