Malam yang sunyi dan sepi. Syaf hanya bersandar di dinding tepi jendelanya.
"Huh.."
"Huh.."
Satu persatu keluhan berat Syaf lepaskan.
"Hump.."
Entah mengapa hatinya bagaikan menyesal telah berbuat demikian. Walhal pada awalnya semua idea itu datang daripada otaknya sendiri.
"Wehh.. ada number Tiah tak?"
Toing..toing..
Tidak lama selepas itu telefon Galaxy A milik Syed Syaf berbunyi.
Nama Izz tertera di kaca telefonnya. Dengan riang Syaf segera menunlock untuk mendapat berita gembira yang diingininya.
"Sorry bro. Takde lah. Tiah tu bukan jenis yang akan bagi number fon dia dekat sesiapa je."
Harapan Syaf musnah dan hancur berkecai. Hatinya pedih lagi.
Toingg..toing..
Tiba tiba telefon Syaf berbunyi lagi. Dengan malasnya Syaf membaca mesej yang dihantar Izz buat kali kedua.
"Wehh kalau kau nak, aku boleh tolong cari. Well kau tahu la aku ni penyiasat terbaik kat sekolah tu tau."
Senyuman Syaf kembali. Entah mengapa hatinya gembira mendapat kawan sebaik Izz.
"Okehh bro. Thanks sangat. Kalau kau dapat number Tiah esok aku belanja kau makan. Mintak lah makanan apa kau nak."
Toing..toing..
"Ni hah bro.. number Tiah.. 0175667884 *(abaikan ni nmber kwan author😂)*
"Thanks bro."
"Tapi kan.. aku wonder la.. kau.. nak buat apa dengan number singa tu? Kau syok kat die ehhhh."
Syaf mengabaikan mesej itu.
Dengan sepantas kilat Syaf menyimpan nombor telefon Tiah dan menghantar Whatsapp kepadanya.
"Haii.. asalamualaikum.."
"Walaikumsalam."
"Emm.. saya nak mintak maaf"
"Ohh really? Saya pun nak mintak maaf jugak because i dont know you. And i dont want to."
"Ni saya.. Syaf. Im sorry for what i've done.." (delete)
"Ni saya.. Syaf."
Hampir sejam Syaf menunggu Tiah membalas namun hanya sia sia. Gadis berkepala batu tu takkan senang senang maafkan Syaf.
Sekali lagi Syaf memberanikan dirinya.
"Im sorry.. my mistake. I know it."
"So? Its that easy to make mistake and ask for someone forgiveness?"
"Im sorry" Syaf pasrah. Syaf tahu akan gurauannya yang melampaui batas itu telah melukakan hati Tiah. Namun dia sebenarnya sekadar cuma mahu bergurau.
"Hmm."
"Its that mean that.. sebelum sempat Syaf menghabiskan ayat nya untuk dibalas. Toing.. toing..
"Nope.. dont even think that im forgive you."
(Delete)
Syaf menaip semula.
"Thank you sayang." (Send)
"Kau pehal?!! Gile?!!"
Syaf pelik. Dia kemudiannya membaca kembali chat mereka dan..
"Sayang? Ergg.. macam.. macam.. mana?"
"Sorry Tiah. Saya silap taip.😓 sorry."
"Hmm.. yelah."
"Thank.. sekali lagi sebelum sempat Syaf menekan button send..
toing..toing..
"Tak payah nk send thanks sangat lah."
Syaf tergelak.
"Minah ni boleh baca fikiran orang ke apa? Hahah.."
"Im warning you! Jangan sesekali nak tunjuk baik depan aku! I dont like it. And never. So. Please. Behave! Tak payah nak act like kita ni bestfriend sangat. Because we are not! And never!"
Punah. Hati Syaf bagai dilambung ombak.
Toing..toing..
Syaf menekan button unlock telefonnya.
"Hancur.. hancur a..ku.. bi..laa.. bila saja.. hancur.. hancur aku... hahahaha. Amacam bro! Pedih tak? Betul tak timing aku! Hahahaga"
"KAU...?.."
"Ni lah manusia.. dapat awek cun sikit lupa kawan. Padan muka! Tiah taklayan kau kan.. HAHAHA"
"Wait.. canne kau?"
"Well ni Izz la. Apa benda yang kau nak tahu pasal minah singa tu roger ehh.. service tip top from Izzrul. Ahahahah."
"Wehh cakap laa!"
"Okeh okeh.. dua kali treat ehh?"
"Alah sepuluh kali pun aku on la!"
"Look. Tiah tu perempuan macam mana bagi kau? Cantim kann.. hot kann.. "
"Okehh boleh la.."
"Haa.. kalau macam tu dah sah sah la kita kaum adam ni sama je. Yang jenis muka tak malu tu semua nya dah selalu kena reject mentah mentah tau."
"Ohh.. so aku bukan orang first yang kena reject la?"
"Yepp.. tepat sekali."
Haih..
Syaf mengeluh panjang sebelum menaip semula.
"Tapi bro.. aku bukannya nak try dia. Aku nak kawan je."
"Bro.. kau jangan bengap sangat. Sama la tu! Aduhhh.."
"Tak! Tak sama!"
Sepi. Izz tidak lagi membalas mesej Syaf.
_________________________________
Im too busy now cause i on my exam😣😣 so wish me luck okeh! Ilove you all! See you three weeks from now paling teruk laa.. kalau hari minggu canni mungkin la mungkin author akan try taip sikit2.. okehh semoga author cerita jangan ambil dia ni dapat result flying kites for this ppt! Hehehe😂
____________
By the way who dont know "idk" yg author type di atas means "i dont know"
So.. thanks for read! I love you guys! Support cita ni dgan share dekat kawan2 tau! I still tgah nk perbaiki my languages and my words☺☺
YOU ARE READING
Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]
RomanceBest ke tak? Ntah lah😹 semestinya mengarut dan jln cerita yg akn buat korang jdi gile😂 mcm author ni jugak separuh mereng dah haaa😅 "Hahah.. padan dengan muka kau. Tulah siapa suruh kau sombong sangat dengan aku. Kan dah dapat hadiah katak specia...