" Apa sayang merepek ni ha ? . Mestilah abang tak sanggup nak lepaskan isteri kesayangan abang ni . " ujar Hanafi lalu mencubit pipi isterinya .
Syiqa tersenyum hambar .
" Betul ke ? " soal Syiqa ingin meminta kepastian walaupun dia tahu dia akan diceraikan . Perasaannya kuat mengatakan yang suaminya akan melepaskannya juga . Hatinya dari tadi tidak sedap . Mungkin akan berlaku sesuatu lepas ni .
" Iya sayang . Dah jomlah masuk " balas Hanafi sambil menarik tangan isterinya masuk ke dalam rumah . Kelihatan wajah ibu mentuanya serta Anne sedang menanti kehadiran mereka . Mereka melabuhkan duduk di kusyen dua bersebelah dengan ibu mentuanya .
" Ehem sebenarnya ibu ada benda nak tunjuk dekat kamu Hanafi . Pasal kegiatan isteri kesayangan kamu ni dekat luar . Rupanya dia ni pelacur ! Jual badan dekat lelaki luar sana , ke hulur ke hilir dengan jantan lain ! " jerkah ibu mentuanya . Syiqa terkejut dan tergamam . Sampai hati ibu mentuanya memfitnah dirinya begitu sekali . Tidakkah kau kasihan dengan nasib menantumu ini ? ( klishe gais ahahaha )
Hanafi tersenyum sinis
" Ibu , enoughlah ibu . Stop burukkan isteri saya . I know her very well . Dia takkan curang dengan Hanafi .Ibu kalau cakap macam ni semata-mata nak saya ceraikan Syiqa , ibu silap . Saya takkan ceraikan dia sampai bila-bila ! " ujar Hanafi lalu memeluk bahu isterinya suapay rapat dengannya .
" You jangan percaya sangat dengan perempuan murah ni ! Muka je nampak alim tapi dekat luar perangai kalah syaitan ! Bukaklah tudung kau tu , jangan nak belagak alim sangat ! " Anne menyampuk . Dia cuba menarik tudung yang dipakai Syiqa tapi cepat ditepis oleh Hanafi .
" Eh perempuan , you jangan sentuh isteri I eh ? . Karang I tarik rambut you yang berkarat tu " ujar Hanafi . Dia menarik syiqa ke belakang tubuhnya untuk melindungi isterinya .
Anne membentak
" Fine . Nah sekarang you tengok dalam sampul ni ada gambar isteri you dengan jantan lain sedang berpelukan , bercium . Kalau bukti ni tak kukuh , i boleh bawak jantan yang ada dalam gambar ni jumpa you . Biar dia bagitahu you siapa isteri you yang sebenar ! " kata Anne sambil mencampakkan sampul coklat di hadapan Hanafi .
Hanafi teragak-agak untuk mengambilnya .
Perlahan-lahan sampul itu dibuka , dia menarik 6 helai gambar yang sudah siap dicuci . Mulutnya tergamam melihat gambar itu sehingga gambar terlepas dari pegangannya . Dia memusing badan menghadap Syiqa yang ada dibelakang .
" Betul ke syi ? " soal Hanafi . Matanya memandang tajam ke dalam anak mata Syiqa meminta kepastian . Kepercayaan pada isterinya semakin nipis
Melihat kebisuan isterinya membuatkan marah dihatinya membara
" Jawablah syi !! Betul ke semua ni ?!! " jerkah Hanafi di muka Syiqa .
Terangkat bahu Syiqa apabila menerima jerkahan suaminya itu . Tidak pernah lagi dia melihat suaminya marah seperti ini .
" Tak--tak abang . Syi tak buat macam ni " jawab Syiqa . Dia cuba untuk memegang tangan Hanafi tapi ditepis kuat .
" Jadi betullah selama ni apa yang ibu cakap pasal kau ? . Patutlah kau tak boleh mengandung , rupanya dah tidur dengan jantan lain . Kot kot ada penyakit AIDS . Kau ni memang perempuan taktahu dek untung kan ? . Aku sanggup bela kau depan ibu , ini yang kau balas ?!! . "
Syiqa tersentak mendengar kata-kata yang keluar dari mulut suaminya itu . Sampai hati abang cakap sayang macamtu . Mana pergi kepercayaan abang selama ni dekat syi ?
" Tak cukup ke syi kasih sayang yang aku bagi dekat kau selama ni sampai kau kena meraih kasih sayang dekat orang lain ?!" jerkah Hanafi lagi . Kalini dia mencengkam kuat bahu isteri . Rintihan syiqa yang menjerit kesakitan diabaikan . Sekarang hatinya sakit melihat muka isterinya yang kelihatan tenang menghadapi kemarahannya
Syiqa terdiam . Mulutnya seperti terkunci .
" Argh !! Aku bodoh selama ni percayakan kau !! " jerit Hanafi lalu menolak tubuh kecil isterinya ke lantai .
Syiqa menjerit kecil . Dia memandang Hanafi sayu . Sekarang yang berhadapan dengannya bukanlah Hanafi yang sayang akan dirinya tapi membenci dirinya .
Syiqa menjeling ke arah ibu mentuanya dan Anne yang sedang tersenyum sinis memandang keadaannya sekarang .
" Ceraikan jelah Hanafi perempuan murah ni . Buat apa simpan lagi . Menambah dosa kamu je " hasut ibu mentuanya sambil mengusap dada anaknya yang sedang turun naik .
Hanafi yang dalam kekeliruan itu mendekati Syiqa .
" Bersaksikan ibu dan Anne .. "
" Abang please jangan .. Syi merayu jangan cakap .. "
" Syiqa Erina binti Fakhrudin , aku ceraikan dengan talak satu "
Syiqa terkaku mendengar kata-kata yang baru diucapkan oleh suaminya
" Abang kidding je kan ? . Abang tak cakap pun kan ? . Janganlah main-main abang " ujar Syiqa lalu bangkit dari duduknya . Dia mencengkam lengan suaminya itu . Dirinya seperti tidak dapat menerima apa yang dikatakan oleh Hanafi tadi .
Aku jadi janda muda ? Heh buat lawak ke .
" I'm not kidding anymore ! You get out from this house now ! I don't want to see you face again ! " jerit Hanafi . Dia menolak tubuh kecil itu keluar dari rumah .
Anne dan ibu mentuanya atau lebih tepat lagi bekas ibu mentuanya tersenyum sinis memandang Syiqa ditolak oleh Hanafi .
" No !! Abang tak boleh ceraikan sayang . I'm pregnant ! " jerit Syiqa . Dia memeluk tubuh lelaki itu erat .
Hanafi tersenyum sinis
" Engkau pregnant ? Huh ! . Bukan kau mandul ke ? atau anak jantan yang kau tidur tu ? . Pergilah dekat dia " hina Hanafi . Dia menolak kuat tubuh gadis itu sehingga terkena bucu rak kasut . Syiqa menjerit kuat
" Argh sakit ! .. Abang tolong syi " rintih Syiqa . Dia memegang belakang badannya sambilmenahan keperitan yang teramat .
Hanafi tidak mengendahkannya lalu masuk ke dalam rumah . Dia menghempas pintu itu kuat .
Syiqa meraung sakit . Dia cuba untuk berjalan keluar meminta pertolongan . Dengan rumah yang jauh dari kejiranan menyusahkan Syiqa untuk meminta pertolongan .
Mukanya berkerut-kerut menahan sakit . Tiba-tiba satu kereta Perodua Axia berhenti disebelahnya .
" Adik .. Adik nak pergi mana ni ? " soal Makcik itu . Dia meniliti tubuh yang dipenuhi dengan darah itu .
" Mak-makcik . To-tolong bawa saya pergi hospital . Sa-saya bleeding " ujar Syiqa . Dia mengenggam erat tapak tangan makcik itu .
" Yaallah nak ! Mari sini masuk kereta . Kita pergi hospital " kata Makcik tu lalu memapah Syiqa ke seat belakang .
Laju kereta Axia itu membelah jalan menuju ke hospital .
' Abang kejam ! .. Abang tak sayang anak kita ! .. Abang tak sayang syi !.. Syi benci abang '
KEEP VOTE&COMMENTS GAIS ! HOPEFULLY KORANG SUKALAH DENGAN PART NI .
YOU ARE READING
TEENS IN LOVE [ C ]
Teen FictionFIRST PUBLISH ; 22 Dec 2016 END PUBLISH ; 15 June 2017 P/S : This story will be private , so please follow me before you read my story. Chapter 1-10 i will be unprivate . Keep readings