8. Valentijn deel 1

385 27 21
                                    

*Echt super leuk *

Simara

Ik zit in mijn laatste les voor vandaag, en ik zit weer naast Jorben. Daan en Amalia zitten voor ons.

'Hee Simara, ik wou je iets vragen' zegt Jorben zacht en is zie dat hij best nerveus is. 'Vraag maar' zeg ik zacht terug.

'Euhm zou ik je nummer mogen' stottert hij. Ahw dat is echt schattig. 'Ja natuurlijk.' zeg ik. Ik neem zijn gsm aan die hij naar mij toeschuift en klik op het icoontje om personen toe te voegen.

Ik zet mijn naam als 'Je maatje' geen idee waarom, ik had er gewoon zin in en dan typ ik mijn nummer in.

Als ik klaar ben sla ik het op en schuif zijn gsm weer naar hem toe. Lachend rolt hij zijn ogen om de naam en ik haal onschuldig mijn schouders op.

Dan gaat de bel en staat iedereen op. 'Tot morgen' zeg ik tegen mijn vrienden en ga dan naar de parkeerplaats.

Ik kijk rond en zie algauw mijn broer die kort naar met zwaait en meteen stap ik op hem af. 'Ej kleine' zegt hij. 'Ej grote' zeg ik terug.

Enkele seconden later komt mam aangereden en stappen we in. 'Hoe was je eerste dag?' vraagt mam. 'Echt super leuk' zeg ik en kan een kleine grijns niet onderdrukken.

'Mijne was wel oke' zegt Noud. Als we thuis zijn ga ik meteen naar boven, gelukkig hebben we geen schoolwerk.

Plots maakt mijn telefoon de hele tijd geluiden. Ik pak fronsend mijn gsm en kom tot de conclusie dat ik in enkele groepen ben geplaatst.

één van de klasgroep, en één van Am, Daan en Jorben. Handig dit.

Amalia vraagt aangezien we toch allemaal single zijn of we morgen met zen viertjes eens gaan afspreken om iets te doen. Iedereen stemt in en een plannetjes vormt zich in mijn hoofd.

Er vormen zich best veel plannetjes in mijn hoofd. 

Ik ga naar beneden als mam ons roept om te komen eten, het is spaghetti, lekker.

Na afgewassen te hebben, wat tv te hebben gekeken en mijn avondroutine heb gedaan, lig ik al vlug in bed.

#

Ik word weer zoals gisteren gewekt door mijn moeder, deze keer stap ik er meteen uit want ik verheug me op vandaag.

Ik neem een korte douche en kleed me dan aan, het is zoals gisteren een basic setje en mijn haar laat ik los over mijn schouders vallen.

Na het ontbijt en de rest van mijn routine sta ik al vlug op school en voeg me bij het groepje van mijn vrienden.

'Wat gaan we straks doen?' vraag ik. Daan haalt zijn schouders op en blikt kort naar Amalia die het niet door heeft. Goed, heel goed zelfs.

'Ik stel voor om een willekeurig filmpje te gaan kijken in de cinema' zeg ik onschuldig. Niemand heeft iets door en stemt in. Goed, dat is ook al een stapje verder.

Als de rest in orde komt hebben ze  vroeg of laat een relatie.

Al vlug gaat de bel en gaan we gezamenlijk naar het goede lokaal. Onderweg zien we best veel koppels die elkaar rozen geven of een klein teddybeertje.

Heel schattig allemaal, maar zo overdreven vind ik. Het is niet dat deze dag heilig is.

Ik zit weer naast Jorben en Daan en Amalia voor ons. Goed.

Halverwege de les gaat de deur met een niet zo zachte knal open. Je mag 1 keer raden wie er te laat is.

Juist ja, de badboy met zijn twee vriendjes. Ik zucht luid wat sommige doet grinniken. Tjorven spot me ook en geeft me een knipoog.

Inwendig maak ik braakneigingen. 'Ga maar achter een te laat stempel' zucht de leerkracht. 'Neeh' zeggen ze en gaan gaan zitten.

Ja heel stoer hoor.

Al vlug is de dag om en laat ik aan mijn moeder weten dat ik heb afgesproken met een paar vrienden wat ze super vind.

'Gaan we eerst wat rondhangen in het stad? We hebben toch nog een halfuurtje' zegt Amalia die net naar haar gsm heeft gekeken.

'Ja, is prima voor mij' zeg ik en Daan steekt zijn duim op. Met zen vieren lopen we wat in de supermarkt tot ik plots Jorben in een ander gang duw met mij.

'Simara, wat doe je?' vraagt hij verward maar ik sus hem. 'Laat die twee ons maar zoeken' zeg ik met een kleine grijns.

Nog steeds verward kijkt hij mij aan. Ik zucht en trek hem mee. 'Oke ik probeer ze te koppelen, zelfs een blinde regenworm ziet dat die twee sukkeltjes verliefd op elkaar zijn' leg ik uit.

Hij knikt begrijpend. 'Simara de liefdes fixer' zegt hij en maakt een halve regenboog met zijn arm.

Ik kijk vlug in de volgende gang of ze daar zitten.

Ik geloof mijn ogen niet van wat ik nu zie. Ook Jorben lijkt het niet te geloven.

---------

Oke, het is toch niet zo valentijn achtig als ik hoopte, maar ik hoop dat hoofdstuk 9 dat wel is. Maarja, ik zou er niet op hopen XD.

IEMAND ENIG IDEE WAT SIMARA EN JORBEN NIET KUNNEN GELOVEN. DE PERSOON DIE JUIST IS?... BIJ DIE *denkt even na* AAN DE PERSOON DRAAG IK MIJN VOLGEND HOOFDSTUKJE OP LOL (wou ik gewoon eens doen).

NAGEKEKEN

Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu