31. Op School

253 22 29
                                    

*Ik ben...*

Kyle

Lichtjes frons ik mijn wenkbrauwen. 'Dus je kent hem?' Vraag ik nieuwsgierig. Ze trekt een vies gezicht. 'Jammer genoeg wel' zucht ze.

Ik wil weer wat vragen maar ze is me voor. 'Nu niets meer vragen maar wegwezen' zegt ze streng en trekt aan mijn arm.

Ik strompel een beetje naar voor en geef haar een duwtje terug. Ze beweegt een beetje maar blijft wel rechtstaan terwijl ze me geamuseerd aankijkt.

Lichtelijk verbaasd kijk ik haar aan. 'Kom je nog' roept ze en stapt richting de school. Ik trek een klein sprintje en stap naast haar.

'Zin in weer vijf dagen school?' Vraag ik om het gesprek een beetje op gang te houden. 'Eerlijk?' Vraagt ze waarom ik met een duh geluidje knik. 'Nope' zegt ze met een poppende 'p'.

Ik grinnik en in stilte stappen we naar de kostschool. 'Ik zie je morgen' zeg ik als wel elk een andere kant opmoeten.

'Kom op, ik wil ook een bro-hug doen' zegt ze lachend waardoor ik ook moet lachen. We geven elkaar een bro-hug en ik stap naar mijn kamer toe.

Ik deel een kamer met Taylor, mijn beste vriend. 'Hee mate' zeg ik en geef hem hand 'hee man' zegt hij en knikt.

'Wat heb jij gedaan?' Vraag ik. 'Bij mijn vriendin geweest en bij mam geweest' zegt hij.

Hij heeft al een jaar een relatie met Femke, maar Femke zit nog op een gewone school en hij heeft alleen nog maar zijn moeder.

We praten nog wat maar besluiten om dan te gaan slapen.

#

Gapend word ik wakker en zet de wekker uit die een verdieping beneden ook te horen is.

We maken ons klaar en al vlug zijn we in de kantine. 'Hee Sim, kom anders bij ons zitten' zeg ik als ik haar alleen zie zitten.

Ze knikt en gaat aan onze tafel zitten en we halen vlug wat ontbijt. 'Komt die nieuwe in onze klas?' Vraagt Tay. 'Jup' en ik zie Simara zuchten.

'Wat is er?' Vraag ik zacht als de jongens over voetbal praten. 'Ik ken die nieuwe jongen en ik vind hem niet zo leuk.' Zegt ze nors en kruist haar armen over elkaar.

Plots lijkt ze haar iets te herinneren wat ze laat een verschrikt geluidje horen en slaat haar handen voor haar mond.

'Ik moet gaan' zegt ze gehaast en loopt bijna de kantine uit. Dan valt mijn blik om de nieuwe jongen en ik vernauw mijn ogen.

Ik zag wel hoe zijn ogen over Simara's lichaam gleed. Ik wend me weer tot Taylor en ga mee in het gesprek.

Als de bel bijna gaat staan we op en gaan we naar onze kluisjes. Vervolgens gaan we naar de klas en zie Simara nog niet zitten.

Ik ben zo in mijn gedachten verdiept dat ik de nieuwe niet naar binnen zie komen. Zou er iets zijn met Simara? En waar kent ze die jongen op.

'Kyle! Opletten' roept de leerkracht naar mij waardoor ik uit mijn gedachtes kom. Ik knik maar wat en hoe mijn aandacht bij de les.

Pas het volgende lesuur komt ze en geeft een papiertje aan de leerkracht die knikt. 'Ga maar naast Kyle zitten' hoor ik haar nog zeggen.

Sim knikt en stapt op me af. Zo probeert duidelijk een grijns te verbergen, maar het lukt haar niet echt.

'Wat is er?' vraag ik zacht en nieuwsgierig. 'Zie je morgen wel' zegt ze geheimzinnig en pakt haar boeken. 

'Aahw kom op ik mag het toch weten' zeg ik en trek een pruillip. 'Werkt niet bij mij' zegt ze vrolijk. 'Zozo vrolijk' grinnik. 'Zeker wel' zegt ze en schenkt me een glimlach.

De les gaat al vlug voorbij en het is pauze. Samen stappen we naar onze kluisjes en verwisselen onze boeken. In de verte zie ik die nieuwe waarvan ik de naam niet weet weer naar Simara kijken.

'Zeg Sim, wie is nu die jongen?' vraag ik. Ze rolt haar ogen. 'Dat is-...' 'SimSim' roept Emelie hysterisch en trekt haar van me weg. 'Sorry' hoor ik Simara nog lachend roepen.

Nu weet ik nog steeds niet wie hij is en hoe ze elkaar al kennen. Zuchtend haal ik een hand door mijn haar en stap op Taylor af.

We praten over voetbal en meiden en gaan dan lachend naar de les die al 10 minuten bezig is.

Ik wil kloppen maar Taylor is me voor en opent gewoon de deur. Shit het is mevrouw Borrens die is echt streng.

'En waar komen jullie vandaan?' vraagt ze boos. Weer is Tay me voor. 'Die knul daar is tegen de muur gelopen en had een bloedneus' verzint hij ter plekke.

Ik hoor hoe sommige in de lach schieten en ik zend ze een boze blik. Meteen stopt iedereen met lachen behalve Simara, maar dat maakt me niet uit. Zij mag dat.

'Oh, ga maar vlug zitten' zegt ze en zend me een blik. We gaan naast elkaar zitten maar na 10 minuten haalt ze ons uit elkaar.

Ik moet naast de nieuwe zitten. Met een nors gezicht ga ik naast hem zitten en ik zie hoe hij me minachtend aankijkt.

Ik rol mijn ogen en laat het maar zo. Ik zal hem de volgende keer wel eens aanpakken.

Maar nu hij toch naast me zit kan ik evengoed zijn naam vragen. 'Hee dude, wat is je naam?' vraag ik. Hij kijkt me eerst even dom aan en trekt dan zijn mond open. 'Ik ben...'

----

Hehe hoe vonden jullie het? Een pov van iemand anders? Dat is al even geleden.

Omg ik had gisteren dus training en het was echt pijnlijk. Ik was serieus even aan het wenen van de pijn OP DE TRAINIG ZELF >.< mijn nek doet vet veel pijn en mijn arm kan ik niet meer strekken en doet echt vet veel pijn.


Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu