25. Rare scheldwoorden

314 25 10
                                    

Als je niet tegen gescheld ofzo kan, dit niet lezen! Want ik wil geen haat

*Daphne is op een ontplofte mol*

Simara

'Oké oké' geef ik toe en knik naar Kyle die dreigend mijn gsm boven de vuilbak houd, niet zomaar een vuilbak, maar een vuilbak vol me etensresten.

Hij grijnst breed en stopt hem in zijn zak. 'Hee, dat was de deal niet' zeg ik verontwaardigd. Hij haalt zijn schouders sullig op. 'Oops' zegt hij dan droog.

Met gefronste wenkbrauwen kijk ik hem aan. 'Na de deal wil ik hem wel terug hoor' zeg ik nors en zucht. Hij glimlacht tevreden en wenkt me.

'Oké dus als jij een hele dag Daphne gaat afzeiken met rare scheldwoorden, zoals' zegt hij en denkt even na. 'Daphne is een ontplofte mol' vul ik hem aan.

Hij rolt zijn ogen en knik dan. 'Goed, als jij dat een hele dag volhoud dan krijg je van mij' zegt hij en wrijft nadenkend over zijn kin. 'Die gekleurde bolletjes van haribo' zeg ik enthousiast. Hij knikt.

'Deal?'

'Deal!'

Ik wuif hem gedag en stap zoekend naar dat verwende wijf. Als mijn blik haar vangt ga ik er op af alsof ze mijn prooi is.

Hier past slachtoffer meer in de situatie. Ik leun tegen het kluisje naast haar en tik haar aan. Geïrriteerd draait ze haar om en zucht overdreven luid als ze mij ziet.

'Hey pukkelkop, ooit van tandpasta gehoord' zeg ik meteen en kijk haar vals aan. Niet dat dit een raar scheldwoord is, maar haar wat plagen kan vast geen kwaad.

Verschrikt houd ze haar hand voor haar mond en kijk ik geamuseerd toe terwijl ze naar haar vriendinnetjes sist voor een kauwgom.

'Wat moet je' zegt ze dan nors en kauwt overdreven op haar aardbeien kauwgom. 'Beetje vriendelijker mag wel hoor' bijt ik haar toe.

Ze rolt overdreven haar ogen, waarom moet ze alles zo overdreven doen? 'Voor zo een kwal als jou?' zegt ze en kijkt me afkeurden aan.

'Jij zit daar niet ver van hoor reetspleetatleet' kaats ik terug. Met grote ogen kijkt ze mij aan. 'Is er iets tot leven gekomen belgemop' zeg ik en kijk haar nep vragend aan.

'Wat bazel je allemaal' kirt ze met haar stem die een octaaf de hoog is voor mijn doen. 'Hoe bedoel je tikgeit' zeg ik en kijk nonchalant naar mijn nagels.

'Tikgeit' roept ze. 'Aan je gehoor mankeert er zo te zien niets wc-brillenzeiker' zeg ik en laat een kort lachje horen. 'Wat is er mis met jou' en laat haar blik door de gang glijden. Sommige kijken me met open mond aan en andere gniffelen zacht.

'Kyle!' gilt ze bijna dramatisch. Met een verveeld gezicht loopt hij op haar af maar grijnst als hij mij in het vizier krijgt.

'Wat' zegt hij dan bot. 'Dat daar is gek geworden' zegt ze en wijst met haar veel te lange gelakte nagel naar mij. 'Naar welke manicure ga je? Dan weet ik dat ik daar zeker en vast nooit moet gaan gekke zweefteef' zeg ik en pets haar hand weg.

Ze maakt een verschrikt geluidje en kijkt vervolgens zielig naar Kyle die klein grinnikte. 'Doe iets. Ze beledigd ze' zegt ze en drukt haar tegen hem aan.

Met een fronsend gezicht duwt hij haar van hem af. 'Blijf van me af' zegt hij enkel. 'Oh gaat de zeepsmoel nu huilen' zeg ik en por in haar kaak.

'Genoeg' gilt ze dan. 'Och meid dit is nog maar het begin' lach ik en vertrek dan naar het lokaal aangezien het belde.

Ik kom de klas binnen en zie dat Emelie al naast een ander meisje zit. Ze kijkt me aan met zo een blik van echt-sorry-echt-echt-waar.

Ik schud mijn hoofd en glimlach klein als teken dat het niet geeft. Na een kwartier gaat de deur open en ik rol mijn ogen.

Wat is er zo moeilijk aan om op tijd te komen? Na 2 lesuren hebben we weer pauze en meteen zoek ik Daphne op.

'Ay ay zielige zoetwatermatroos' zeg ik. Ze rolt haar bijna zwart ogen en zucht luid. 'Anders moet je weer Kyle roepen wandelende natuurramp' zeg ik spottend.

Deze deal gaat me veel te goed af, denk ik in mijn hoofd. Des te makkelijker ik mijn snoepjes krijg denk ik dan.

Ze maakt een hmpff geluidje en beweegt even haar arm. 'Heb je ergens last van zeekoe?' 'Zeg je nou dat ik dik ben?' zegt ze beledigd en kijkt vluchtig naar haar buik.

Ik rol mijn ogen. 'Dat heb ik nooit gezegd waterhoofd. Zit er soms wat prut van je neus in de olifantenoren' zeg ik liefjes en kijk haar overdreven onderzoekend aan.

'Uhgg ga weg jij miezerige miet' zegt ze en wuift met haar handen alsof ik een vies dier ben. 'Miezerige miet?' vraag ik en proest het uit. 'Van alle scheldwoorden kies je dit?' zeg ik nog lachend. 'Zielig' zeg ik en pink een denkbeeldig traantje weg.

Ze kijkt me bitchy aan maakt aanstalten om weg te gaan. 'Heb je er zo nog?' vraag ik dan en doe mijn best om niet in de lach te schieten. 'Zoals wappie de wasbakkie' verzin ik ter plekke. 

'Meid, je moet even naar de dokter gaan' zegt ze. 'Ga zelf verrekte hooizak' mompel ik. 'Wat zeg je daar?' vraagt ze en trekt haar wenkbrauwen op.

'Tja, dat komt door die prut in je oren' zeg ik en haal mijn schouders op. Dan maak ik aanstalten om weg te gaan.

'En oh ik zou maar wat foundation gebruiken voor die joekel op je voorhoofd' zeg ik en wijs naar de niet-bestaande puist.

Ik wandel op mijn gemakje weg en hoor hoe ze haastig in haar handtas rommelt. 'Vervloekte bitch' roept ze kwaad. 'En zo maak je een verwend nest kwaad' mompel ik in mezelf en kijk tevreden rond.

-----
Yes mensen ik ben weer dag en nacht online!!

En omg echt bedankt iedereen ik sta gewoon #144 in romantiek!!

Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu