İŞ BİRLİĞİ

4.1K 182 3
                                    

Duyduğum şey beni sersemletmişti. Demek bu yüzdendi iki gündür sorduğu sorular. Bugün ki giyim tarzımız. Hatta abla kardeş dediğimde asılan yüzü. 

Kendine anne arıyordu. 

Hakan yerinden kalkıp Elif'i kucağına aldı.

''Dayıcığım, sen az önce ne dedin ?''

''Anne diyebiliy miyim diye şordum.'' 

 ''Neden peki ?''

 ''Çünkü o çok iyi bir anne oluy.''

Başımı eğip dolan gözlerimi saklamaya çalıştım. O sırada Samet ayağa kalkınca ona baktım yüzünde olan küçük tebessümle Hakan'ın kucağından Elif'i aldı. 

''Biz seninle baş başa konuşalım mı bebeğim ?'' 

 ''Oluy.''

Onlar şaşkın bakışlarım eşliğinde yukarı çıkarken bende ayağa kalkmıştım. Hazır yalnızken teşekkür etsem iyi olacaktı. 

''Hakan ben...teşekkür ederim. Yani orada olanlar...''

''Önemli değil. Bir dahakine dikkat edersin.''

''Ben bir şey yapmadım ki, sende oradaydın gördün.''

Dik dik yüzüme baktı ve hiç bir şey demeden yukarı çıktı. Derin bir nefes alıp kendimi sakinleştirdim. Karnımdan gelen sesle açlığım aklıma gelmişti. Ben bir mutfağa gitsem iyi olacaktı.

______________________

Sofrayı hazırladığımda mutfağa doğru gelen adım seslerinden kokuyu aldıklarını anlamıştım.

''Ah mis gibi kokuyor.''

Gülümseyerek yüzüne baktım. ''Birde tadına bak.''

''Bakmasam ölürüm.''

Biz aramızda konuşurken Hakan'ın vücudu Samet'in arkasında belirdi. Bizle hiç ilgilenmeden masaya oturduğunda gözlerim ellerine kaydı kıpkırmızıydı. Samet'te oturduğunda Elif'te gelmişti. Ben tabaklara çorba koyarken onlar yerleşmiş beni bekliyorlardı. 

______________________

Yemeklerimizi yerken sessizdik. Taki Samet konuşana kadar.

''Ya kaç saattir soracağım bir türlü fırsat bulamadım. Ne oldu da ellerin bu hale geldi senin ?''

''Önemli bir şey değil.''

''Dayım kavga etti Samet aşkım.''

''Ne ! Sen kavga mı ettin ?''

Konuşma gereği duymuştum. ''Aslında benimle ilgiliydi. İki haddini bilmez ileri geri konuşunca Hakan'da oradaymış duydu, öyle yani.'' Resmen ağzımda gevelemiştim. Samet imayla bana bakıyordu. 

''Aslında o tarafta bir görüşmesi vardı ama sizin orada olduğunuzu nereden bildi ?'' Hakan'a bakıyordu.

''Sezer'i aradım bir iş verecektim. O da bana Elif'i ve Defne'yi almaya gideceğini söyledi. Bende yakında olduğumu benim alacağımı onun verdiğim işi halletmesini söyledim.''

''Hıı, Defne'ye laf attıklarını duyunca da duramadın tabi.''

''Kim olsa durmazdım Samet. Kız evimizde çalışıyor. Sende durmazdın.''

Yan yan Hakan'a baktım. Yani bir şey yapmıştı onuda başıma kakmıştı bu da yetmezmiş gibi gece olanları üstüne basa basa anlatmaya çalışıyordu.

''Haklısın. Neyse, Defne yemekten sonra dışarı çıkalım mı ? Hakan gelmez zaten çalışacaktı bugün, üçümüz dolaşırız.''

Gözleriyle gel demeye çalışıyordu sanki.

YALANCI DADIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin