__Pov Amalia__
Aku rasa nak nangis pun ada.Aku nangis dan tak keluar dari bilik sampai malam.Aku tak makan.Nasib abc.Boleh nangis sampai malam.Aku nak tengok Oppa Jimin aku.Oppa Suga pun sama.Aku suka Oppa Suga sebab dia always swag.Oppa Taehyung...I am sorry.Kau lah orang yang paling comel dalam hidup aku.Kalah teddy bear aku.
Azlan dah mundar mandir di ruang tamu.Dato Izz dan Puan Zura dah risau.Kalau dapat gastrik,Macammana?
Dato Izz membaca surat khabar dengan gelisah.Dia risau akan anak bongsunya.Puan Zura tak habis2 ketuk pintu bilik Amalia.Tapi Amalia endahkan.Azlan jalan dengan mundar mandir.'Apa salah aku?' bisik hati Azlan.
__Pov Azlan__
Aku rasa bersalah pulak.Aku tak sengaja datang lmbat tadi.Aku fikir apa kesalahan aku.Semalam Lia teruja sebab....
Sebab apa eh???
Sebab?
Eeemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Bts kpop!!!
Baru ingat...Aduh.adik aku ni dah mabuk kpop ni.Sampai meroyan macam orang gila dalam bilik.Setakat kpop kut.
Aku lambat ambik dia tadi sebab 👉👈
Jangan MARAH tau
Flashback...
Aku ditumbuk oleh Shadow.Ingat lagi tak watak Shadow?Aku dengan Shadow sedang bergaduh kat Belakang sekolah.Kat padang lama.
Bukk!!!
Adui...Pipi aku.Nasib tak lebam.Dasyat ah Shadow sekarang.Kau makan apa? Sampai sado gila.Kalah aku.
Huwarghhh!!![nangis dalam hati]
Aku sepak perut dia.Apalagi tumbang ah.Tengok ah kaki sape.Kaki Aku ah...(kembang hidung jap)
Aku memandang shadow tajam.Dia memang cari nahas.Tahulah dah handsome sekarang.Dan murid baru...Murid baru ke?Bekas murid lama ah.Murid lapok.
"Dragon aku ingat kau dah tak kenal aku dah" sinis ayat Shadow.Amboi sinis nya ayat.Aku pun boleh lah..Anak gangster mafia always win!!!
"Aku Ingat kau dah mampus...Hidup lagi rupanya"
Shadow hanya pokerface.
Aku dah kembang hidung.Dia tak balas kan?Aku win ah...BlackBoyz pun ada kat belakang aku.Dia pakai topeng ngan kawan dia.Nak tahu?
Aizat dan Hakimi ah.Sape lagi.Aku sentiasa bawa dorang kalau ada orang ajak gaduh.
"Kau ingat kau dah menang...Hak tuih ah" kata Shadow dan pergi dari situ.
Aku hanya menghantar renungan yang tajam sehingga Shadow hilang dari pandangannya.Aizat menepuk bahu kiri Azlan."Lek ah...Mana Lia?Dia dah balik sendiri ke?" kata Aizat dan menjatuhkan tangannya.
Aku menoleh ke belakang.
"Oh Lia...Dia kat-"
"ARGH!!!!Lia!!!"
Aku lari selajunya.
__End flashback__
Aku ketuk bilik Lia.
Tok tok
"Masuklah..." sahut Lia.
Aku pun masuk ke biliknya dan terkejut beruk.What happen?Adakah ini realiti?
"Ya Allah tisu bertaburan.Kotak tisu habis 4 kotak.Adik Abang harap Park Jimin tu mati awal.Jimin tu dah lah kulit putih macam vampire dah abang tengok.Muka macam spesies beruk terancam je.Handsome lagi abang.Asal syok sangat kat kpop tu..."
Papp!!!!
Kotak tisu dibaling.Aku jatuh di hadapan pintu.Ayat aku belum habis lagi tho.Aku mengusap kepala aku.
"Park Jimin lagi handsome!!!!Dia walaupun muka macam vampire.Dia lah orang pertama cairkan hati adik!!!!Oppa Jimin lah orang yang paling handsome kat dunia ni.Abang jahat.Sampai hati abang ejek dia serupa beruk.Hiks..Abang Hiks jahat...Hiks" kata Lia dan menangis.
Inilah budak zaman sekarang.Hina sikit idol dia dah menangis.Adui...Virus kpoperz dia dah dtg.Aku rasa sayu pulak tengok dia menangis atas katil sambil menonggeng.
"Huwargh!!!!Abang jahat!!!"
Aku awal awal lagi dah tutup telinga.Boleh pekak telinga aku ni.Aku duduk di birai katil Lia.
"Abang minta maaf...Nanti abang teman adik shopping.Adik belilah apa yang adik nak.Abg belanja"
Lia terus melompat atas katil serupa beruk dah.Aku 😑(macam ni ah muka aku)
Lia lepastu duduk bersila atas katil.
"Lainkali buat lagi adik sepak kang"
Aku rasa takut pulak.Berdiri bulu roma aku.
"Abang tadikan..Adik dengar bunyi orang tembak kat stor lama tu.Sofea pun ada sekali.Mangsa tu kata.Bla bla bla..."
Author malas nak ceritakan.
Aku mengangguk faham.Mesti ni kerja Blackboyz.Aku dah pesan jangan terkantoi.Adui nasib adik aku ngan Sofea yang nampak.
"Adui!!!"
Cubitan hinggap di paha aku.
"Termenung lagi" perli Lia.
Aku blur
"Apalagi blah ah!" halau Lia.
Aku keluar dari bilik dengan muka Pokerface.
"Jangan lupa belanja adik!!!" laung Lia.
Aku mengeluh.Aku pun nak tidur.Malam dah...Mama dan Papa aku dah tidur.
Bye.Tunggu next part,okay 👌👌👌Tolong komen tau...
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...