Furqan's POV
" Ah sial ! kenapa dia orang boleh getback ?! " jerit Furqan apabila tiba di rumahnya . Hatinya retak melihat kebahagiaan Syiqa dan Hanafi kembali bersatu .
Dia meramas kasar rambut messynya sebelum menguaknya ke belakang . Shit !
" Syi ... Aku sayang kau tahu tak sayang ? .. aku sayang kau sangat tapi.. kenapa kau buat aku macam ni ?!!! " ujar ku persis orang gila . Aku tak boleh kalau dengan dia .. aku gila .. gila kan dia !
" Hehehehe takpe syi , kali ni kau bahagia tapi lepasni kau akan sengsara sebab buat aku macam ni . Perempuan jahanam ! " jerit Furqan dengan tawa sinisnya yang masih lagi kedengaran.
------------------------
End's POV
" Sayang .. " panggil Hanafi dari belakang . Tangannya melingkari pinggang kecil milik Syiqa.
Syiqa sedikit terkejut dengan kehadiran Hanafi . Sejujurnya dia masih lagi tidak selesa dengan kehadiran Hanafi dirumah ini walaupun dia sudah maafkan kesalahan lelaki itu .
" Err em awak , saya tak selesa " balas Syiqa jujur .
Terlepas pegangan Hanafi dari pinggang Syiqa . Hatinya sedikit sebanyak terasa dengan kata-kata gadis itu tapi apakan daya itu layanan yang harus dia dapat daripada perbuatannya dahulu .
" Syi , abang nak cakap sikit boleh ? "
Syiqa hanya mengangguk . Tangannya laju menyiapkan makanan tengah hari untuk Hanafi dan anak-anaknya .
"Kita rujuk untuk anak-anak boleh ? " kata Hanafi . Dia mendekati Syiqa yang berada di meja makan .
Syiqa hanya diam membuat kerja . Telingannya dapat menangkap kata-kata yang keluar daripada Hanafi tetapi tidak diendahkan . Dia tidak bersedia lagi.
" Syi , abang merayu dengan syi . Please give me second chance untuk tebus segala kesalahan abang pada syi dulu . Abang janji takkan ulang balik kesalahan abang " rayu Hanafi sambil memegang lengan Syiqa yang mahu berlalu dari situ .
Syiqa berhenti melangkah . Dia berpusing menghadap Hanafi
" Abang , bukan syi taknak tapi hati syi masih lagi tak bersedia . Abang please faham okay ? . Sekarang ni abang pergi ambil anak-anak dekat depan. Kita nak makan tengah hari " ujar Syiqa lalu mengukirkan senyuman kecil .
Hanafi mengeluh sebelum membalas senyuman itu. Hatinya kembali gembira sedikit . Dia berlalu mendapatkan anak-anak perempuannya yang sedang bermain di ruang tamu .
" Hi sayang-sayang daddy ! " ujar Hanafi riang . Dia baring ditengah antara Hannah dan Hanni .
Dia mendukung si Hanni lalu mengagah . Terkekek si kecil itu ketawa .
Setelah beberapa minit Syiqa menunggu kedatangan Hanafi dan anak-anaknya , masih lagi jawapan yang sama . Tiada . Di ruangtamu juga sunyi sepi , tiada suara mahupun suara tv . Aik , takkan lelaki ni dah bawak lari anak aku ? . Ini tak boleh jadi !
Syiqa terus melangkah ke ruangtamu . Tetapi langkahnya terhenti apabila melihat sekujur tubuh sedang terbaring di atas karpet berbulu itu bersama dengan anak-anaknya yang elok terlentok di atas badan daddynya .
Alahai cair hati aku tengok depa bertiga ni .
Syiqa bergerak menghampiri Hanafi yang elok tertidur dibuai mimpi . Ewah dia ni , aku duk tunggu dekat belakang , dia duk sibuk buat taik mata .
