Waktu waktu macam ni aku rasa macam tengah berada dalam cerita dongeng cinderella. Pastinya kebahagiaan yang aku rasa. Tapi aku pasti ini bukan bahagia yang kekal. Bahagia yang aku rasa? Pasti akan hilang. Dalam masa yang sama aku bahagia, takut dan bimbang. Aku takut semua ni hanya lah sekadar mimpi. Dan saat aku terjaga nanti semuanya hilang. Bagaikan tak pernah berlaku. Bagaikan bahagia ini tak pernah wujud. Aku takut ya Allah. Aku takut sangat.""Tiah?"
"Eh.. abang. Ye?"
"Sayang buat apa kat luar malam malam ni? Tak sejuk ke? Huh?"
Ya Allah.. nasib baik aku cakap dalam hati je. Kalau syaf dengar tadi. Mesti dia akan tanya macam macam.
"Ya Allah.! Saaayang.. kan abang tanya ni. Kenapa temenung pulak?"
"Tak.. tak de apa pun sebenarnya.. tiah.."
"Tiah apa? Cepat la cakap! Abang tak sabar nak dengar ni. Sayang ni kan.. suka buat suspens orang tau. Cubit pipi pau tu nanti baru tahu. Ee.. geram pulak abang tengok." Jarak yang jauh tadi didekatkan.
"Ishh abang nih. Sabar lah! Tiah nak cakap la ni!" Seraya tangan tiah mengusap pipi lembutnya kerana risau akan syaf yang suka mencubit pipi nya itu.
"Cepatlahh!"
"Tak.. sebenarnya. Tiah macam tak sangka je. Ye lah. Bukan senang kita nak sampai sini. Dari sekolah sampai lah sekarang. Tiah cuma.."
"Cuma tak sangka? Rasa macam mimpi? Kan?"
"Haah."
"Alhamdulillah.. jodoh kita kuat. Dapat bersama sampai sekarang. Thank you tau sayang. Thank you sangat sebab sayang sudi ada dengan abang sampai sekarang."
"Ee.. apa abang cakap ni.. tiah akan selalu ada dengan abang selagi abang tak tinggalkan tiah. Faham?"
"Ye lah sayang."
Suara ketawa riang mereka memenuhi sudut balkoni rumah itu.
"Eh diam lah sikit! Bising lah abang nih! Kalau jihah dengar nanti terbangun pulak dia."
"Amboiii sayang ni.. sayang betul anak dia. Dengan abang pun sayang tak sayang macam tu." Sengaja syaf memuncungkan bibirnya.
"Alololo.. abang ingat.. abang tu cute ke? Hah? Jihah tu lain lah! Anak tiah kut! Mesti lah cute! Macam tiah! HAHAHA!"
"Elehhh.. jihah tu cute sebab ada genetik abang lah!"
"Eee! Abang ni! Diam sikit boleh tak! Bilik jihah sebelah tu je kan! Kang dia bangun tiah makan abang!"
"Eh sayang ni. Sampai hati ke nak makan abang? Hah?"
"InsyaAllah sampai hati. Tiah kerat kaki abang buat sup. Pastu isi buat rendang. Tangan buat gireng berempah. Pastu..."
"Haa pastu apa? Sayang nak makan abang? Camtu? Kan?"
"Eeee.. siapa cakap tiah nak makan abang. Eee.. abang ingat abang tu sedap ke? Memang tak la nak makan abang. Tiah nak.."
"Nak apa?"
"Nak kasi lembu dengan kambing yang makan. Eh tapi tak boleh lah."
"Asal pulak? Sebab abang ni mahal kan? Takkan la nak kasi lembu dengan kambing yang makan kan. Rugilah sayang."
"Eee.. perasannya. Tiah tak nak kasi diorang makan, sebab kesiankan diorang tu. Nanti tak pasal pasal diorang sakit perut. Kesian kan?"
"Eee.. jahatnye wife abang nih.. lepastu dah masak penat ape semua siapa yang nak makan?"
"Alaa biar je semut ke yang makan. Diorang tu kan ramai. So takkan luak la. AHAHAHA"
"Haa.. tadi suruh orang diam. Sekarang nih tiah pulak yang ketawa tak ingat dunia. Eeee.." jelingan tajam dihadiahkan.
"Umi? Walid? Apa bising bising ni? I cant sleep anymore?" Adu si kecil sambil menggosok gosok anak matanya.
"Eh.. jihah.. ala ciannyaaa anak walid ni. Umi la nih! Bising sangat. Kan sayang kan." Syaf yang sengaja ingin menyakat tiah mula mengada adakan cerita.
"Eleh.. yeke? Jihah rasa walid is the one who speak loudly. Kacau je jihah nak tido. Apelah walid nih!"
"Kann... dah la dia yang bising pastu nak salah kan umi pulak. Terok betullah" tiah memasamkan muka.
"Umi.."
"Yes?"
"Walid.."
"Ya?"
"What's wrong dear?" Tiah menanya penuh prihatin.
"Eheheh.. tak de apa lah.. sajaa.." jihah menggaru kepala yang tidak gatal.
"Dah la.. jom sayang.. get in bed. Tinggal je lah walid kat luar ni sesorang. Biar nanti dia kena makan dengan wolf. HAHAHA"
"eh mane aci centu umi... umi.. eh umim.. tunggu la umi.. walid pon nak ikut gak!"
"Lari jihah lari!!! Monster is coming towards us!!"
"Waaaaaa!! Wait for me!!"
"Umi!!!!"
"Haaaa! Takleh lari dah!! Walid dah kepung korang!!"
Riuh setiap pelusuk rumah itu dengan suara mereka. Kebahagiaan yang sememangnya diimpikan setiap manusia di muka bumi ini.
Pelbagai peristiwa pahit, manis, kelat, tawar. Tiah lalui penuh tabah. Kebahagiaan yang dirasainya sekarang sememangnya harga sebuah potret yang tidak ternilai.
Oh yer.. about eiin and mija? Pelik kan. There's no story about them. What about rancangan diorang? Jadi atau tak? Well of course la tak. The end of this story they got caught by the police while nak beli dadah jenis pelali. And its all cause their planned. Even tiah dah maafkan diorang. Tapi syaf tak. Dia terlalu marah kan mija dan eiin.
Bagi syaf their action was too much. They got what they give.
Ainun? Or nunul? Mija punya twin macam mana pulak kan? Well she's doing well in her examination and further her studies in london. In fact she know nothing about what had happend to her twin. She's going through her life happily.
❤The end❤
Ada lagi woiii
🔜🔜🔜🔜➡⬇⏬⏬⏩⏩
❗❗❗❗❗❗❗❗
YOU ARE READING
Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]
Storie d'amoreBest ke tak? Ntah lah😹 semestinya mengarut dan jln cerita yg akn buat korang jdi gile😂 mcm author ni jugak separuh mereng dah haaa😅 "Hahah.. padan dengan muka kau. Tulah siapa suruh kau sombong sangat dengan aku. Kan dah dapat hadiah katak specia...