P&P Special -5

1.5K 105 13
                                    

Syiqa mengerutkan dahinya apabila kepalanya seperti dicucuk-cucuk. Dia memegang erat kepalanya sebelum bahunya terasa bergoyang-goyang . Eh kenapa ni ?! Kenapa aku susah nak bukak mata ni yaallah . Sayup-sayup kedengaran namanya dipanggil . Suara yang tidak asing baginya . Dia berusaha untuk mencelikkan mata tapi masih lagi tidak boleh .

Dengan kekuatan yang dia masih ada , dia cuba mencelikkan matanya sekali lagi dan akhirnya dia dapat melihat di mana keberadaannya sekarang . Setahunya dia keluar daripada rumah .. Ah aku taknak sebut nama dia lagi . Cukuplah dengan apa yang dia buat dengan aku . bisik hati kecil Syiqa .

Figura yang ada dihadapannya sekarang dipandang . Terukir satu senyuman buatnya . Tangan itu diusap perlahan . Setitik airmatanya jatuh apabila teringat perbuatan lelaki itu kepadanya . Kenapa kau kejam sangat wahai suami ? Tidakkah kau kasihan dengan nasib diriku ini ?

" Umi .. Abang umi . Dia dah tinggalkan syi umi . Apa salah syi dekat dia sampai dia buat syi macam ni ? . Dia tak percaya syi mengandung anak dia . Dia kata syi mandul umi . Sakit umi bila dia cakap macam tu " luah Syiqa pada uminya yang memandang sayu dengan keadaannya sekarang yang sedang terlantar sakit .

Teringat akan anak yang dikandungnya , terus dia mengusap perutnya .

" Umi ! Anak syi selamat tak ?" terus dia bangun dari duduk apabila melihat uminya masih diam memandangnya .

" Syi .. Anak syi selamat alhamdulillah " ujar Umi akhirnya bersuara . Dia menarik Syiqa ke dalam pelukan untuk menenangkan anak perempuannya itu . Sungguh sedih hatinya melihat keadaan anaknya .

Syiqa menghela nafas lega . Syukur alhamdulillah Yaallah kau selamatkan nyawa seorang bayi

" Tapi syi -- "

Syiqa memandang uminya pelik . Why ada tapi umiii ?

" That's not baby but babies sayang !! " sambung Umi dengan perasaan gembiranya . Terus dia memeluk kembali anak perempuan .

Syiqa hanya tersenyum nipis . Perasaannya sekarang tidak segembira perempuan lain apabila dikhabarkan mengandung kembar . Hatinya pilu apabila teringat kembali status yang dipegang sekarang . Boleh ke aku galas tanggungjawab ni sorang-sorang ?

Umi yang faham dengan perasaan Syiqa terus bersuara

" Umi faham apa yang syi rasa . Ditinggalkan oleh suami yang kita sayang . Umi dah pernah rasa tapi sebab Baba kamu pergi dulu sebelum Umi .Tapi sekarang keadaan kamu ni kena tinggal dengan suami yang masih hidup . Okay umi cakap terus terang je . Lepas kamu keluar je dari hospital , kamu tinggal dengan Umi , hidup macam manusia biasa . Tinggalkan kenangan kamu dengan Hanafi , jantan tak guna tu dan hidup bahagia dengan anak-anak kamu nanti " terang Umi dengan jelasnya di pendengaran Syiqa .

Syiqa mengeluh kecil . It's not easy Umi to forget someone who made me happy for the rest of my life .

" Umi senanglah cakap but yang tanggungnya syi . Bukan senang nak jaga kandungan , lagi-lagi bila mengandung kembar " kata Syiqa sambil mengusap perutnya yang ada nyawa anak-anaknya yang akan lahir kelak . Hatinya sedih teringat akan nasib anak-anaknya apabila membesar tanpa bapa di sisi mereka .

" Umi akan bantu syi selama syi duduk rumah umi okay sayang ? . So dah jangan sedih-sedih . Umi ada suprise untuk syi but before that you have to close your eyes first . " ujar Umi lalu tersenyum manis . Syiqa mengerutkan dahi . Suprise apa pulak ni orang tengah sakit-sakit .

Tapi aku turutkan juga apa yang dikatakan oleh Umi untuk menutupkan mata . Telinga aku dapat menangkap suara-suara yang berbisik-bisik tapi aku endahkan . Mungkin katil sebelah . Maklumlah tempah bilik bukan VIP .

" Now , you can open your eyes and see what i get for you " arah Umi . Perlahan-lahan aku mencelikkan mata . Seketika mataku berpinar sebelum melihat figura yang sudah lama aku ingin berjumpa .


SO SORRY GAIS BCS BUAT KORANG TERTUNGGU-TUNGGU . ACTUALLY ADA DUA SEBAB KENAPA I TAK UPDATE . FIRST NOT IN MOOD . SEC , SEBAB CRUSH DAH COUPLE . THE HECK MANNNN !! HAISH SIS REDHO GILA ITSKK ITSKK . JOM MENANGIS JEMAAH GAIS HAHAHA . ITS OKAYLAH BIARLAH DIAORANG NAK BAHAGIA KEJAP . TAK LAMA JE TU CEIWAH AHAHAHA . TAKDELAH JUST KIDDING . SIS DOAKAN DIA ORANG BAHAGIA JELA . KUMBANG BUKAN SEEKOR KAN ? SO JUST LET HIM GO . AFTER THIS FURQAN AKAN MUNCUL OKAY . BUT DONT WORRY HE's CHANGE . TOTALLY CHANGE SO WAITSSS . KEEP VOTESS & COMMENTS . SPAM BANYAK-BANYAK COMMENTS . SIS GELAK GULING_GULING BACA KORANG KOMEN PASAL HANAFI .

TEENS IN LOVE  [ C ]Where stories live. Discover now