İlk iş olarak siyah bir bavul satın almıştık. Ama koca şeyi taşımak zor olacağı için Samet mağaza görevlisine çıkışta tekrar uğrayıp bavulu o zaman alacağımızı söylemişti. Sonra yürüyen merdivenlere yönelip üst kata çıkmıştık. Giyim ve bayanlar için olan her şey bu kattaydı. Samet kolumdan sürükleyip beni bir giyim mağazasına sokunca yanımıza anında iki bayan görevli gelmişti. Sözde bana yardımcı olmak için ! Ama Samet gayet rahat bir tavırla görevlileri başımızdan savıp reyonlara bakmaya başlamıştı bile. Bana kıyafet bakmamıza rağmen Samet seçiyor benim kucağıma atıyordu kıyafetleri, en sonunda kollarım dolup taşınca beni itekleyerek kabine soktu ve denedikleri mi görmek istediğini de söyledi. Kıyafetleri askıya asıp derin bir nefes aldım ve üzerimi çıkarmaya başladım.
İlk olarak siyah dar paça bilekte biten bir pantolon denedim üzerine de salaş beyaz, sade bir tişört, bedenler tam istediğim gibi olmuştu ben biraz rahata alışık olduğum ve kalçamı kapatacak şeyler sevdiğim için pantolon esnek kumaş ve tişört biraz bol ve kalçamın hemen altındaydı. Dışarı çıkıp Samet'in önüne geçtim parmağıyla dön işareti yapınca etrafımda dönüp tekrar yüzüne baktım.
''Aldık bunları sıradaki.''
Yüzümde sırıtmayla başımı sallayıp kabine geri döndüm üzerimi çıkardım ve kıyafetleri kenara ayırdım. Sırada başka bir kombin vardı. Beyaz ve yine dar bilekte biten bir pantolon üzerine vişne çürüğü renginde anlamsız yazıları olan bir tişört giydim ve dışarı çıktım, bu kombin içinde onay alınca kabine geri döndüm ve kıyafeti kenara ayırdığım kıyafetlerin üzerine koyup diğer kombini denedim. Bol ve yüksek bel bir kot, beyaz kayık yaka kısa bir tişört. Bol pantolon üzerine kısa tişört giyebilirdim bu yüzden sorun etmedim ve dışarı çıktım. Samet bu kıyafeti de onayladı ve en sonunda kendi kıyafetimi giyerek kabinden çıktım Samet'in geldiğimizde başından savdığı görevlilerden biri gelip kıyafetleri aldı ve kasaya doğru yürüdü ben içerideyken konuşmuşlardı sanırım. Samet'in tişört reyonuna yöneldiğini görünce bende peşinden gittim beş tane rengarenk tişört alıp bana hiç sormadan ve denememi istemeden ayrıca konuşmadan ! kasaya gidip, onları da diğerlerinin yanına koydu ve ücreti ödeyip aldıklarımızın paketlenmesini bekledi. Ben sessizce yanında duruyordum. Aldıklarımız paketlendiğinde hepsini tek seferde alıp bana uzattı ve mağazadan çıktı. Pekala kibar bir insan değildi ! Ama zevki benden bile güzeldi bunu inkar edemezdim.
Ben de mağazadan çıktığımda peşine takıldım. Sırada ki mağaza ayakkabı mağazasıydı. Ayakkabılara düşkündüm ama bir çift olması ironiydi tabii. Samet numaramı sorduğunda otuz sekiz cevabını verdim ve yine her şeyi ona bıraktım. Zaten dolu ellerimle dolaşamazdım bu yüzden hemen önümdeki pufa oturacağımı söyleyip oturdum ve beklemeye başladım. Yaklaşık on-on beş dakika sonra Samet ve arkasında bir görevli yanıma gelince oturduğum yerde dikleştim ve önüme bırakılan beş çift ayakkabıya baktım.
İkisi beyaz spor ayakkabı, biri bordo biri lacivert bez ayakkabı, diğeri ise açık kahve buti bot ayakkabıydı. Hepsini sırayla denedim ve bir sorun olmadığında ayakkabıları da alıp bu mağazadan da çıktık. Tabi ki ben taşıyordum. Alacaklarımız bu kadardı zaten yeterince masraf olmuştu. Bunun için mahçuptum. Alt kata inip bavulu aldığımız mağazaya geri döndük ve Samet aldıklarımızı benden alıp görevlilere verdi ve hepsinin katlanıp bavula yerleştirilmesini daha sonra tekrar gelip bavulu alacağımızı söyledi. Bavul iki taraflıydı bu yüzden ayakkabılarda sığıyordu. Beni de kolumdan tutup mağazadan çıkardığında yemek kısmına yürüdüğümüzü fark ettim. Görevlilerden kimse olumsuz bir şey söylememiş aksine boyunları eğik bir şekilde Samet'in her dediğini kabul etmişlerdi. Gerçi koskoca iş adamıydı illaki tanınıyordu burada. İş yerleri buraya yakındı. Yinede bütün suratsızlığına rağmen benimle uğraşması aslında beni mutlu etmişti. Onunla iyi anlaşmayı umuyordum.
____________________
Oturmuş yemeklerimizi yerken suskunduk. İkimizde tek kelime etmemiştik. Yemekler bittiğinde tatlıları sipariş etmiştik garson masayı toplarken Samet gözlerime bakıyordu.
''Şimdi kendini bana açık ve net bir şekilde anlatacaksın özel hayatın dahil, her şeyi bilmek istiyorum. Eksiksiz ve doğru olarak.''
Başımı salladım ve derin bir nefes aldım. Her şeyi Samet'e anlatıp kurtulacaktım. Benim için zor olacaktı çünkü kolay şeyler yaşamamıştım ama bilmesi gerekiyordu. Daha fazla tolerans isteyemezdim. Ve bunu ona borçluydum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YALANCI DADI
RomanceHakan Yükseloğlu , Saygın, zeki, yakışıklı ve aynı zamanda soğuk ve suratsız bir iş adamı. Defne Sarkıt , Kimsesiz, neşeli, hayat dolu, güzel bir hırsız. Samet Yükseloğlu , Çapkın, deli dolu, zeki ve yakışıklı bir iş adamı. Elif Yükseloğlu , Dayısın...