Bab 13

72 7 0
                                    

"So doc, kejap lagi doc punya last patient for today. Nak saya buat apa apa lagi?"

"Just make a final check. Saya tak nak ada apa apa kesalahan dalam operation ni. You know me right?"

"Yes doc."

"So anything else?"

"No. Awak boleh keluar."

Haih.. kenapa la aku tak sedap hati sangat ni. Ada apa apa yang akan jadi ka hah? Berdebar semacam ja ni. Kenapa ni ya Allah. Bagi la aku pertunjuk apa maksud hati ni.

"Wehhh! Doctor Nurfatiah Hazra!" Pintu ditolak pantas oleh seorang gadis yang sebayanya.

"Wehh! Amboi kau mane hilang? Lama gile tak datang kan. Sampai hati kau! Dah lupa aku la tu!"

"Alaaa.. lek laa. Aku datang la ni. Lammak aku tahu la kau rindu aku pun. Tapi takyah la nampak sangat."

Pelukan antara mereka dieratkan.

"Ergh.. poyo la kau!"

"Eleh dah rindu aku tu cakap jelaa buat apa la nak sorok sorok bagai."

"Ehh kau datang tak cakap ni ada apa?"

"Aku bosanlah. Kau tahu lah cik abang aku tu bukannya bagi aku kerja."

"Untunglah kau.. tak macam aku ni hah. Siapa ntah yang nak. So kena la tanggung diri sendiri."

"Elehh kau tu hah memilih sangat. Dulu bukan ke ada si rizal tu. Baik je aku tengok. Kau lah sombong sangat."

"Haa.. dah dah. Kau kalau setakat datang nak suruh aku kawin, baik kau balik jelah."

"Laa lek laa.. aku gurau pun kau nak merajuk. Ingat kau comel?"

"Elehh.. memang sah sah la kut aku ni comel. Yang tak comel tu kau!"

"Kau tu memang. Pernah ke mengaku diri tu tak comel. Arhh.. blah la kau!"

"Eh hello cik kak, kau tu yg kena blah! Ni hospital aku. Lupa ke?"

"Eh hello cik adik, ni hospital swasta bukan bapak kau punya eh!"

"Yelah yelah..  kau je kan yang selalu menang. Aku jugak lah yang salah."

"Ehh mestilaa tengok lah siapa." Balas Nita bongkak.

"Wahh kau.. melebih nampak.. dah lah.. kau pergi la melepak cafeteria ke apa dulu sejam dua.. aku ada operation lagi ni."

"What! Kau suruh aku datang pastu kau cakap kau ada operation lagi? Too much kan kau!"

"Hahah.. sory la beb. Aku terlupa lah. Lagipun sejam dua je. Alarh kau main la candy crush dulu sambil tunggu aku. Nanti sedar sedar je dah dua jam. Haa keluar la aku."

"Yelah yelah.. cepat tau. Aku pun lapar ni. Aku order dulu tau. Pandai pandai lah kau nanti."

"Okeyy.."

"Bye beb.. jumpa kejap lagi eyh!"

"Yee.. byee.."

Mereka berpelukan sebelum Nita menghilangkan dirinya ke cafeteria untuk mengisi uncang perut yang kosong.

Operation room..

"So Sal, apa yang awak cakap dengan si mulut murai tadi tu?" Doc Fat memulakan perbualan sambil tangannya ligat membelah jantung pesakit di hadapannya.

"Yes? Hah?" Sal menggelabah. Puas bekerja otaknya mencari asbab logik.

"Skalpel." Pinta Doc Fat sepatah.

"Yes." Sal menghulurkannya.

"Jawablah. Aku tanya baik baik kan." Panggilan Fat berubah kerana geram soalannya diabai.

"Emmm.. tak.. tak ada apa lah doc.. sa.. saya.. tak.."

"Dah la. Stop it. Jahit balik saluran arteri jantung patient tu sebelum kau keluar dari bilik ni. And aku nak kau buat. Bukannya nurse lain. Aku nak kau ada pengalaman ni. Faham?"

"Yes doc."

"So, everything is done. Nyalakan lampu hijau." Fat menanggalkan sarung tangannya sebelum beredar.

"Fuhh... nasib baik kau Sal. Bukan main tegang lagi conversation korang. Seram betul. Kitorang nk campuk pun takberani kau." Sampuk seorang nurse dan disokong oleh beberapa orang nurse lagi di dalam bilik itu.

"Tu lah pasal. Aduhh.. nasib nasib." Balas Sal sambil menepuk dahinya.

Cafeteria..

"Wehh!"

"Opocot mak kau jatuh masuk dalam gua!"

"Hahahahaha"

"Hish kau ni! Kau dah kenapa! Kalau aku ada sakit jantung tadi dah arwah dah."

"Alaa.. kau risau ape duh! Aku ni kan pakar jantung yang paling hebat kat hospital ni. Hahahahah"

"Arghh.. blah la kau!"

"Hahahahah" ruang cafe itu dipenuhi dengan suara teriakan Fat.

"Weh.. orang tengok lah! Kau ni kan! Tak tahu malu langsung! Hishh!"

"Alololololoooo" Fat memanjakan bunyi suaranya kepada Nita.

"Ee.. ingat ape? Kau comel ke?"

"Yelah.. aku tahu lah kau nak cakap kau lagi comel pun." Fat menayangkan muka cemberutnya.

"Ehh kau ni! Aku lempang kang!"

"Elehhh aku tahu lah tangan kau lagi beSARR dari tangan aku kan!!" Sengaja Fat menekan di hujung perkataan besar.

"Wahh.. lebih kau ann. Ergh.. dah la. Kau dah siap belum? Cakap nak g Mall. Lama aku tunggu kau tahu tak?!"

Haih minah ni.. bila pulak la aku ajak dia g mall ni? Aduhh.. alah biar jelah dia lupa lah tu. Ikut kan jelah lagipun bukan selalu minah ni datang.

Fat tersengih

"Dah.. dah siap la yang aku kat sini ni. Kalau tak siap lagi mesti lah aku tak de kat sini kan. Kau dah kenapa?"

Kali ini Nita pula yang memainkan peranan sebagai tukang ketawa dan diikuti Fat.

Biasalah Fat memang mudah terhibur.
 

----------------

So you guys! Done lah kot for today! Tq sangat for keep reading cite tkberapa saya yang mmang sah la tkmenarik lngsung ni kan. So keep voting guys! Part part best bakal menjelma dah ni..😂😂


Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]Where stories live. Discover now