Sebelum berlari ke arah Syiqa , lengan Ezzah ditarik oleh Sufian . Ezzah terkebil-kebil memandang Sufian . Mamat ni apehal tarik aku , tadi yeye je panggil macam orang tak cukup nafas . Ni kenapa berhenti pulak .
" Kenapa ni ? " soal Ezzah . Eh kau pelik tak ?
Sufian tersenyum .
" Kita sweet-sweet dululah baru pergi sana . Bukan betul pun " kata Sufian . Ha ni lagi pelik , orang tengah lemas dia nak sweet-sweet . Kepala bana kau !
Ni lagi satu , dia kata bukan betul ?
" Hey , what do you mean bukan betul pun ? " tanya Ezzah pelik . Siapa tak pelik doh , tadi berlari tak cukup nafas , sekarang kata bukan betul ? Dey macha keling betul !
" Okay kita pergi sana dulu , baru awak tahu apa yang saya maksudkan " kata Sufian lalu menarik tangan Ezzah menuju ke tempat itu .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~'
Syiqa masih lagi terduduk diatas pasir bersebelahan dengan tubuh kaku itu . Tangannya tidak lepas dari memegang tangan lelaki itu . Berat sungguh dugaanmu yaallah .
Dia mengusap muka lelaki itu lembut .
" Hanafi , kenapa buat saya macam ni ? kenapa tinggalkan saya ? " soal Syiqa seperti orang kurang siuman .
Izzah yang sedang berdiri itu , mula mencakung disebelah syiqa .
" Syi , dahlah tu . Orang dah takde kita kena lepaskan " kata Izzah . Dia tahu rancangan yang dirancang oleh budak lelaki itu kerana Amir memberitahunya tadi . Defuk la beb ! Prank orang sampai macamni sekali !
" tak boleh Iz , aku sayang dia . Kenapa dia jahat tinggalkan aku ? " soal Syiqa pada Izzah . Izzah diam tidak tahu hendak menjawab apa .
Tiba-tiba ada gerakan di jari Hanafi , Syiqa menoleh apabila tangannya digenggam .
Matanya terkejut melihat lelaki itu masih lagi tersenyum kepadanya . Adakah aku mimpi ?
Syiqa menepuk mukanya . Ah sakit ! Its not dream but reality
" Settlekan baik baik dengan cara matang " ujar Izzah bisik di telinga Syiqa .
Syiqa diam . Masih lagi tidak dapat menangkap maksud yang dikatakan oleh Izzah .
Hanafi bangun dari baringannya . Dia bersila dihadapan syiqa , lalu menyeluk poket seluarnya . Di tangannya ada sekotak baldu berwarna merah dan berbentuk hati .
Syiqa terpinga-pinga . Apa benda ni ???
" Will you marry me , sayang ? " soal Hanafi tiba tiba
" Eh kejap ! Apa semua ni , awak lemas then sekarang bangun ? Apa ni ?! Awak mainkan saya ke ?! " marah Syiqa apabila fikirannya mendapat tangkap apa yang berlaku . Shit kena prank !
" Saya terpaksa sebab nak buat surprise ni untuk awak . Will you marry me , syi ? " soal Hanafi kembali .
Syiqa terkedu . Dia diam kaku di tempat duduknya . Nak jawab apa rasanya ?
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Novela JuvenilFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings