Hujan makin lebat. Badanku sudah dibasahi dengan air hujan. Terketar ketar tanganku memegang sepucuk pistol."Bunuh dia sekarang!"arah Abang Jeff. Muncung pistol dihalakan ke arah Aien. Teragak agak agak jariku untuk menarik picu pistol.
"Asyraff! Jangan.... Asy..... Kau tak sayang aku ke?" Aien meronta ronta minta dilepaskan. Tangannya digari dengan besi. Rasa kasihan mula terbit dalam diriku.
"Asy apa yang kau dah buat ni? Aku tak patut bunuh orang yang aku sayang".
Perasaan mula berbelah bagi. Aku tidak tahu sama ada ingin membunuhnya ataupun selamatkan dia.
"Kalau kau tak bunuh dia, biar aku yang bunuh! Tepi kau!" Tubuhku ditolak dengan kasar. Abang Jeff terus melepaskan tiga das tembakan pada Aien. Ketiga tiga peluru itu tepat kena pada Aien. Tubuh Aien terkulai.
"Aien!" Air mata deras mengalir membasahi pipi. Kenapa aku tak halang Abang Jeff? Kenapa aku sanggup lihat Aien mati depan mata aku sendiri?
"Bangun... Asy...."
Terasa lenganku digerakkan beberapa kali tapi aku tetap tidak membuka mataku.
"Asyraff... Bangun la..."
Mataku terus saja terbeliak. Aku meraba raba persekitaranku. Atas katil. Nafas lega dilepaskan. Kenapa aku boleh mimpi sampai macam tu sekali?
"Kau dah kenapa? Kena rasuk dengan setan mana? Terjerit jerit. Bising tahu tak. Orang lain pun nak tidur". Bebelan Zim memecah gegendang telingaku. Jam di atas meja aku lihat. 7:00 pagi.
"Dah bangun la. Jeff nak jumpa kau dekat bilik". Bahuku ditepuk kuat. Zim menapak keluar dari bilikku.
Kuat sangat ke aku menjerit tadi? Aku tak perasan pula yang aku menjerit. Aku kembali rebahkan tubuhku di atas katil.
"Asyraff! Jangan tidur! Bangun!"
"Yaa!!" Aku mendengus geram. Kacau mood cuti aku je la. Badanku dibawa masuk ke dalam bilik air. Aku segera bersiap dan berjumpa Abang Jeff di bilik.
Pintu bilik dikuak perlahan. Abang Jeff duduk di meja bersama laptopnya. Aku mengambil tempat bersebelahan dengan Abang Jeff.
"Kenapa abang nak jumpa Asy?" Pandangan Abang Jeff beralih padaku.
"Ni". Skrin laptop dialihkan padaku. Aku meneliti gambar yang terpapar pada skrin laptop. Terdapat tiga orang lelaki berbadan sasa.
"Siapa mereka semua ni?"soalku terpinga pinga. Orang baru nak masuk kumpulan ni atau penjahat yang ingin memburu kami?
"Mereka bertiga ni orang kanan Tuan Fairuz. Diorang yang bertanggungjawab untuk melindungi Tuan Fairuz". Aku terangguk angguk faham.
"So?"
"Salah seorang daripada mereka dah dapat kesan kedudukan kita sekarang. Jadi aku nak kau cari dia. Nama dia Sam. Cari sampai dapat dan aku nak dia dah arwah. Selagi kau tak dapat nak uruskan dia, kau jangan berjumpa dengan Aien".
Aku tersentak. Ugutan Abang Jeff memang kejam. Kenapa Abang Jeff terdesak sangat sampai libatkan Aien dalam hal ni?
"Dah pergi buat kerja kau. Ingat pesan aku". Aku melangkah keluar dari bilik. Pintu bilik dihempas kuat tanda protes.
Bahuku dipegang."Sabar lah Asy. Jeff memang macam tu. Kalau dia marah memang tak fikir apa dah". Zim menenangkan diriku.
Baru aku perasan yang dah lama aku tidak nampak Roy. Mana dia menghilang? Aku masih rasa bersalah sebab tengking dia. Sepatutnya aku dengar apa yang dia cakap bukan sebaliknya.
"Mana Roy?"
"Dia ada kerja dekat Singapura. Buat masa ni dia tak balik sini. Jeff hantar dia dekat sana sebab nak suruh Roy siasat fasal kenalan Tuan Fairuz. Arul dah kesan ada seorang orang kuat Tuan Fairuz di sana".
Langkahku kembali diatur ke luar dari rumah. Enjin kereta dihidupkan. Sekarang ni mana aku nak cari Sam tu? Bukannya ada GPS ke apa yang boleh kesan dia. Abang Jeff pun beri kerja agak agak lah.
Ah merungut pun tak ada guna. Keretaku laju meluncur keluar dari halaman rumah. Aku memandu ke taman di bandar. Apa tujuan aku ke sini?
Kereta diparkir. Aku menapak keluar dari dalam perut kereta. Aku mengatur langkah ke taman. Terdapat ramai ibu bapa dan anak mereka bermain di situ. Kenapa aku dapat rasa Sam ada di sini?
Mataku melilau mencari kelibat seseorang yang mencurigakan. Tapi bila lihat balik.....
"Semua nampak biasa saja". Aku melabuhkan punggung di bangku. Sebiji bola melantun ke arahku lantas aku segera menangkap bola itu. Seorang budak lelaki berlari mendapatkan bola itu. Langkahnya terhenti di hadapanku.
"Abang nak bola". Kedua belah tangannya dihulurkan. Bola bertukar tangan.
"Kenapa abang pakai topeng kat mulut tu?" Aku tersengih di sebalik mask yang dipakai.
"Abang sakit". Budak lelaki itu tersenyum.
"Nanti abang makan ubat ye". Dia memegang tangan kananku. Aku membalas dengan senyuman. Dia melarikan diri ke padang.
Aku memakai mask supaya tiada siapa yang kenal aku. Senang nak jalankan misi. Aku mengalih pandangan pada sebuah kereta berwarna merah yang baru saja bergerak meninggalkan taman. Cermin kereta dibuka lalu muncung pistol dihalakan.
Sebaik dia melihatku dia terus menurunkan pistolnya dan memecut.
"Sam".
YOU ARE READING
BODYGUARD
Mystery / ThrillerAku pembunuh upahan dan dalam pada masa yang sama aku juga seorang bodyguard. Aku menjadi bodyguard pada seorang perempuan yang trauma akan pembunuhan. Setiap kali aku membunuh orang dia akan jauhkan diri dia daripada aku. "Kau pembunuh! Keluar!" "...