5. Bölüm

54.2K 2.9K 1K
                                    

Medya: Sia/ Elastic Heart (Türkçe altyazılı)

Mühürlü Gül'de daha önce; Argun'un kendini açık ederek o geceye dair sorular sorması ve imaları Gülnihan'ı rahatsız eder. Borca karşılık evini çekip çevirmesini isteyen adamın, teklifini kabul etmezse ortaya çıkacak olumsuz şartlar yüzünden Gülnihan teklifi kabul etmek zorunda kalır.

Keyifli okumalar :)

🖤*5*🖤

Yemeği dışarıda yemek isteyen Argun ile birlikte şık bir restorana gitmişlerdi. Yol boyunca Tulpar'ın düşünceleri fena hâlde karışmıştı ancak yolda konuşulmayacak kadar önemli konular olduğundan susmuş, uzun zaman sonra neşeli tavırlar sergileyen dostuna kaçamak bakışlar atmakla yetinmişti. Ev bulma konusunun nereden çıktığına dair herhangi bir fikrinin olmaması onu merakta bırakan önemli bir durumdu, ancak her zaman dengeli ve yerinde hareket eden dostunun bu ani değişimi onu daha fazla meraklandırıyordu.

Argun ile aralarında beş yaş vardı, ama her anlamda güveneceği yegane insan olmasının yanında sahip oldukları yetişme tarzının ve geleneklerinin doğrultusunda onun için aynı zamanda bir ağabeydi Argun. Özellikle Çeçenistan'da geçirdikleri süre boyunca ailesinde kalan tek büyük erkeğin o olması nedeniyle Argun'un omuzlarında nasıl bir ağırlık taşıdığını iyi biliyordu. Bu ağırlıktan bir an için bile rahatsız olmadığının da farkındaydı, onlar için aile her şey demekti. Argun'un da ailesi için yapmayacağı şey yoktu, ağırbaşlı ve soğukkanlı bir adamdı ama ailesi söz konusu olduğunda dağları yerinden oynatacak birine dönüşmesi yalnızca saniyeler alırdı.

Bunların dışında, Türkiye'de geçirdikleri zamanların bir getirisi olarak az da olsa buradayken farklı davranabiliyordu, farklı derken değer yargıları asla değişmiyordu ama daha rahat ve Çeçenlerin sıkı sıkıya bağlı oldukları kuralları esnetebilecek şekilde hareket ediyordu. Bu ufak çaptaki değişimlere çoktan ayak uydurmuştu Tulpar, ortama uyum sağlama konusunda en az onun kadar başarılıydı. Ancak şu son bir ayda olup bitenlerin Argun'daki etkileri onun da dengesini bozmuştu.

Berrak Karaca denen kızla o gece ne yaşadığını merak ederken olan bitenlerin sebebi olarak karşılarına kızın ablasının çıkması ona da sürpriz olmuştu. Aklını kurcalayan sorunun öznesi değişmişti ama ne olduğu sorusu olduğu gibi kalmıştı. Bugün ise dostunun anlattıkları karşısında Gülnihan Karaca'nın dostu üzerindeki etkisini net olarak görmüş, o geceye dair soruları şaşırtıcı da olsa cevap bulmuştu.

Şimdi ise ofiste ne konuştuklarını ve Argun'un neden yarına kadar tam teşekküllü bir ev istediğini anlama derdindeydi. Yemek boyunca da sesini çıkarmadan sabırla beklemiş, kahvelerinin gelmesiyle nihayet durumu konuşmak üzere konuyu açmaya karar vermişti.

"Neler olduğunu anlatır mısın artık? Ne konuştunuz, bu ev meselesi nedir?"

Argun, Tulpar'ın sessizliğini korumasına rağmen meraktan çıldırmak üzere olduğunun farkındaydı. Yemek yerken derin konular konuşmayı sevmediğini bildiğinden onun bu sabırla bekleyişine minnet duymuştu, Tulpar'ın hayatının merkezinde ve bu konumu asla değişmeyecek olan çok özel bir yeri vardı.

"Odaya geldiğinde hiç lafı dolandırmadan o gece odasına geldiği kişinin ben olduğumu söyledim. "

"Onu tahmin ettim, senden daha azını beklemiyordum zaten. Ne tepki verdi? " diyen Tulpar tüm dikkatini ona vermişti.

"Ne yapacak, şoka girdi. Önce şaşırdı, sonra utandı, fırladığı koltuğa gerisin geri oturup kaldı. "

Utandı... Tulpar'ın dikkatini hızla çeken ilk kelime bu olmuştu, utanmak artık unutulmaya yüz tutmuş ve günümüz insanlarında ender rastlanan bir özellikti. Anlatmaya devam eden Argun'u, kafasında aldığı notlarla dinlemeye devam ediyordu.

Saklı Gül (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin