*Ik kan die badboy wel aan*
Simara
'Nou kom binnen' zegt ze en opent de deur wat wijder. Dankbaar kijk ik haar aan en breng alles naar binnen.
Mijn boeken laat ik op het vrije bed vallen en mijn sleutel leg ik op het vrije nachtkastje. 'Die kast is voor jou' zegt ze en wijst de lege kast aan.
Ik knik en kijk de kamer rond. 'Ja je bed en nachtkastje heb je gevonden. Je kast heb ik aangeduid. Deze bureau is voor jou hier en de badkamer moeten we delen'.
Ik knik als teken dat ik het begrijp en leg al mijn boeken op mijn bureau. Vervolgens hef ik mijn koffer op en leg die op mijn bed.
Ik rits hem open en kijk er zuchtend naar. Ik open mijn kast en prop eigenlijk alles in de kast. Ik heb geen zin om alles proper te leggen doe ik ooit wel, nooit dus.
Vervolgens zet ik mijn schoenen vanonder en pak mijn toiletzak die ik in de badkamer leg. Mijn spulletjes om grapjes uit te halen stop ik in mijn nachtkastje en dan komen de persoonlijke spullen aan bod.
Zuchtend pak ik een paar foto's en kijk ernaar. Ik heb er eentje met mijn broer samen en eentje met mijn beste vrienden.
Emelie kijkt me meelevend aan maar zegt niets, een geluk ook. Ik zet ze op mijn nachtkastje en pak dan mijn rugzak eruit.
Als alles eruit is rits ik hem weer dicht en zet ik hem op de kast. 'Zo klaar' zeg ik en klap is in mijn handen.
'Goed, moet ik je de school eens laten zien?' vraagt ze. 'Graag' knik ik. Ze staat ook op en samen verlaten we onze kamer.
We stappen de gang door en ze begint te praten. 'Het principe is eigenlijk hetzelfde bij deze school, alleen dat je hier ook slaapt'.
'Je moet telkens op tijd zijn en je moet naar de directeur als je iets misdaan hebt. Maar als hij je mag is je straf minder' knipoogt ze.
'De uren van de kantine vertel ik je nog wel, maar' zegt ze en gaat wat stiller praten. 'Er is hier zeg maar een badboy die de hele school tegen je kan opzetten dus ik zou wat voorzichtig met hem zijn'.
Ik rol mijn ogen. 'Ik kan die badboy wel aan, ik heb het immers al twee keer meegemaakt' mompel ik. 'Alsnog' zegt ze.
'Je hebt dan uiteraard nog de bitch van de school en dat is Jenny, zij en Tibau hebben een knipperlicht relatie'.
Ik zucht 'Waarschijnlijk duikt hij met ieder meisje het bed in' zeg ik en kijk haar aan. Ze knikt beschaamd.
'Ik wist dat het niet goed was en dat ik er spijt van zo hebben, maar de verleiding was zo sterk weetje.' Ik knik begrijpend.
'Ooit zal ik hem zijn lesje leren' zeg ik grijnzend. Ze rolt haar ogen en stapt dan verder. 'Hier zijn dus de klaslokalen en in het ander gebouw is het turnlokaal. Je lessenrooster schuiven ze onder je deur' zegt ze nog.
'Nou bedankt, hopelijk word het wat'. Zeg ik en kijk nog eens goed rond. 'Je raakt er wel gewend aan en normaal mag je elk weekend weg gaan, maar je moet zondagavond terug zijn'.
'Is hier dan ergens een plaats waar de trein passeert?' vraag ik. Zo hoeft Noud niet telkens te rijden.
'Ja zo een 15 minuten stappen is er een stopplaats voor de trein'. 'Super' zucht ik opgelucht.
'Euhm ja veel is er niet te doen, de meeste zijn naar huis aangezien het zaterdag is' mompelt ze en gaat met haar handen door haar haar.
'Waarom ga jij niet naar huis' vraag ik voorzichtig. Ze haalt haar schouders op 'ruzie met mijn ouders' zegt ze.
Ik knik en besluit om er niets meer over te zeggen. We gaan in stilte terug naar onze kamer en Emelie werpt een blik op de klok.
'Over een halfuurtje kunnen we al eten' zegt ze waarop ik knik. Ik besluit mijn telefoon al te pakken en zie dat ik al enkele berichtjes heb. Eerst open ik die van Noud.
'Sim, ik mis je nu al zoveel, hoe moet ik het dan nog een week volhouden? Ik wil niet meer bij mam wonen'. Ik zucht en lees het berichtje nogmaals.
'Ik mis je ook enorm Noud, de week gaat snel voorbij gaan hoor. Als je echt niet meer bij haar wilt gaan wonen kijk dan voor en appartementje. Je bent oud genoeg' stuur ik.
Daarna open ik het groepsgesprek met mijn vrienden. 'Simara! Je mag wel bij mij komen slapen, voor mijn moeder is het geen probleem en mijn broertje wil je wel eens zien' stuurt Am.
Dat is waar ook. Amalia heeft een klein broertje, hij is geloof ik zes jaar oud.
'Super, ik hoop dat de week vlug voorbij gaat' stuur ik nog voor ik mijn telefoon afsluit.
'Kom, we gaan eten' zegt Emelie
JE LEEST
Living My Own Life (Voltooid)
Storie d'amore~~Word nagekeken op spelfouten~~ Simara, een meisje dat niet op haar mondje is gevallen en wel eens iets durft uit te steken. Dan heb je Tjorven, een jongen die denkt dat hij heel wat is. Twee personen ontmoeten elkaar, maar loopt dit wel goed af? ...