8 Mart Dünya Kadınlar Günü🌸

1.4K 61 28
                                    

Merhavağ Bursist'lerim. Yeni bölüm olmadığı için üzgünüm ama bu günü gerçekten kutlamam gerektiğini düşünüyorum.

Öncelikle bugün değil, her gün kadınlar önemsenmeli. Bugün belki de en saçma, en pislik, kadınlara yapılan her kötü şeye bir bahane bulan insanlar kadınlar gününü kutladı. Bence bu gerçekten iğrenç. Kadınlar gününü sanaldan kutlamayıp gerçekten kadınlara saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum. Ülkemizde her gün bir sürü kadın öldürülüyor ve ben bu konuda gerçekten çok dikkatli olmanızı istiyorum. Ne olur, biri size bir şey yaparsa sessiz kalmayın. Çünkü bu kesinlikle sessiz kalınacak bir durum değil. Sevgiliniz, erkek arkadaşlarınız size küfür ediyor, size değer vermiyor her seferinde size hakaret ediyorsa onlardan uzak durun. Onlar asla muhtaç olduğumuz şeyler değil. Otobüste, yolda, sokakta, okulda nerede olursa olsun sözlü sözsüz, fiziksel tacize maruz kalırsanız, ailenize, öğretmenlerinize, gerekirse polise anlatın. Çünkü biz sessiz kalırsak, başka kadınlarda bizim yaşadığımızı yaşar.

Ayrıca kadınlar gününde bahsi geçen tek konu taciz değil. Eşitlik. Bir erkeğin gülmeye nasıl hakkı varsa, bir kadının toplum içinde istediği zaman gülmeye, konuşmaya, gezmeye hakkı vardır. Bir kadın, sırf toplumun ona dayattıkları yüzünden, toplumun istediğini giymek zorunda değildir. İsterse mini etek, isterse askılı, isterse dekolteli, isterse aşırı seksi, isterse kapalı giyinebilir. Bu tamamen onun kendi iradesidir ve bunlar yüzünden hiç kimse, hiç bir kadın dayak ya da rahatsız edici sözler işitmek zorunda değildir.

Kadınlar istediklerini yapabilir, olabilirler. Çok iyi bir siyasetçi, çok iyi bir anne, çok iyi bir doktor, çok iyi bir mühendis ve daha sayamayacağım kadar mesleği en iyisi ile yapabilirler. Kadınlar, bazılarının deyimiyle "ev işleri, çocuk bakma, kocasına hizmet etme" gibi şeyler için var olmamıştır. "Bir kadın erkek konuştuğunda, susmalıdır." diyen aptal zihniyetler, sadece konuşmaktan başka bir şey yapamaz.

Ayrıca biz kadınlar birbirimize her zaman destek olmalı, birbirimizi kollamalıyız. Son olarak biz sadece bir gün değil, her gün haklarımızın önemsenmesini istiyoruz. Daha yazacağım çok şey var ama bu gerçekten çok uzun olur. Sizi çok seviyorum Bursist'lerim. Kadınlar gününüz kutlu olsun!💕🌟

BURSLU♠2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin