Luku 1

11.9K 328 101
                                    

Heitin reppuni sängylleni ja aloin kaivaa sieltä koulukirjojani. Olin tunnollinen oppilas, juuri se luokan hikke, mistä kaikki puhuu. Tämä johtuu siitä, että äitini on aina korostanut, miten tärkeää on opiskella kunnolla jotta saa hyvän ammatin. Erona stereotyyppisiin kympin oppilaisiin minulla oli tosin se, että minulla oli kuitenkin aika hyvä tyyli enkä pukeutunut mihinkään ryysyihin. Hengailin tosin silti koulussa aina yksin, koska ei siitä hiken maineesta pääse vaatteilla eroon.

Aloin tehdä läksyjäni, kunnes kuulin alakerrasta jonkun miehen puhetta ja äitini naurua. Se hämmensi minua, sillä isääni en ollut edes nähnyt koskaan, eikä meillä käynyt kuin todella harvoin muita miehiä. Avasin huoneeni oven ja melkein törmäsin itseäni kaksi vuotta vanhempaan isoveljeeni Zaciin.

"Zac! Mitä ihmettä sä teet mun oven takana?" "Oh, oisin vaan tullut kysymään tiiätkö kuka tuo mies on, mä en ainakaan tiiä, eikä toi oo kukaan äidin työkavereistakaan?" veljeni sanoi vilkuillen portaisiin päin. "No mennään kysymään siltä, tuskin se kukaan salainen agentti on", hymähdin ja lähdin laskeutumaan portaita alas.

Äitini ja mies istuivat sohvallamme ja joivat viiniä. Mies oli aika hyvännäköinen verrattuna siihen, millaisia äidin työkaverit yleensä olivat. Vaikka eihän tuo mies välttämättä ollut äidin työkaveri. Äidilläni oli päällään mustat korkokengät ja vaalea, tiukka mekko. Äitini työskenteli lakitoimistossa ja hänellä oli melkein aina siistit vaatteet ja korkokengät, mikäli hänellä oli työpäivä. "Moi äiti, ai sori sulla olikin seuraa", sanoin muka yllättyneellä äänellä. "Ai hei Alice ja Zac! Tässä on Mark, hän on ööm... ystäväni", äitini sanoi viitaten mieheen. Esittelimme itsemme veljeni kanssa ja lähdimme takaisin ylös.

"Eikö ollutkin aika söpöä, eihän se edes tiennyt miten esittelisi sen ystävänsä?" nauroin Zacille. "Entä jos se onkin vaan kaveri, eihän äidillä ole ollut mitään vakavaa kenenkään kanssa isän jälkeen?" veljeni huomautti. "Se ois kyllä harmi, koska olihan ne ihan kuin luotu toisillensa, ja äiti ansaitsisi todellakin jonkun kivan miehen", mulkaisin veljelleni.

Zac virnisti ja lähti huoneeseensa, joka oli vastapäätä minun huonettani. "Ai niin, Ash tulee meille tänään yöksi, joten et todellakaan tuu keskeyttämään mitään tärkeää juttua!" Ash on siis veljeni tyttöystävä Ashley, enkä todellakaan halua tietää mitä tärkeitä juttuja heillä on tehtävänä. Lysähdin takaisin sängylleni jatkamaan läksyjä.

Eli tässä ensimmäinen osa. Tässä ei vielä tapahtunut oikein mitään, mutta seuraavissa alkaa tapahtumaan vähän enemmän.
Ja tämä osa on oikeasti ihan tylsä joten kannattaa lukea tätä vielä eteenpäin. Yritän jossain vaiheessa parantaa tätä alkua :)
-Jacqueline

✓ Love Me Always ✓Where stories live. Discover now