50. Ongeluk

259 19 20
                                    

*U spreekt met dokter Blom*

Simara

Het is ondertussen al woensdag en ik ben onderweg naar de kamer van Tjorven om hem nog eens bijles te geven. Ik klop twee keer aan en al vlug doet een vrolijke Ace de deur open.

'Tjorv, Sim is hier, ik ben naar Bjarne' roept Ace en we begroeten elkaar kort, we komen ook best goed overeen en ik heb zo een gevoel dat Ace Bjarne wel ziet zitten.

Ik ga de kamer binnen en Tjorven komt net de badkamer uit. 'Ga maar weer zitten hoor' zegt hij en ik ga aan zijn bureau zitten en hij pakt weer Ace zijn stoel om die naast mij te zetten.

'Zeg maar wat je nu wilt oefenen' zeg ik en schuif zijn boek wat meer naar hem toe. Hij knikt en pakt het boek, daarbij raakt hij mijn hand even aan en meteen schiet hij mij een blik.

Ik doe alsof ik niets heb gemerkt, maar vanbinnen voel ik wel een warm gevoel ontstaan. Ik frons mijn wenkbrauwen, wat was dat? 'Ik wil dit wel oefenen' zegt hij en ik ze dat het de tijden zijn.

Ik pak een blaadje papier en begin weer alles kort op de schrijven. Als ik klaar ben leg ik hem alles zo goed mogelijk uit. 'Dus bij deze tijd zijn het de uitgangen van -ais en zo?' vraagt hij en hij wilt de tijd aanduiden.

Zijn arm glijd over de mijne en mijn ogen worden wat groter, 'Ja dat hoort bij die tijd' zeg ik dan. Hij zucht opgelucht. 'Dankje, ik versta het al veel beter' zegt hij glimlachend.

Zijn glimlachend werkt aanstekend want ik krijg ook een glimlach op mijn gezicht. 'Goed, dan ga ik maar eens, ik moet nog wat werken voor school' zeg ik en sta recht.

Zijn glimlach vervaagd een beetje en ik sta op, hij staat ook op en houd de deur open voor mij. 'Tot morgen' zeg ik en hij zegt hetzelfde, hij geeft me een korte glimlach die ik beantwoord en stap er dan vandoor.

Ik sla een gang in en al vlug hoor ik mijn naam. 'Simara, wacht even' het is Kyle. Ik zucht en stop met stappen, ik moet toch ooit met hem praten. 'Kijk ik snap dat je boos bent, maar je hebt geen rede meer, ik had nog geen week daarna de video er af gehaald omdat ze er kapot aan ging.'

zegt hij als hij bij mij staat. 'Ik heb alles eerlijk opgebiecht en ze was ook woedend op mij, toen haar woede gezakt was hebben we gepraat en hadden het bij gelegd. We besloten samen om geen relatie meer te nemen en ze is van school veranderd omdat ze gingen verhuizen. En niet veel later moest

ik naar deze kostschool komen, ons contact was weg en dit weekend was de eerste keer weer sinds tijden dat ik haar zeg. Wat heb ik gedaan was fout en ik wil nooit meer contact met haar, ze is een echte bitch.'

Ik heb naar hem geluisterd zonder hem maar één keer te onderbreken. 'Wat je gedaan hebt was fout Kyle, heel fout. Hoe haal je het ook in die idiote kop van je om zo iets maar te bedenken en hoe sukkelig kan je zijn om zoiets te doen?' zeg ik gefrustreerd.

'Ik weet het, ik heb er echt spijt van gehad, kunnen we dit alsjeblieft vergeten? Ik wil niet dat onze vriendschap weg is door dit' zegt hij en kijkt me smekend aan. Ik zucht en kijk hem diep aan.

Ik hoop van wat ik nu ga zeggen dat ik er geen spijt van ga krijgen. 'Het is goed, ik vergeef je' zeg ik dan. 'Oh dankje, dankje, dankje' roept hij blij en trekt me in een knuffel. Ik klop een aantal keer op zijn schouder.

'Ja ja, kom want ik moet nog huiswerk maken' zeg ik en hij laat me los. 'Oké tot morgen' zegt hij. 'Tot morgen' zeg ik en vertrek naar mijn kamer, ik ben best blij dat ik het hem heb vergeven, ik miste hem best.

Als ik in mijn kamer ben pak ik mijn boeken en begin met mijn huiswerk te maken, het moet ook gebeuren. Als ik alles gedaan heb kruip ik in mijn bed, het is immers al bijna 22 uur.

Het is vrijdag middag en lui lig ik in het gras. Kyle zit naast mij tegen een boomstam te leunen. Over een halve dag kan ik gelukkig weer naar Noud, ik heb hem gemist en ik heb hem niet zoveel gehoord.

Mijn telefoon begint te trillen, een inkomende oproep. Zonder te kijken wie het is neem ik op. 'Hallo?' mijn stem klinkt vragend. 'Goededag juffrouw Van De Vleer, u spreekt met dokter Blom' klinkt een mannelijke stem.

Ik ga iets rechter zitten en kijk naar de nummer, het begin van de nummer is inderdaad voor ziekenhuizen. 'Waarom belt u mij?' vraag ik vervolgens.

'U broer Noud Van De Vleer is in een ongeluk verzeild geraakt.'

-----

Wie wou er een beetje drama hahaha

Oke ik wil 2 korte dingen vragen/zeggen.

1. Ik heb al een idee voor een volgend boek, maar mijn vraag is wie moeten de hoofdrolspelers zijn?

Meisje en jongen of

Jongen en jongen?

2. Hierna publiceer ik nog 1 hoofdstuk vandaag en morgen ga ik weer verder schrijven xD

Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu