Kapittel førti - Når alt faller fra hverandre

954 84 26
                                    

Vote og kommenter :)

Flaws
Kapittel førti - Når alt faller fra hverandre

2 uker & 6 dager til vitnemålsutdeling
-
Lørdag

~•Dawn•~

Livet var herlig; så herlig som det kunne bli. Jeg hadde verdens beste venner, en liksom-familie jeg ikke lenger så på som bare fremmede mennesker jeg ble nødt til å bo hos, og en bedårende kjæreste jeg elsket av hele mitt hjerte.

Før jeg hadde møtt Aaron, ble jeg kvalm hver gang jeg så et ungt par på skolen kysse, kalle hverandre kjælenavn, smile for ingen grunn - til og med holde hender. Den eneste tanken som slo meg, var at de to helt garantert ville slå opp om noen dager. Til tross for hvor mye de sa de elsket hverandre, til tross for at de trodde de ville være sammen for alltid, endte de alltid opp med å gjøre det jeg hadde forutsett fra det øyeblikket de gjorde forholdet sitt offisielt; å slå opp.

Jeg ville ikke innrømme det, men for den lengste tiden tenkte jeg det samme om meg og Aaron. Jeg var så vant til at det var negative aspekter hos alt og ingenting, og ved å ikke tillate meg selv å elske han, prøvde jeg bare å redde meg selv fra flere måneder kastet bort på kjærlighetssorg.

Aaron fortalte meg at han elsket meg en måned inn i forholdet vårt, men jeg delte ikke de samme følelsene før flere uker etter. Å se det sønderknuste blikket hans da jeg ikke sa det tilbake den første gangen, var som å bli stukket med en kniv i hjerte en million ganger, men det joviale blikket da jeg fortalte han at jeg elsket ham óg, det var det siste jeg så hver dag før jeg sovnet.

Jeg hadde funnet fred i Idaho. Fred jeg aldri trodde ville få tilbake. Fred jeg ville verne for så lenge jeg hadde det.

Men etter seks og et halvt år med fred, var noe skjebnebestemt til å gå galt. Alt begynte å falle fra hverandre igjen, og faenskapet startet smått, da Dave og Nancy innkalte til et familiemøte.

"Hva skjer?", spurte Jesse. Han var tilbake fra UCLA - en skole han aldri hadde kommet inn på om det ikke hadde vært for hans prominente evner i fotball - hvor han nå studerte, for sommerferien.

"Deres far og jeg har noe å fortelle dere", erklærte Nancy. Hun og Dave satt tvers ovenfor hverandre i familie-rommet, mens jeg og Jesse lå nærmest henslengt på hver våre sider av sofaen. Basert på Nancys skjelvende stemme, hadde jeg en fornemmelse av at noe var forkjært.

Selv om de siste årene hadde gått som smurt for meg, hadde ikke Dave og Nancys ekteskap blitt noe bedre med årene. Og var det noe jeg mislikte ved det halevannet året, var det det at to mennesker - to mennesker som betydde betydelig mye for meg - som var skapt for hverandre, ikke klarte redde kjærligheten deres fra å brenne ut. Og akkurat det sugde.

"Hva da?" Jesse lot blikket veksle mellom foreldrene sine, med en spørrende rynke mellom bryna. Det tok Jesse tilstrekkelig mye lengre å sanse den trykkende atmosfæren i luften enn det gjorde for meg, og det kom utvilsomt ikke som et sjokk. Jesse hadde levd et A4 liv i 20 år. At ting skulle kjøre utfor , hadde han aldri sett for seg.

"Som dere kanskje har lagt merke til, har jeg og moren deres kranglet-", begynte Dave, men ble kjapt avbrutt av Jesse, som visstnok ikke klarte å holde noen av spørsmålene sine for seg selv.

"Beklager for at jeg avbryter så tidlig, men hva skjedde med bruken av ordet 'vi'?" Å høre forvirringen i stemmen hans var hjerteskjærende. Han hadde ingen anelse av hvor denne samtalen var på vei, men at både Dave og Nancy hadde kuttet ut 'vi' fra ordforrådene sine, det hadde han fått meg seg. Jesse ble ikke kreditert for intelligensen sin nok. Kanskje var han ikke bok-smart, men (litt) gate-smart var han vel?

FlawsNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