*Ik heb geen bek*
Simara
Langzaam laat ik mijn blik naar boven glijden en hoera hoe wist ik het, Tjorven staat naast mij. 'Lieverd, dat is niet waar, je naam staat er niet op' zeg ik en knipper overdreven met mijn wimpers.
'Hef gewoon je luie achterwerk op en ga op een andere plaats zitten' zegt hij nu al ietsje minder lief.
'Gebruik die lompe voeten van je en ga op een stoel zitten die nog leeg is' kaats ik verontwaardigd terug.
Ik zie dat hij weer iets wil zeggen maar de leerkracht komt ertussen. 'Tjorven, wil je alsjeblieft plaats nemen naast de nieuwe leerling?' vraagt hij ongeduldig.
Nors knikt hij en gaat naast me zitten. 'Moeilijkste opdracht van vandaag' zeg ik overdreven en klap sarcastisch in mijn handen.
Hij bromt wat en zakt onderuit. 'Je bent in een motor veranderd, cool' zeg ik. 'Wil je je bek eens dichthouden' sist hij boos.
Nep-verdrietig kijk ik hem aan en ben even stil. Hij zucht opgelucht maar dat is voor korte duur. 'Ik heb geen bek dus nee, dat zal niet lukken' zeg ik en haal mijn schouders op.
Gefrustreerd heft hij zijn armen omhoog. 'Hou gewoon je mond ja' zegt hij nors. 'Oke' zeg ik simpel.
Met een frons op zijn gezicht kijkt hij mij aan. 'Doe dat maar niet, daar krijg je rimpels van' zeg ik zonder hem aan te kijken.
Hij rolt zijn ogen en kijkt dan weer voor hem. Ik kijk rechts van mij waar Amalia zit en steek mijn duim omhoog. Missie 1 is geslaagd : zorg dat Tjorven geïrriteerd is.
En ja ik heb daar missies van gemaakt, ik weet nog niet wat missie twee is maar dat komt nog wel.
De leerkracht gaat ongestoord verder met zijn les, dus besluit ik om wat aantekening te maken.
'Ben je een nerd ofzo?' vraagt hij plots. Mijn bewegingen staan even stil, en dan plopt missie twee in mijn hoofd.
Missie twee is : negeer Tjorven. En gelukkig voor mij ben ik best goed in negeren. Ach wat zeg ik nu, ik ben gewoon een professional.
'Nerd' zegt hij. 'Oke' antwoord ik in mijn gedachten.
'Je bent echt een nerd' grinnikt hij. 'Sorry dat ik geen vuilnisvrouw wil worden' antwoord ik weer in mijn gedachten en los een oefening op.
'Ouh, is het nerdje nu gekwetst?' vraagt hij spottend. 'Nope' denk ik en in mijn gedachten laat ik de 'p' ploppen, want ja dat is cool.
'Je bent echt saai' mompelt hij. 'En jij bent echt dom' antwoord ik weer. 'Excuseer?' vraagt hij boos.
Oh nee het was niet de bedoeling dat ik dat luidop zei, bedenk iets. Vlug. 'Je bent geëxcuseerd' zeg ik dan maar.
Hij houd zijn lippen stijf op elkaar, ik zie gewoon dat hij boos word, nee wacht is bedoel ik. Hij is boos. Maar kijk dat is iets wat me niet kan schelen want ja ik ben een bitch.
'Ey man, vanavond bij mij chillen' zegt Blake en stoot Tjorven aan. 'Best' brengt hij uit en dan is het stil.
Ik glimlach tevreden dat hij niets meer zegt en leg mijn been over mijn andere been. Plots begint hij te grijnzen.
Weet deze jongen echt niet van ophouden? Zijn hand legt hij op mijn knie en ik adem diep in. Dit meen je niet.
'Als ik jou was zou ik je hand daar nu weghalen' zeg ik zachtjes en klem mijn kaken op elkaar.
'Maar jij bent mij niet' fluistert hij en knijpt in mijn knie. 'Goed' zeg ik en leun naar voor.
Met een hoog tempo breng ik mijn knie omhoog. 'Auw trut' roept hij en houd zijn hand vast die voor even gekneld zat tussen de bank en mijn knie.
'Tjorven, nu is het genoeg! Ga je melden bij de directeur' zegt de leerkracht kwaad. Furious kijkt hij mij aan maar ik hou mijn gezicht in de plooi.
'Doei' zeg ik en wuif kort met mijn hand. Hij gromt wat en pakt zijn boekentas. 'Heb je magische krachten ofzo? Je gromt als een beer die zijn vis niet kan vangen' zeg ik spottend.
Hard bijt hij op zijn lip om niets te zeggen en ik krijg een schop tegen mijn stoel. Maar daar ga ik niet op reageren.
'Ik zeg je één ding schat, je gaat spijt krijgen dat je naar deze school gaat' sist hij gevaarlijk dicht bij mijn hoofd.
'Hou jij ook zo van die schattige kittens' zeg ik enkel en kijk dromerig voor me uit.
'Tjorven ga nu' zegt de leerkracht woedend. Boos schopt hij op de stoel en stapt ziedend weg.
'Ocharme die stoel' mompel ik en zet de stoel terug goed. Enkele leerlingen kijken me hoofdschuddend aan.
Ben ik te ver gegaan?
-----
Updates zullen nu wel wat trager gaan aangezien het morgen school is, en ik tijdens school niet wil schrijven + veel werk heb.
NAGEKEKEN
JE LEEST
Living My Own Life (Voltooid)
Romance~~Word nagekeken op spelfouten~~ Simara, een meisje dat niet op haar mondje is gevallen en wel eens iets durft uit te steken. Dan heb je Tjorven, een jongen die denkt dat hij heel wat is. Twee personen ontmoeten elkaar, maar loopt dit wel goed af? ...