Bab 29

51 4 6
                                    

"Weh.. kau cuti kali ni berapa lama lak?"

"Alah kau ni, macam tak biasa. Aku kalau cuti 2 minggu la. Tapi kali ni special sikit."

"Hah? Apa sal pulak?"

"Haa kau lupa la tu."

"Lupa apa?"

"Ehh hello cik adik saiyangg.. aku ni kan 2 tahun lagi tua dari kau."

"So?"

"So... result spm aku lah bongok!"

"Ooo.. kau ni eiin! Cakap jelah awal awal. Kan senang!" Kali ini mija pula yang melantun.

"Ee.. yelah yelah. Alaa aku nak tengok je kau ni ingat tak pasal hari penting aku. Tu je."

"Okay lah dear sister in law.. opss.. future sister in law..." mulut mija ditutup menggunankan jari jari halus nya. Sengaja ingin menyakat eiin.

... so, kau dah berhenti la eh?" Mija menyambung ayat nya yang sengaja diberhenti kan tadi.

"Haa aa.. eh tadi bukan kau cakap kau kena balik awal ke?"

"Yelahhh beb! Lammakk.. canna aku boleh lupa ni! Aduhhh.. habis lah kena marah dengan singa tu jap g."

"Hahahah.. singa mana lak kau ni."

"Argg.. tak de apa lah. Weh aku gerak dulu arr.. nanti kena bising aa balik lewat."

"Haihh.. ni sapa nak temankan aku ni.. aduhhh.. kau ni.." bibir eiin dimuncungkan.

"Alaa.. nanti eh. Nanti. Aku janji. Nanti aq treat kau minum kat tempat lagiiiii best! Okayh? Sorry aa beb."

"Okayy. Aku boleh maaf kan kau. Tapi.."

"Tapi..?"

"Aku nak ikut."

"Ikut?"

"Yes.. ikut. Ikut kau balik!"

"Hah?"

"Alaaa.. kau tahu kan parents aku dekat london. And aku mana ada sibling lain. Bosan doh! Kalau balik pun mengahadap mak jah tu ja."

"Umm.." kepala mija diserongkan. Cuba untuk memikirkan sesuatu.

"Weh! Boleh tak?"

"Umm..kau sure ke?"

"Eh apasal tak sure pulak. Rumah kau je kot." Eiin tersengih.

"Okay boleh! Tapi kau jangan nak berani berani sepahkan or selongkar bilik aku eh!"

"Alaaa kau ni! Sayang sangat dengan bilik buruk kau tu!"

"Weh! Apa buruk pulakk.. ewwah kau mulut kann.. too much kau ni!"

"Alaa laa laa.. kau ni.. aku gurau je. Alaa okay la okay.. bilik kau cantikkkk sangat. Penuhh haaa dengan perhiasan kau yang pink pink tu. Girlyyy gitu."

"Well..." mija mengangkat bahu seraya tangan nya.

"Erghh!" Eiin pula memutihkan mata. Menyampah dengan sikap rakannya yang suka melebih dan over perasan ni.

"Aaa.. wait wait."

"What?"

"Kita ada satu lagi masalah ni."

"Alaa kau ni mija.. apa lagi?"

"Kereta kau! Kereta kau nak biar kat sini ke?"

"Alaa kau ni! Tu je? Come on la mija! Ni eiin tau! Anak dato zaidy okay! Nanti aku suruh la driver daddy aku datang ambik. Kau ni! Masalah kecik je lah. Tu pun nak bising bising! Apa daaa!" Dahi ditepuk.

"Um.. yelahhh.. suka hati kau lahh eiin."

Hishh.. canna laa aku nak buat minah ni supaya tak ikut aku.erghh.. menyampah doh. Dah la tak beli kan aku hadiah from turki pun! Hampeh punya kawan! Anak dato zaidy konon. Sengket je aku tengok! Ergh! Tak pe kau eiin. Nanti aku ajak nunul pergi paris baru kau tahu! Kau pergi sana pun orang support kan! Aku.. pergi sendiri! Duit parents okay! Parents kaya lah kata kan. Bukan macam kau! Sengket!

"Weh! Weh!"

"Hah?"

"Kau pikir apa doh! Cepat aa jalan! Ish.. aku tak sabar ni! Lama tak jumpa.. ops!"

"Haa kantoi! Kau ni kan!"

"Alaaa..kedekut la kau ni! Apa salah nya aku nak jadi kakak ipar kau."

Umm.. betul jugak kan. At lease kalau eiin takel abang, perempuan tu tak de chance la kan. Yes! Eee apa sal lah kau baru terpikir ni mija! Bengap betul! Arghh lantak lah pasal turki tu! Aku pon boleh pergi beli sendiri. Pe dah hal!

"Weh! Kau ni kan! Aku tengah bersemangat ni nak cerita kat kau! Kau boleh mengelamun.. ergh! Dah la kau!"

"Alo lo lo.. lek arr beb! Okay okay! Kau mesti rinduu kan dekat abang aku..."

Eiin tersengih. Mata dikerdip berkali meraih simpati si mija. Meminta supaya mija setuju supaya dikenalkan dengan abang nya. Biasalah.. selama ini eiin hanya menyukai abang mija yang bagai kan tembok itu. Nak disapa tak berani. Ditegur jauh sekali.

"Okay okay! Aku janji! Kalau mood dia okay jap g aku kenalkan korang! Amacam? On tak on?"

"Yeayy!!! Aaaa.. ni yang aku makin sayang kat kau ni!" Mija dipeluk rapat.

"Weh.. wehh.. lek aa.. kau ni kan! Nanti orang ingat apa pulak. Dah dah. Aku nak drive nih!"

"Ahhahaha... okay okay.. jangan laa marah adik iparr.. ihiksss"

Mija menjulingkan mata ke atas sekali lagi. Kereta sport miliknya dipandu laju. Walaupun belum berlesen tetapi hairan apa dia!






Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]Where stories live. Discover now