Idea nakal menjelma di akal fikirannya untuk mengacau Hanafi . Sudah lama dia tidak mengusik lelaki ni . Rindu untuk mengusik .
Dia mendekatkan mukanya ke telinga Hanafi lalu berbisik
" Sayang .. bangunlah . " ujar Syiqa . Tangannya membelai rambut messy milik Hanafi . Kemudian tangannya berlari ke arah leher lelaki itu sebelum mengeselkan jarinya . Hanafi bergerak sedikit sebelum kembali terlena .
Eh ni takboleh jadi ! Kena jalan keras jugak guna .
Syiqa bertindak mendekatkan kembali mukanya sebelum bibirnya terkena leher putih milik Hanafi . Dia membuat lovebite sedikit sebelum tersedar daripada perbuatannya . Terus dia bangun dari duduknya .
Hanafi yang sudah terjaga , bangun duduk . Dia memandang Syiqa yang terpaku di depannya .
" Syi kenapa pandang abang macamtu ? Ada buat salah dengan abang ke ? " soal Hanafi seperti dapat mengagak .
Syiqa tersentak ! . Alamak dia tahu ke ?
" Em em mana ada . Dah jom makan , kejut anak-anak sekali " ujar Syiqa lalu beredar ke dapur . Dia meraup mukanya kasar .
ergh syi ! asal bodoh sangat pergi buat lovebite ? nanti mesti kantoi ! Ummi tolong syi !
Hanafi masih lagi mamai . Dia mengangkat si kecil itu lalu meletakkannya di kerusi mereka . Dia berlalu ke bilik air . Matanya sempat mengerling ke arah Syiqa yang sedang menyeduk nasi ke dalam pinggan . Makin cantik , makin matang sejak jadi mummy .
*************
Hanafi terdiam di depan cermin . Wtf . Apa benda dekat leher aku ni ?. Siapa berani buat ? Takkan syi ? . Ish tak mungkinlah ! Dia pun still marah dengan aku . Ergh
Tapi mungkin juga syi sebab dia je yang pro bab-bab lovebite ni .
" Syi ! Sini sekejap ! " laung Hanafi dari luar tandas .
Syiqa terkaku . Alamak dia dah tahu ke ?!
Lambat-lambat Syiqa bergerak ke tandas . Dia menyedapkan hati sebelum disembur nanti .
" Ye abang nak apa ? "
Hanafi terus menarik lengan Syiqa masuk ke dalam tandas . Kini hanya ada mereka berdua .
" Syi buat ni dekat abang ? " soal Hanafi sambil menunding jari di lehernya yang agak penuh juga lovebite yang dibuat Syiqa
" Err -- em tak sengaja " jawab Syiqa dengan wajah yang tertunduk malu . Malu dengan perbuatannya .
Hanafi tergelak . Aduhai syi ni kalau nak buat pun cakaplah dulu .
Dia mengangkat wajah Syiqa sebelum tersenyum manis .
Hanafi mendekatkan mukanya ke leher Syiqa sebelum mencium lembut setiap inci leher Syiqa . Tidak lupa juga dia meninggalkan kesan lovebites yang begitu banyak .
Syiqa terkaku dengan perbuatan lelaki itu .
" Im done sayang . Payback . Dah jom anak-anak dah menangis tu " ujar Hanafi . Dia menarik lengan Syiqa keluar daripada tandas . Bibirnya tidak lekang daripada senyuman . Nampaknya hubungannya dengan Syiqa dapat diperbaiki lagi .
Gaisss !! Im so sorry sebab menyepi . First sebab my lappy masuk icu sebab yah crack der . Dah lama masuk cuma tak sedar-sedar sampai sekarang . tah cina tu cucuk apa dekat my baby tu . Tapi author cuba sedaya upaya tulis pakai phone walaupun keypad dia macam hape tah . Btw lagi dua atau tiga chap and story ini akan tamat so wait ya ? .
VOTE&COMMENTS GAIS
XOXO.SYIQA
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings