Syaf.. macam mana lah saya nak cakap kat awak ni.. saya rindu sangat dekat awak..lama jugak kita tak jumpa kan..
"Ha? Oh saya? Well looks as good as you can see now. Cuma rindu sikit dekat dia tu." Sengaja syaf memerlahankan suaranya pada ayat terakhir.
Syaf.. like seriusly.. i miss you too syaf. And even more.. more than you know. Lama dah saya tunggu awak Syaf.. mana awak selama ni? Kenapa baru sekarang syaf? Kenapa? Kenapa bukan dari dulu awak cari saya syaf?
"Baguslah kalau awak okay." Dalam banyak banyak ayat yang menjelma di tubir minda tiah, hanya itu yang dia mampu ungkap kan.
Sunyi. Sepi. Entah apa yang patut di kata kan lagi. Langsung tiada subjek untuk di bual kan. Atau lebih tepat lagi. Tiada subjek yang berani untuk kedua mereka bual kan.
Si gadis dengan pelbagai persoalan. Si jejaka dengan pelbagai penyesala. Entah di mana patut bermula. Entah di mana. Masing masing sesal dengan perbuatan sendiri.
Walaupun tiah sebenarnya bergitu marah kan syaf, namun jauh di sudut hatinya dia terlalu rindu kan lelaki itu. Terkadang dia sesal tidak memberi kan syaf peluang untuk menjelaskan segala nya. Sesal tidak memberi kan syaf peluang untuk meminta maaf. Sesal kerana terlalu ego dan meninggalkan syaf. Dan akhirnya hingga kini dia sendiri masih belum berjaya melupakan lelaki itu.
"Mija..nunul.. they miss you." Akhirnya kesepian diragut pantas oleh syaf. Rindu ingin berbual dengan tiah yang amat. Hanya tuhan yang tahu.
And me.. i miss you more than them of course. You are my sweet heart. My lovely. Of course i miss you so much.
Begitulah. Bagaikan ada telepati antara mereka. Perkataan. Ungkapan. Ucapan. Hanya mampu diluahkan di dalam hati.
"Oh really.. so macam mana diorang? Sihat?"
But.. what about you? Only them? Miss me? You? Urgh.. tiah.. wake up! Kau siapa ja dekat mata dia. Korang dah lama lost contact. Mesti dia dah ganti kan kau tiah. Come on la!
"Macam tu lah diorang. Masih nakal. Masih manja. Sama macam dulu.
Cuma kita ja yang dah berubah tiah. Kita dah tak macam dulu
...and you know what?"
"What." Tiah membalas sepatah.
"Alhamdulillah sangat. Akhirnya penyakit mija dah sembuh. Lubang pada bronkus jantung dia dah ditampal. Dia dah sihat. Dah macam budak budak lain. Saya.. ainul.. family.. semua bersyukur sangat."
"Oh really? Wow. Baguslah.. alhamdulillah. Akhirnya tercapai jugak impian budak kecik tu kan nak jadi normal macam budak budak lain...
Mija oh mijaa.. kau.. kau lah punca semua ni mija.. walaupun aku tak patut salah kan kau.. tapi kau.. kalau bukan sebab kau.. Astagfirullahaladzim.. apa aku pikir ni. Tiah! Stop it! Mija tak salah. Aku.. aku yang salah.. mija langsung tak da kena mengena dalam jarak yang aku sendiri cipta ni. Aku.. aku yang tinggal kan syaf lepas semua tu jadi.. semua tu.. cepat sangat.. aku sendiri pun macam tak percaya.. im a billionaire's daughter now. And mak.. mak...
"Tiah? Tiah!"
"Hah? Sorry? Im pardon you."
"Oh.. actually nothing. It just.. awak.. awak mengelamun apa?"
"Eh.. tak.. tak da apa lah.. and about mija again. Um.. so now dia dah betul betul sihat lah?"
"Yes."
"And how old are they now? 18? 19?"
"Hahahahaahahhahahahaha"
"What? What's so funny?
"They only 16's"
"Ish.. ingatkan apa lah tadi.. alaa.. beza berapa tahun ja.."
"Okay la okay.. you win..
Like always..
...anything else your highness?"
Seraya keduanya tergelak sakan.
YOU ARE READING
Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]
RomansaBest ke tak? Ntah lah😹 semestinya mengarut dan jln cerita yg akn buat korang jdi gile😂 mcm author ni jugak separuh mereng dah haaa😅 "Hahah.. padan dengan muka kau. Tulah siapa suruh kau sombong sangat dengan aku. Kan dah dapat hadiah katak specia...