{71}

3.6K 171 73
                                    

Liam komt net de trap af en gebaard me dat Niall boven is. Ik knik en loop langzaam naar boven. Ik stop bij Niall's deur en klop op de deur. 'Niall?'

Pov Rose.

Ik wacht op een antwoord, maar er komt geen antwoord. 'Niall?' Vraag ik nog een keer. Alweer komt er geen geluid uit de andere kant van de deur.

'Niall, ik snap dat je kwaad op me bent,' probeer ik nu. Nogsteeds is er niks te horen. Ik doe de deurklink naar beneden en open de deur.

Niall ligt op zijn bed met zijn hoofd in zijn kussen. Nog meer schuldgevoel dan dat ik al had dringt mijn lichaam binnen. Dit is nooit mijn bedoeling geweest...

Ik loop langzaam naar zijn bed en ga voorzichtig op de rand zitten. Het lijkt alsof Niall me nu pas opmerkt, want hij kijkt me verbaasd aan. 'Je reageerde niet, dus ik liep maar gewoon naar binnen,' mompel ik zacht terwijl ik met mijn vingers speel, bang op hoe hij zal reageren.

Niall knikt even, maar negeert me verder. 'Het spijt me echt. Ik was, of ben, echt een bitch en ik had het niet op jou moeten afreageren. Dat verdien je niet.'

Nogsteeds zegt Niall geen woord. Zijn ogen zijn rood, waarschijnlijk van het huilen, terwijl hij voor zich naar één van zijn gitaren staart.

'Je hebt al het recht om kwaad te zijn, dus ik neem het je niet kwalijk als je niet met me wilt praten of het me niet wilt vergeven,' zeg ik terwijl ik opsta.

Mijn hoofd denkt dat het beter is om weg te gaan aangezien Niall toch niet met me wil praten. En dat maakt niks uit. Het is mijn eigen stomme schuld.

Niall kijkt me aan. 'Het spijt me echt. Ik had jou geen pijn moeten doen. Ik wil je niet eens pijn doen, maar ik doe het toch.' Zonder op een antwoordt te wachten loop ik naar de deur.

Ik blijf stilstaan als Niall schor mijn naam uitspreekt. Ik draai me om en kijk Niall weer aan.

Niall staat op en loopt naar me toe om me in een knuffel te trekken, die ik dankbaar aanneem. 'Het spijt me,' mompel ik in zijn shirt.

'Het is al goed.' Niall wrijft rustgevend over mijn rug. 'Niall, je moet mensen niet zo snel vergeven,' zeg ik nu terwijl ik Niall aankijk.

'Ik vergeef het je, echt waar. Ik geloof je over het feit dat het niet jou bedoeling was en dat het je spijt. Het is goed Rose.'

Ik glimlach terwijl ik Niall langzaam loslaat. 'You're the best,' zeg ik zacht terwijl Niall in de lach schiet. 'Kom, nu gaan we ijs eten, zonder lepels.'

Niall grijpt mijn pols vast en trekt me mee zijn kamer uit. Hij rent zowat naar beneden. Daarna lopen we samen naar de woonkamer terwijl de andere jongens ons vragend, maar vrolijk aankijken. 'Wij gaan ergens een ijsje eten, als jullie meewillen dan moeten jullie nu komen.'

Ik lach om Niall zijn zin. De andere jongens staan op en even later staan we buiten de deur.

'Zullen we lopen?' Zeg ik tegen de jongens. 'Dat is een kwartier lopen,' mompelt Niall. 'Nou en, dat is gezellig.' Niall haalt zijn schouders op. 'Zolang ik eten krikg is het prima,' zegt hij nu.

Ik grinnik terwijl we met zijn allen richting de ijssalon lopen. We praten wat en pesten elkaar. Voor de rest lachen we om de domste dingen. Bijvoorbeeld over toen Harry tegen een paal aanliep of toen Niall schrok van een kat die uit de bosjes sprong.

Al snel komt de ijssalon in zicht. 'Wie er als eerste is wint!' Roep ik. Alle jongens beginnen met rennen. Ik blijf mooi op mijn slakken tempo lopen. Mooi niet dat ik ga rennen. Ik houd van ijs, maar die twintig seconden rennen is overbodig.

Een minuutje na de jongens kom ik de ijssalon binnen. De jongens kijken mij aan terwijl ik grinnik en zonder iets te zeggen naar al het ijs loop.

Zoals gewoonlijk neem ik smurfenijs, want tja, smurfen zijn cool en blauw eten ook.

Zodra we naar buiten lopen met ons ijs, staat er een groep fans ons, vooral de jongens, op te wachten. Niall pakt beschermend mijn vrije hand vast. De jongens hadden een regel gemaakt, degene die het dichtst bij mij staat, moet extra goed op me letten, en dat is nu Niall dus.

Ik vond de regel overbodig, want ik kan me heus wel redden. Zonder mij zouden die arme jongens allang sterven door ongezond voedsel, Niall was dan sowieso de eerste geweest.

Niall begeleid me door de mensen terwijl ik rustig mijn ijs opeet. Af en toe maken we wat foto's met fans.

Ik voel me net een klein kind met een lolly die van haar ouders haar hand niet los mag laten, omdat we in een pretpark zijn.

Ik zie dat Niall zijn ijs al opheeft en kijk hem verbaasd aan. Hoe kan hij het zo snel ophebben?

Niall ziet mijn verwarde blik en haalt lachend zijn schouders op. 'Sukkel,' mompel ik zachtjes. Niall kijkt me "beledigend" aan terwijl we verder lopen.

Niall pakt zijn mobiel en appt blijkbaar met Harry, omdat ze elkaar de hele tijd aankijken. 'Paul komt zo,' zegt hij zacht tegen mij. Ik knik en eet mijn ijsje verder op.

Ik ben een snelle eter, tenzij het ijs is. Als ik dan snel eet krijg ik brainfreeze en ik kan je zeggen, dat vind ik dus totaal niet fijn.

Even later zitten we veilig bij Paul in de auto. Ik heb inmiddels mijn ijs al op en zeur de hele tijd of Paul de radio harder wilt zetten, maar hij "luistert" niet.

'Anders ga ik je de rest van je leven Pauline noemen,' zeg ik nu, hopend dat het effect heeft. Blijkbaar werkt het niet, want Paul begint te lachen. Dat betekent wel dat Paul nu Pauline heet...

'Oké Pauline, wat jij wilt,' zeg ik terwijl ik onhandig mijn gordel los doe en naar voren leun om de radio luider te zetten.

Harry, die voorin naast Pauline zit, schrikt duidelijk van mij. Ik schiet in de lach. 'Rose, stop met mensen laten schrikken, het is niet leuk.'

Ik grinnik. 'Sorry cutie,' zeg ik. Puur omdat ik weet dat Harry het haat als ik hem zo noem. 'Rose, ik krijg je nog wel.' Ik grijns. 'Goodluck cutie,' zeg ik terwijl ik met mijn hand door zijn haar gaat.

Nadat ik dat had gedaan wist ik dat ik, zodra de auto tot stilstand komt, moet rennen voor mijn leven...

~~~~~♡~~~~~

Binnenkort de 2 winnaars van de winactie! Als je door bent naar de volgende ronde, maar nog niet hebt gereageerd, doe dat dan snel! xx

Ohja, ik wilde nog even zeggen dat ik gisteren gym had en dat ik keihard een frisbee tegen mijn bakkes aan kreeg😂

Adopted By 4 Crazy Boys | 1D Fanfictie ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu