{26}

5.7K 246 77
                                    

Pov Rose.

We rennen het ziekenhuis in. We zien Louis en Liam in de wachtkamer zitten. 'H-hoe gaat het met Niall?' Vraagt Harry voorzichtig.

'Ze zijn hem aan het onderzoeken op botbreuken en dat soort dingen,' zegt Liam zacht. Tranen zijn te zien in de ogen van de jongens.

Het is een tijdje stil. Een stilte die normaal gesproken niet bestaat in de buurt van deze jongens. Ik ga op een stoel zitten.

'Hoe was het op school?' Vraagt Louis om even afgeleid te worden. 'Nou dat kleine uurtje dat ik er was, was een hel. Ik liep tegen iemand aan, diegene schold me uit, ik schold terug, want zo ben ik gewoon,' ik stop even.

Harry grinnikt kort. 'En toen kwam ik in het lokaal en zag ik Harry's best friend.' Harry fronst zijn wenkbrauwen.

'Die ene van toen ik die test moest doen.' Liam en Louis kijken me vragend aan. 'Oh die hoer, zit je serieus bij haar in de klas?'

Ik knik. 'Helaas wel. Daarna moesten we voorstel ronde doen en dat kind ging vet vervelend en jaloers doen en toen ging ik weg vanwege Louis' appje.'

'Nou gezellig,' zegt Louis. De dokter komt binnen. 'Vrienden of familie van Niall James Horan?' Vraagt hij vriendelijk. Louis knikt en gaat staan.

'Ik heb goed en slecht nieuws,' begint de dokter. 'Het goede nieuws is dat meneer Horan geen ernstige bodbreuken heeft, datgene dat gebroken is, is makkelijk en snel te genezen.' Hij is even stil.

'Het slechte nieuws is dat meneer Horan een overlevingskans van 35% heeft. Als hij ontwaakt uit zijn coma is het maar de vraag of hij jullie herkent. De kans op geheugenverlies na zo'n ongeluk is groot.'

'Is er iets dat je kunt doen dat helpt voor Niall?' Vraagt Louis. 'Ja, praten is belangrijk, er is een kans dat hij dat hoort en wordt gemotiveerd om wakker te worden. Al moet ik zeggen dat die kans klein is.' De dokter glimlacht vriendelijk.

'Zouden we bij hem mogen kijken?' Vraagt Harry. 'Als jullie rustig zijn wel, normaal gesproken mogen er maar twee mensen per keer naartoe, maar voor jullie maak ik een uitzondering.'

'Bedankt,' zegt Louis met een korte glimlach. 'Hij ligt in kamer 207A,' zegt de dokter waarna hij wegloopt.

We lopen met zijn vieren naar kamer 207A en lopen naar binnen. Piepjes vullen de kamer en in het midden ligt een lijkbleke Niall met allemaal slangetjes aan zich. Het ziet er verschrikkelijk uit.

Ondanks wat er vroeger is gebeurt, begin ik een beetje om de jongens te geven. Ik heb geen zin om de jongens te vertellen waarom ik ze zo haat, of haatte, ik weet het even niet meer. Ooit vertel ik het wel, maar niet nu.

Ik ga op een stoeltje zitten en staar naar Niall. De andere jongens staren ook naar hem, maar dan met tranen in hun ogen. Ik zou ook huilen als mijn beste vriend, die als familie voelt, er zo bij zou liggen.

Niemand durft iets te zeggen. Het is een akelige, maar daarnaast ook een fijne stilte. Ik glimlach. De jongens kijken me vragend aan.

'Hij gaat het redden, ik voel het. Niall gaat het redden. Het duurt misschien nog wel een paar weken, maar het lukt hem wel. Hij komt terug voor jullie en natuurlijk voor zijn eten.'

'Weet je het zeker?' Vraagt Harry zacht. Ik knik. '100% zeker.' Harry geeft me een knuffel. 'En trouwens, als hij terug komt, komt hij ook terug voor jou,' zegt Harry met een glimlach.

Ik glimlach terug en focus me dan weer op Niall. Het vrolijke kind dat nog meer kan eten dan tien olifanten bij elkaar, ligt nu stil in een bed.

Na een halfuurtje verlaat ik de kamer, omdat ik honger krijg. De jongens wouden niks eten dus nu haal ik eten voor mezelf. Ze wouden alleen koffie hebben.

Ik koop wat eten en drinken en loop dan weer naar de lift. Ik ben te lui om trap te lopen, dus ja.

Ik loop naar de deur en hoor de jongens wat zeggen tegen Niall. Zo lief hoe ze voor elkaar zijn. Ik glimlach en open de deur.

Ik geef iedereen zijn koffie en begin zelf met het eten van mijn broodje gezond. Ja mensen, af en toe kan ik wel gezond eten.

Niet vaak, maar hé.. gezond eten is over het algemeen duurder dan ongezond dus waarom zou ik dan gezonde dingen kopen?

De dokter komt weer binnen. Hij kijkt naar de monitor. Hij schrijft iets op een papier. Daarna glimlacht hij en loopt weer weg.

Waarschijnlijk moest hij even controleren of alles nog goed ging. Ik kijk op de klok die aan de muur hangt. Half zes. Is het al zo laat? Ik kwam hier om kwart over tien.

Ach ja het zal wel. 'Jongens, misschien is het beter dat we eerst wat gaan eten, aangezien het niet goed voor jullie is om niks te eten,' zeg ik zacht, bang om te horen wat ze zeggen.

'Je hebt gelijk,' zegt Harry. Oké dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht dat ze boos zouden worden. 'Ik blijf hier,' zegt Louis.

'Nee Lou, kom.' Harry pakt Louis' pols vast. 'Ik ga niet mee,' zegt hij vastberaden. 'Dan eet ik je wortels op,' zeg ik.

'Nou en, je mag als jij wilt mijn wortels opeten,' zegt Louis. 'Oké dan eet ik ze op,' zegt Harry. Louis zijn ogen worden groot.

'Nee Hazz, jij blijft van mijn wortels af!' Zegt hij. 'Ik blijf er van af als je meegaat. Je kunt morgen wel weer komen en anders na het eten.' Louis zucht.

'Oké ik kom al, ik wil alleen niet dat Nialler alleen is als hij wakker wordt,' dat laatste zegt Louis zacht. Awh, Louis is zo lief.

'Nou Niall, we gaan en waag het niet om wakker te worden als wij er niet zijn, oké?' Zegt Harry. 'Hazz, hij reageert toch niet,' zegt Louis zacht. 'Wedden dat hij het wel heeft gehoord en dat hij nu lacht,' zegt Harry terwijl hij zijn tong naar Louis uitsteekt.

Ondanks alles kunnen ze toch nog een beetje vrolijk zijn. We nemen afscheid van Niall en dan lopen we met zijn allen naar buiten. Er staat een paar paparazzi en een paar fans.

Ze zijn er waarschijnlijk achter gekomen dat de jongens hier zijn. Ze krijgen allemaal vragen naar hun toe geworpen, maar negeren het volledig.

Ik loop zwijgend naast Liam. Die flitsen zijn zwaar irritant, maar het enige waar ik aan denk is aan Niall.

Wat als hij het niet overleefd? Stop Rose. Zo mag je niet denken. Het komt goed, hopelijk...

~~~~~♡~~~~~

Oke mensen! Ik heb dus mijn eerste voldoende op frans gehaald dit jaar!🎉 een 5,5 YEAHSS. Ik ben nog nooit zo blij met een 5,5 geweest😂😂 like wtf

Ik stond vanochtend ook nog eens op met het feit dat ik 2K+ reads had en 300+ votes op dit boek!😱❤

DUS BEDANKT EN NOG EEN FIJNE DAG!😊💋

Adopted By 4 Crazy Boys | 1D Fanfictie ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu