Bab 16

69 9 0
                                    

8 years ago

"Aku.. aku suka kau."

"What?"

"Yes. Aku suka kau."

"Apa kau merepek ni?"

"Aku tak merepek. Aku betul betul dah jatuh cinta dengan kau."

"Wehh.."

"No.. shttt.. let me speak. Aku.. saya sukakan awak sejak kali pertama kita jumpa. Awak ingat lagi tak? Dulu saya pernah kacau awak dengan katak. Saya buat semua tu sebab saya geram. Awak sombong sangat. Awak tak pernah nak bersembang dengan saya. Awak ingat lagi tak hari lahir awak dua bulan lepas? Ada sejambak bunga dengan cadburry, kitkat, awak ingat tak? Tu semua hadiah dari saya. Memang. Memang saya tak de letak nama atau kad dekat hadiah tu. Tapi kalau awak nak tahu, saya.."

"Syed Syafiq! Stop it!! I don't want to listen anything from you! Now or Never! Hear me?! Please. Go away!"

Syaf tersentak. Terkejut dengan tengkingan Tiah. Tak sangka dia dibenci sebergini rupa oleh Tiah.

"And you know what? Aku dah mula bencikan kau pada kali pertama aku nampak muka kau!" Tiah sekaligus beredar sebelum matanya mula berkaca. Tidak mahu Syaf mengetahui betapa hancurnya hati Tiah jauh sekali isi hatinya yang sebenar bahawa dia sudah mula suka pada setiap satu sikap jejaka itu.

Sayangnya hubungan mereka tidak bermula dengan baik. Sikap dingin Syaf pada awal nya telah menimbulkan bibit bibit benci dalam diri Tiah yang kadang kala diselangi dengan perasaan suka. Biasalah Syaf boleh dikatakan lelaki paling kacak, lelaki paling famous di sekolah itu, mana mungkin tiada hati mana mana kaum hawa yang tidak cair melihat Syed Syafiq.

"Faf? Fat?!"

"Hah? Yes? Apa? Kau? Kau? Eh.."

"Asal kau ni? Dah gile? Hah? hishh aku turun bawah ambik air kejap ja.. yang kau mengelamun macam baru lepas jadi balu ni dah kenapa?"

"Ish kau ni.. mulut... ya allah.. tahap longkang kan.. dah la.. kaki kau tu. Dah elok kann. So aku pun nak ciau lah dulu yerr.."

"weh weh.. kau ni gi mane?"

"La kau ni dah kenapa? Aku nak balik rumah laa. Takkan nak tidur sini pulak!"

"Alaa apa salah nya kalau kau tidur sini pun." Nita tersengih.

"Ee tanak aku. Ingat aku takde rumah ke?"

"Yelaa yelaa.. pergi lah kau. Tapi kau ambik la keta aku. Esuk kau datang ambik aku. Kita pegi keja sekali eh?"

"Tapi kan kaki kau sakit. Dah confem confem la cik abang kau tu tak kasi kau pegi kejaa. Kau dah kenapa?"

"Alaa kau ni. Nanti pandai pandai la aku. Eh eh.. ambik la keta aku dulu.. aku tak nak la tengok kau naik teksi. Tak selamat. Kau tu dah la perempuan. Satu satunya besfren aku pulak tu."

"Yela yelaa.. kau tak yah nak bersemut sangat eh. Aku nak balik. Letih kot! Erg.. dah la. Aku balik dulu eh. Byeee!"

"Bye."

Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]Where stories live. Discover now