"Neden peki?".Selin gayet ılımlı bir şekilde kollarını kavuşturarak Barış'ın tepesine dikildi. "Neden seninle evleneceğim? Neden otoparkta ettiğin o teklifi kabul edeceğim? Neden o yüzüğü parmağıma takacağım? Sadece tek cümle tek açıklama." Selin soruları sırasıyla nefes almadan sormuştu. Ve bu süre boyunca da olabildiği kadar sakinliğini korudu.
Barış oturduğu yerde diklenerek tepesinde duran Selin'e uzun uzun baktı. "Anlaşm-"
"Değil Barış sebebi anlaşma değil. Mantıklı bir sebep değil. Bana aşık falan mısın? Bak öyleyse anlarım."
Selin için bu soruyu sormak çok zordu ama Barış bir şey anlatmadığına göre artık Selin'in direk soru sorması falan gerekiyordu. Devam etti. "Öyleyse anlarım ama bu durumda bile bu evlilik için yeterli bi sebep değil ben bunu yapamam."
Barış Selin'in açık açık bu soruyu sormasını elbette beklemiyordu ama yine onun o deli cesareti açık sözlülüğü kendini ortaya koymuştu. Koymuştu da neden yapamam diyordu. Bu kadar mı nefret ediyordu yani.
Dirseklerini dizine yaslayıp ellerini birleştirdi. Alnını ellerine dayayarak bir süre başını aşağı eğip Selin ile göz göze gelmekten kaçındı. Ona, sana aşığım falan demeyecekti. Veya değilim. O soruyu görmezden gelecekti. Çünkü şuan Selin'in bunu neden yapamayacağı konusu söz konusuydu.
Diklendi. "Neden yapamazsın? Benden dolayı mı?"
Selin daha fazla ayakta kalmayacağını hissederek Barış'ın yanına oturdu. "Barış bu halimi bu sakinliğimi ve bu samimiyetimi bir daha bulamayacaksın o yüzden beni dinle. Kızgınlık, nefret, kırgınlık elbet geçer. Zamanla üstü kapanır. Tamam otuzuma geldim bekarım anlaşmaya göre evlenirdik eğer normal şartlar altında olsaydık. Ama değiliz. Gidip başkasını bul evlenecek lütfen. Ve bu konuyu da kapat hadi biz neyse bunun ailemize kadar gitmesini istemiyorum."
" Tamam."
Selin Barış'ı ikna etmenin rahatlığıyla derin bir nefes aldı. Gerçi bu kadar kolay olacağını sanmıyordu ama demekki Barış da artık pes edecekti. Zaten hala evlenme sebebini anlayamamıştı. Bu kadar ısrarcı olması ne içindi bilemiyordu.
"Ama bir şartla. Eskisi gibi olacağız."
"Eskisi gibiden kastın ne?"
"Yani eski Asel ve Barış. "
Selin için bu zor olsa da yapabilirdi geçmişte yaşamanın bir anlamı yoktu artık belki de. Hem zaten Barış'a ne kadar öfke gösterirse göstersin kendi kendine takılıyordu. Barış hiçbir şeyin açıklamasını yapmıyordu. Ama yine de son kez denedi.
"Neden gittiğini söyle her şeyi unutayım."
Barış ofladı. Ayağa kalkıp kapıya yaklaştı. "Benimle evlenseydin öğrenirdin." Diye mırıldandı. Sonra tekrar Selin'e döndü. "Eğitimim için gittim Asel. Eğitim. Şimdi unuttun mu hadi gel bizi merak ederler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bal Tadında
Romansa(Kirli Miras adlı hikayenin ikinci kitabıdır. Birinci kitaptan bağımsızdır ama okunması tavsiye edilir.) Elindeki evlilik cüzdanını sallayarak ama gayet de uyuz bir sakinlikle konuştu Aselin. ''Neden evlendin benimle, şimdi doğruyu söyleyebilirsin...