Pintu dikuak perlahan. Mija dikejutkan dengan suatu bunyi yang datang akibat syaf menutup pintu.
"Mija! What are you doing?"
"A..abang.. mij..mija.."
"Cakap! Tell me! What's going on! You know right abang tak suka orang sentuh barang abang!"
"A..abang.. tak.. mija just.. just.."
"Just what!"
"Abang ni kenapa hah! Dulu abang tak macam ni pun! Sejak.."
"Sejak? Sejak apa? Hah!"
"Yes. Sejak abang jumpa perempuan tu! Perempuan tak guna tu!"
"Nor amiza shahira tan sri malik!"
"What?"
"Kau tak layak cakap macam tu dekat tiah! Kau sedar sikit diri kau tu! Tiah tu bakal isteri aku! Aku akan pastikan dia jadi milik aku! Tapi kau.. kau! Kau tu hanya budak yang bapak aku kutip dulu! Ingat tu!"
prangggggg
Luluh. Musnah. Hancur. Punah. Syaf terlepas kata kata yang mampu membunuh jiwa mija. Walaupun mija merupakan adik angkat kesayangan syaf, namun penghinaan terhadap tiah tak mampu diterimanya.
"Okay.. okay.." mata mija mula berkaca. Lututnya lemah bagai hendak jatuh dan tersungkur. Mata yang berkaca dikerdip berkali. Sakit hatinya. Hancur jiwanya. Tak sangka si abang sanggup mengucapkan kata kata sebergitu kepadanya.
"Mi..mija..aaa..abang.. abang tak sengaja.. mi.. mijaaa.." lengan mija dipegang erat. Sesal dengan kata katanya.
"No! Its enough! I hate you! I hate you so much!" Tangan syaf ditepis. Anak tangga dituruni satu per satu sambil berlari.
Kereta mini cooper miliknya dipandu laju meninggalkan perkarangan rumah.
"Apa.. apa.. ya Allah.. apa aku dah buat ni.. syed syafiq.. apa.. apa kena dengan aku ni.. macam mana.. tak.. tu bukan aku.. aku. Mija.. abang mintak maaf mija.. abang.. abang tak sengaja.." air mata lelaki nya luluh penuh sesalan. Kalau lah masa mampu diputar kembali. Tapi.. tu tak mungkin. Dan takkan pernah terjadi.
"Ya Allah.. macam mana aku bileh lupa ni.. aku ada benda lain yang nak dibincangkan dengan mija.. ya Allah.. kenapa.. kenapa semua ni jadi macam ni? Tiah.. aku.. aku sayang kan kau tiah.. aku sanggup tengking adik aku demi kau tiah.. aku harap kau dapat terima aku tiah.. tak.. aku.. aku dah buat mija sedih sebab aku.. aku.. aku takkan sakit kan hati mija lagi.. aku akan pastikan mija maafkan aku.. aku.. aku sanggup buat apa saja asalkan mija maafkan aku."
"Abang?"
"Mija?"
"Ni nunul lah.. kenapa ni? Abang.. abang nangis? Abang... kenapa ni? Hah? Mija.. mana mija? Kenapa ni?"
"Astagfirullah aladzim.." muka syaf usap perlahan. Debaran hatinya dikurangkan.
"Abang?"
"Haa.. aa.. ada apa nunul?"
"Kenapa ni?"
"Tak.. tak da apa lah.."
"Yelah tu."
"Nunul.. boleh tolong abang tak?"
"Yes?"
"Tolong abang. Jaga rumah ni. Pujuk adik. Pastikan dia balik malam ni. Bagi tahu dia abang akan keluar dari rumah ni kalau dia taknak tengok muka abang lagi dah." Anak tangga dinaiki satu per satu. Pintu biliknya dibukak. Panggilan nunul diendahkan. Baju dari almari disumbat kasar oleh syaf. Sambil menarik beg bagasi nya, syaf mendapat kan nunul yang masih terpinga di ruang tamu.
"Kakak.."
"abang? Abang nak kemana ni? Ya Allah.. tolong lah abang.. cuba cakap dekat nunul.. kenapa ni? Jangan buat nunul krliru macam ni. Abang? Jawab lah.."
"Nanti nunul akan faham jugak. Ingat pesan abang. Jaga rumah ni baik baik. Ingat. Ni rumah kita. Rumah nunul. Rumah mija. Rumah abang. Ingat eh. Abang pergi dulu. InsyaAllah ada rezeki panjang umur kita jumpa lagi. Jaga adik. Jangan lupa semua pesan abang ni okey? Assalamualaikum."
"Waalaikumsalam."
YOU ARE READING
Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]
Roman d'amourBest ke tak? Ntah lah😹 semestinya mengarut dan jln cerita yg akn buat korang jdi gile😂 mcm author ni jugak separuh mereng dah haaa😅 "Hahah.. padan dengan muka kau. Tulah siapa suruh kau sombong sangat dengan aku. Kan dah dapat hadiah katak specia...