3. Het Nieuwe Huis

478 27 20
                                    

* Euh wat dacht je van een nee?*

Simara

'Wakker worden!' Word er in mijn oor geschreeuwt. Geschrokken spring ik recht en had pas te laat door dat ik nog in de auto zat.

Met een harde klap raakt mijn hoofd het raam. 'A shit' roep ik en breng mijn hand naar de zijkant van mijn hoofd.

Noud, die naast mij zit, stapt lachend de auto uit. Ik mompel wat en open zuchtend de deur.

Ik stap uit maar mijn voet blijft haken. Ik struikel naar voor met mijn kin op de auto deur.

'Wat heb je gedaan dat karma je zo hard moest terugpakken' vraagt mijn broer lachend.

'Ha ha ha echt heel grappig, help liever je zielige zus' snauw ik. Hij bijt op zijn lip om niet in de lach te schieten en steekt zijn hand uit.

Morrend neem ik die aan en klop het stof van mijn broek. Ik tuit mijn lippen eens en stap dan alsof er niets is gebeurd naar mijn moeder die me bekijkt met een frons.

'Het is een mooi huis' zeg ik dan maar om de stilte te verbreken. Dan beseft ze nog dat we hier staan en opent gauw de deur.

We komen in een mooie hal terecht maar alles is nog leeg. 'Zoek een kamer uit en dan uitpakken' zegt mam en meteen sprinten we naar boven.

Ik open een random deur en kijk vlug rond. De badkamer, ja daar ga ik niet slapen.

Ik open de deur daarnaast en zie een redelijk grote kamer met een balkon. Oeh een balkon.

Ik stap er naartoe en open de deuren. Ik heb uitzicht op de tuin en op het huis hierover dat ook een balkon heeft. Interessant.

Ik ga weer naar binnen en sluit de deuren. Nu nog uitpakken.

Ik open mijn kamerdeur te gelijk met die van Noud die de kamer tegenover mij heeft.

'Wil je wisselen?' Vraagt hij poeslief. 'Euh wat dacht je van een nee' zeg ik net zo lief terug en storm de trappen af.

Ik pak een doos waar mijn naam op staat en breng die naar boven. Ik ga weer meteen naar beneden en herhaal dit proces tot ik alles heb.

Ik open een random doos en geef alles een plaatsje. Ook dit proces herhaal ik tot alles klaar is.

'Eten' roept mam. Meteen spurt ik naar beneden. En mijn broer volgt me.

'Wat eten w-... pizza!' Dat laatste roep ik vrolijk. 'Ja ja kom nou maar eten' zegt mam en geeft me een bord met enkele pizza stukken erop.

Het is een pizza met kip, echt heerlijk.

'Dit moeten we vaker eten' zegt mijn broer als alles op is. 'Ja dat moeten we zeker' zeg ik instemmend.

'Vanavond is het dan gewoon een broodje' zegt mam. We knikken en gaan terug naar boven.

Ik stap mijn kamer binnen en kijk eens rond. Ik zie nog een doos staan die half onder mijn bed ligt.

Ik grijns en pak het voorzichtig op. 'Waar ga ik jou neerzetten?' Mompel ik en denk na.

'Aha' zeg ik en wandel naar mijn kast. Ik leg het helemaal vanonder en knik goedkeurend.

'Kinderen komen jullie naar beneden?' Roept mam van beneden.

'Ja' roepen we terug en gaan samen naar beneden. 'Wat is er' vraagt Noud. 'We gaan jullie inschrijven voor een school' zegt ze en klapt blij in haar handen.

Met een zuur gezicht kijk ik haar aan. 'Moet dat?' Vraag ik verveeld. 'Ja wat dacht je dan?' Vraagt ze.

'Dat het niet moest duh' zeg ik en zwaai eens met mijn hand. 'Jammer, het moet' zegt ze en pakt haar autosleutels.

Mopperend volgen we haar naar de auto. 'Je gaat ons toch wel elke keer brengen' vraag ik hopend op een ja.

'Ja maar soms zullen jullie met de fiets moeten gaan. Die zal binnenkort wel komen met de verhuiswagen.' Ik zucht.

Als we er zijn bekijk ik de school eens. Hier moet ik wel grapjes kunnen uithalen. Ik grijns bij die gedachte.

We volgen mam naar binnen en ze schrijft ons in. Terwijl ik alles eens goed bekijk. Ja, hier kan ik wel mee leven.

Als alles klaar is gaan we terug naar huis.

Ik ga aan mijn bureau zitten en bedenk al wat ideetjes.

-------
Lol dit was slecht maar oke. Ik zal beter mijn best doen de volgende keer.... hoop ik...

Ps. Als er spellingsfouten zijn mag je dat melden :)

NAGEKEKEN

Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu