53. Date?

220 16 11
                                    

*Heb je een date?*

Simara

Nadat ik alles heb verteld hebben we nog wat gepraat en heb ik haar ook nog wat uitleg over de school zelf gegeven.

Daarna hebben we ons omgekleed en liggen we nu in ons bed. 'Slaapwel Amber' zeg ik zacht en sluit mijn ogen. 'Slaapwel Simara' hoor ik haar nog zeggen voor ik in slaap val. 

#

Fris en wel verlaten we onze kamer. 'beetje zin in?' vraag ik en onderdruk een geeuw. 'Ja zeker' zegt ze en stopt de sleutel in haar zak.

We stappen de gang uit en gaan zo naar het deel voor de lessen. We gaan zitten en als de leerkracht er is moet ze haar voorstellen en zo bij alle leerkrachten.

Momenteel is het middagpauze en zit ik aan een tafeltje met Amber. We hebben net ons eten op. 'Sorry ik moet nog boven iets gaan halen' verontschuldigd ze haar.

Ik wuif het weg. 'Hup, je moest al terug zijn' lach ik waardoor ze lachend weg stapt. Ik ga wat onderuitgezakt zitten en kijk wat naar mijn nagels.

Een stoel word naar achteren geschoven waardoor ik opkijk. Hij glimlacht zenuwachtig en veegt met zijn handen over zijn broek.

'Ik wou je wat vragen' zegt hij met een trilling in zijn stem. Hij merkt het zelf en kucht een keer. 'Vraag maar raak' zeg ik en ga iets rechter zitten.

'Ik wou vragen of je woensdag met mij iets wou doen' zegt hij en hij weet niet waar hij zijn blik op moet richten.

Ik krijg een vreemd gevoel in mijn buik. 'Ja graag' stamel ik een beetje. Hij zucht opgelucht. 'Super, ik sta om 14 uur aan je kamerdeur goed?' vraagt hij dan.

Ik knik en hij staat weer op. 'Tot dan Simara' zegt hij en ik krijg een kriebel in mijn onderbuik. 'Tot dan' zeg ik.

Hij stapt langs me heen en hij drukt een vlugge kus op mijn wang waardoor mijn gezicht warmer word.

Ik ga weer wat onderuitgezakt zitten en begin te glimlachen als een idioot. Dan komt Amber terug en kijkt me vreemd aan.

'Zeg op' zegt ze en kijkt me afwachtend aan. 'Ik heb afgesproken met iemand' zeg ik zo luchtig mogelijk maar ik kan mijn glimlach maar niet verbergen.

'Heb je een date?' vraagt ze dan en krijgt ook een glimlach op haar gezicht. Ik laat mijn schouders wat hangen. 

'Zou heb ik er nog niet over nagedacht' zeg ik en tuit nadenkend mijn lippen. Ze grijnst. 'Komt nog' zegt ze nog.

'Heb jij al een knapperd op oog' zeg ik dan en kijk haar wenkbrauw wiebelend aan. Ze blikt kort naar me en laat haar ogen dan door de kantine glijden.

Haar blik stopt bij iemand en ze knikt goedkeurend voor ze me lachend aankijkt. 'Knapperd gevonden, check' zegt ze en maakt in de lucht een denkbeeldige vink.

Ik kijk haar ook lachend aan. 'Zeg op' zeg ik haar woorden van daarnet aan. Ze schud haar hoofd. 'Kom je vlug genoeg te weten' zegt ze serieus maar al vlug proest ze het uit.

Samen lachen we nog een hele tijd om de domste redenen en vertrekken dan naar de les als de bel is geweest.

------

JA met wie heeft Simara een afspraakje?

En wie heeft Amber op het oog?

Ik werk straks weer aan een hoofdstukje!

Hopelijk vinden jullie het boek nog wat leuk :)

Living My Own Life (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu