Bab 15

64 7 1
                                    

8 years ago

"Sayang... you know what."

"What?"

"I love you. So much."

"Oh really? Syaf.. can i tell you something?"

"Yes?"

"I love you more.."

"But still.."

"Still what?"

"My love to you more than everything in this world."

"And my love to you like something that too valuable and nobody can't have it except me."

Tiah tersengih. Lagi dan lagi. Bahagia dirinya tatkala itu tiada siapa yang mampu melawan. Muncul sang jejaka pengikat hati. Menarik jiwa. Merentap kasih.

"Cik? Cik? Cik!"

"Huh? Yes?" Fat masih kebingungan.

"Have we met before? You looks so familiar."

"Uh? Of course ni."

"Oh.. sorry. My mistake."

"Weh Fat! Fat!"

"Apa? Apa.. wehh.. Nita! Aku.. aku.. sorry.. lupa.. aku.."

"Err.. dah la kau! Dah meh tolong aku bangun!"

"Kau.. kau.. kau ok tak?"

"Asal? Nampak macam aku ok ke? Eh kau ni pun satu kan. Mata letak kat mana? Kat lutut? Hah? Sampai tak nampak aku tengah jalan!" Bentak Nita geram. Hampir saja nyawanya berpisah dari badan. Nasib lah tuan punya kereta sempat menekan brek. Jika tidak..

"maaf lah yer cik kak takde bahasa. Kalau cik kak nak tahu, ni laluan saya tau. Cik kak tu hah! Kalau ye pun nak melintas tu tengok lah dulu kiri kanan. Kereta ada ke tak!" Syaf mengerling sekilas. Sekali lagi matanya tertumpu pada satu rupa paras yang seakan akan pernah dilihat.

"Encik.. Encik!"

"Ya? Oh haa.. are you okay? Or nak saya hantarkan.."

"Yes.. why.."

"No. No needs. Saya boleh bawa kawan saya ke hospital sendiri." Fat menyampuk sebelum Nita menghabiskan ayatnya.

"So encik kalau tak de apa apa lagi, excuse me. We are in pursuit of time." Fat menarik pergelangan tangan Nita beredar dari situ tanpa sempat Syaf mengungkapkan sesuatu.

"Wehhm. Sakit lah. Asal kau ni? Main tarik tarik tangan aku!"

"Aku.. aku.. sorry." Fat berucap sepatah dua lemah. Sebak dirinya tatkala teringat akan kisah lama. Parahnya lagi disaat Syaf tidak mengenali siapa dirinya.

"Ee.. dah la. Aku nak balik la. Sakit jugak kaki aku ni."

"Ait.. kau tak nak pergi klinik dulu ke? Check apa yang patut."

"Umm.. tak yah la. Sikit je ni. Nanti sampai rumah aku suruh mak Timah letakkan ubat sikit. Baikla kaki aku nanti." Nita tersenyum nipis sebelum melabuhkan punggungnya di sebelah tempat duduk pemandu ke dalam kereta import pemberian suaminya itu.

"Wehh.. asal kau duduk situ? Kau..

"Kau ni kan.. jangan la kejam sangat dengan aku. Dengan keadaan aku yang macam ni pun kau still nak aku drive ke? Lammak kejam nye kau." Muka Nita berubah manja. Sengaja ingin menyakat temannya.






Jangan Ambil Dia~[ON EDITING]Where stories live. Discover now