Bab 37

51 2 0
                                    

"Hai u.. lama.."

"Mija! Mija!" Laungan keras itu menghentikan ayat eiin.

"Ye.. jap!" segera mija lari menuruni anak tangga selepas terdengar laungan si abang.

"haa ada apa?"

"Abang boleh terima kalau sekali sekala perempuan ni datang. Tapi apasal sekarang aku tengok perempuan ni tak habis habis menempek dekat rumah ni? Asal? Tak de rumah dah?"

"Hey! kau jangan nak belagak sangat eh! Kau ingat setakat gaji inspektor murah macam kau ni! Mampu ke nak duduk villa ni! Tolong lah! Kalau bukan sebab bapak kau! Kau takkan mampu lah! Berlagak! Nak duduk villa! Berkereta sport! Apa? Kau ingat kau dah hebat sangat dah la eh? Kau.."

"Eh hello cik kak! Kau sedar tak kau dekat mana sekarang ni hah! Kau dekat rumah.."

"Stop! Abang! Eiin! Okay look. First of all kalau abang tak suka eiin datang sini just let me know. Kenapa nak kena hina eiin macam tu. She's my buddy. Remember bro. Masa abang buang mija dulu siapa yang tengok tengok kan mija. Ingat sikit!"

"Dah la beb! Orang tak suka aku. Aku nak balik! Hantar aku. Please." Tangan mija ditarik pantas meninggalkan perkarangan rumah.

"Weh.. beb! Beb! Kau.. kau.."

"Kau hantar jelah aku balik."

"Okay.. okay.. aku hantar. Tapi kau rilex sikit boleh tak." Segera pedal minyak ditekan pantas kerana muka eiin yang semakin memerah kerana geram dihina.

"Aku.. huh.." satu keluhan berat dilepaskan.

"aku mintak maaf beb. Tak sangka syaf sanggup buat macam tu. Hanya sebab.."

"Mija! Dah la. jangan kau ungkit pasal benda tu lagi. Aku dah tak nak dengar lagi pasal kisah silam tu. Aku benci semua kenangan tu mija." Satu persatu air mata eiin mula luluh setelah beberapa saat matanya berkaca.

"Aku.. aku mintak maaf beb. Please. Maaf kan aku. Kalau aku tahu.."

"No. No. Its sokay lah mija. Its not your fault. Kalau bukan sebab aku yang terhegeh hegeh nak pikat syaf balik mestu semua ni tak jadi macam ni."

"Weh kau jangan ni. Kau tak boleh putus asa. Kau tahu kan syaf nak kawin dengan perempuan tu lagi berapa minggu ja. Kau sanggup? Hah?"

"Dah la weh. Aku rasa semua ni dah cukup. Dah terlampau cukup. Aku betul betul makan hati dengan syaf harini. Sampai hati dia. Hina sangat kah aku ni? Sampai dia.."

"Eiin.." mini cooper itu berhenti betul betul di hadapan rumah dato jiha iaitu ibu kandung kepada eiin.

".. aku mintak maaf. Tapi.. aku.. aku harap sangat kau jangan la putus asa dulu. Please. Aku merayu ni. Aku tak nak hidup syaf merana macam dulu lagi disebabkan perempuan tu. Bila dia tahu yang tiah tak salah.. kau tahu kan.. macam mana teruk rupa dan keadaan dia masa tu. Puas dia cari perempuan tak guna tu.. kau tahu kan? Kau nak ke semua tu jadi balik? Kau nak? Please eiin.. jangan putus asa.. aku sayang abang aku.. aku.."

"Mija please. Stop it!" Air mata gadis itu menang lagi. Eiin kalah dan akur dengan hujan lebat di pipinya. Segera dia berlari anak masuk ke dalam rumah mewah itu meninggalkan mija terpinga pinga di hadapan rumah.

"eh beb! Alamak baju dia dalam kereta tak ambek. Hish minah ni memang cemerkap betul lah. Erg" mija menyusul dari belakang eiin perlahan kerana terpaksa membawa barang barang yang eiin tinggalkan begitu sahaja di dalam kereta nya.

Terkejut dan terpaku si mija melihat perbuatan eiin yang memasukkan semua baju nya ke dalam beg bagasi sehinggakan semua barang yang dipegangnya jatuh.

"Weh! Beb! Kau.. kau nak gi mane ni? Beb! Please lah! Jangan la give up! Beb!" Perbuatan eiin dihalang mija segera. Gadis itu ditarik ke hujung katil.

"Mija.. aku mintak maaf. Aku tak boleh weh. Kalau aku still stay kat sini, kemungkinan besar aku terpaksa tengok hari bahagia diorang. Aku tak nak weh! Kau nak ke aku menderita pada hari bahagia diorang tuh!"

"Wait wait.. beb.. kau dengar sini baik baik. Syaf takkan kawin dengan perempuan tu! Perempuan tu tak layak lah untuk dia! Perempuan miskin kampung kolot tu? Eyiu! Bukannya kawin, berkawan pun tak layak lah! Please eiin. Kau satu satu nya harapan aku. Kau je yang boleh aku harapkan. Kau aku kita. Yes. Kita. Kita kena pisahkan diorang eiin. Please."

"Dah la mija. Dah! Kau nak hantar aku ke airport atau pun tak itu hak kau. Yang aku tahu sekarang ni aku nak pergi jauh dari sini mija. Aku taknak hadap semua benda ni. Aku nak tenangkan jiwa aku. Hati aku. Perasaan aku yang dah dipijak pijak abang kau." Beg bagasi itu ditarik kasar lalu dimasukkan ke dalam kereta peugeot RCZ milik eiin sebelum laju meluncur pergi sekali lagi meninggalkan mija.













Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]Where stories live. Discover now