"Kenapa diorang nak bunuh Aien sedangkan aku target utama diorang?! Kenapa perlu libatkan orang yang aku sayang?! Kenapa?!" Meja dihentak beberapa kali dengan kuat. Roy datang menenangkanku."Sabar Asy... Vaksin ada untuk bunuh virus dalam badan Aien tu".
"Kau tak faham Roy.. Kau tak faham.. Ayah dia mati sebab aku.. Tak kan lah dia mati sebab aku juga?! Aku rasa bersalah dekat dia". Air mata menitis ke atas meja. Aku menunduk.
"Tak Asy.. Bukan salah kau... Benda dah jadi. Lagipun kita tak tahu orang sekeliling kita macam mana".
"Aku tak kuat Roy. Aku lemah. Aku tak mampu lindungi Aien. Bodyguard jenis apa aku ni".
"Kau tak boleh macam ni Asy. Kau kena kuat. Kalau kau lemah macam ni, Aien macam mana? Tak kan kau nak tengok dia kena seksa macam tu".
Aku terdiam. Kenapa Roy selalu buat aku nangis? Kata kata dia terlalu pedih.
"Asy nah. Bawa naik atas beri pada Aien. Dia dah sedar sebab tadi dia cakap dia lapar". Arul menghulurkan semangkuk bubur nasi padaku. Aku mengambil lalu mengatur langkah naik ke atas.
Pintu dikuak perlahan lalu aku menapak masuk ke dalam. Punggung dilabuhkan di kerusi bersebelahan dengan katil. Aien bersandar pada kepala katil.
"Asy kau nangis ke?" Aku memandang Aien lalu tersenyum.
"Tak... Nah makan". Sesudu bubur nasi disua pada Aien lalu disuapkan ke dalam mulutnya. Perbualan kami terhenti. Suasana menjadi sepi.
"Asy kau tak nak makan ke?" Aku tidak menjawab. Aien menepis perlahan tangan lalu sudu diletakkan ke dalam mangkuk semula.
"Aku dah kenyang. Tadi kau dah suap aku sekarang aku pula suap kau. Okay?" Mangkuk bertukar tangan. Sesudu bubur nasi disua ke mulutku lalu disuapkan.
"Kau kena makan baru lah kuat nak lawan orang jahat. Kalau kau tak makan nanti kau sakit. Aku tak nak tengok kau sakit nanti aku pun sakit".
Ah Asy jangan lah buat drama air mata lagi dekat sini. Cukup lah dengan Roy tadi.
"Asy, aku rindu kawan lama aku. Kau tahu dulu aku rapat sangat dengan dia. Heh...tapi sekarang aku benci dia. Dia janji nak cari aku, nak lindungi aku tapi dia tipu. Dia tipu aku Asy".
Lidahku terkelu. Dia benci aku. Aku minta maaf Aien sebab terpaksa buat macam ni pada kau. Suatu hari nanti kau akan tahu semua benda pasal aku.
"Siapa dia? Kau ingat tak nama dia? Muka dia?"
"Ermm...tak. Aku tak ingat langsung macam mana rupa dia dan nama dia. Tapi ingatan aku pada dia samar samar. Dulu aku tak ingat langsung".
Ingatan Aien makin pulih nampaknya. Mungkin kesan hentakan dia yang sudah beberapa kali.
"Perangai kau ingatkan aku pada dia. Dia caring macam kau. Dia protective macam kau. Tiap kali aku nangis depan dia mesti dia cakap macam kain buruk". Aien tergelak kecil lalu dia memandangku.
"Kenapa?"
"Jujur lah aku kata....aku rasa si 'dia' tu kau tapi tak kan lah kan. Perasaan aku je kut". Aien tersengih. Aku menarik senyuman nipis.
"Kau rehat la dulu. Kalau nak mandi baju ada dalam almari tu. Semua baju tu Arul sediakan kalau kau datang tidur sini". Langkah diatur keluar dari bilik dan terus menuju ke bilik tidurku. Tubuh direbahkan ke atas katil.
"Asy, aku rindu kawan lama aku. Kau tahu dulu aku rapat sangat dengan dia. Heh...tapi sekarang aku benci dia. Dia janji nak cari aku, nak lindungi aku tapi dia tipu. Dia tipu aku Asy".
Kata kata Aien tadi masih bermain dalam mindaku. Aien dah benci aku. Macam mana kalau dia dapat tahu yang aku ni si 'dia'. Mesti dia tak percayakan aku.
Patut ke aku beritahu dia?
YOU ARE READING
BODYGUARD
Mystery / ThrillerAku pembunuh upahan dan dalam pada masa yang sama aku juga seorang bodyguard. Aku menjadi bodyguard pada seorang perempuan yang trauma akan pembunuhan. Setiap kali aku membunuh orang dia akan jauhkan diri dia daripada aku. "Kau pembunuh! Keluar!" "...