Masuk je lepas rehat,aku nak ambil buku latihan bawah meja.Tapi,lain yang dipegang.Aku terus keluarkan dan tengok.
Sepucuk surat misteri ✉
Surat dari peminat ke???
Aku belek banyak kali,tiada nama pemberian.Bau x menyenangkan.Aku hidu bau surat tu.Bau....
DARAH
Cikgu kat depan dihiraukan.Mereka berdiri beri salam,aku sorang duduk.Nasib Cikgu Fauzi x sedar.Ayu ngan Dhia pulak katanya nak pergi usha murid laki kelas 5 Bintang.Aku x join sebab masih nak still single.
Ecewah...
Tapi,surat ni buat aku x sedap hati.Laju je aku surat tu.Isi surat tu aku ambik.
Aku baca...
Hi Princess.Still single ke???Alone ye...Alolololo,nanti awak x lonely dah sebab saya akan teman awak.MULAI SEKARANG,Princess.See you later...
Aku terus koyak surat tu dan simpan dalam laci.Asal aku rasa ayat dia....
Seram
Aku malas nak fikir.Maybe,peminat aku tu...Perasan pulak kau ni,Lia.
Biasalah,peminat sentiasa usha crush nya.Like me...
Eeii,gedik dah aku.Baru sorang peminat.Bukan satu sekolah ni.Aku rasa
X sedap hati.
***
Waktu persekolahan dah tamat.Aku tergesa gesa masuk ke dalam kereta Audi.Aniq kata,dia tumpang kawan dia.Aku faham.Dia risau satu sekolah gosip tentang
Aniq dan Lia balik bersama2.Hubungan sulit or just friend?
Nanti gosip hangat.Baru nak buka pintu kereta.Kepala aku dipikul pakai benda yang keras dan akhirnya...
Aku rebah...
Sebelum aku pengsan.Aku nampak Aniq dan gengnya serang laki yang pukul aku tadi.Sebenarnya,geng Aniq ni ramai.Termasuk geng fuck tu,baru masuk.Kiranya geng fuck tu member baru lah.Aku x pernah tahu sebab Geng Fuck digantung sekolah.
Laki tadi terus lari.Aniq berlari mendapatkan aku.
"Lia...Lia!Jangan pengsan dulu" Aniq dari segi wajahnya seperti gelisah.Akhirnya,aku rebah.
---
Mata aku perlahan2 terbuka.Kepala aku berat dan pening.Aniq yang baru sedar dari tidur segera mendapatkan Doktor.
"Erghh,sakit nya kepala" aku pegang kepalaku.Laa...Berbalut rupanya.Doktor peribadi aku masuk dan tersenyum manis kat aku.
"Doktor Aina.Saya nak balik" kata aku.Malas nak tinggal kat hospital.Keluarga aku pun x tahu aku kat hospital.
"Luka kat belakang kepala Lia x sembuh lagi.Tinggal dua tiga hari lagi kat sini.Baru awak boleh balik" kata Doktor Aina.
Aku menjuihkan bibir.
"Tapi....Family-" belum aku nak habiskan ayat.Mama,Papa dan Azlan meluru masuk dan terus memeluk aku.Aku lemas dalam pelukan."Ma...Pa...Abang...Le-lemas" ucapku tersekat sekat.Puan Azura,Dato Izz dan Azlan tersengih dan melepaskan pelukan.
"Maaf mengganggu Puan,Dato.Tapi,Lia mesti tinggal kat hospital buat dua hari.Luka kat kepala nya x sembuh dan darah tadi x berhenti mengalir.Nasib darah tu dah x mengalir.Nanti dia mengalami kekurangan darah" terang Doktor Aina.
Bibir dimuncungkan.Mata juling ke atas."Ingat cantik?" Azlan tolak wajah aku.
"Ma...Pa...Nak balik" rengekku.Tamgan memukul paha aku."Nak balik!" aku kali ni berguling guling atas katil.
"Lia ni kan...Mama janji kalau Lia dah sembuh.Mama bawa Lia pergi....Shopping" Mata aku terus bersinar sinar.
"Yeay!" aku terus memeluk Puan Azura."Nanti,Papa bawa Lia balik kampung" Kata Dato Izz.
"Yeay!Love U Papa!" aku terus peluk papa.
"Abang belanja Lia makan cendol je lah.Jimat duit Abang" aku buat muka x puas hati.Aniq seperti tidak wujud disitu.
"Yelah2.Abang beli kan Lia basikal.Nanti balik kampung kita boleh pusing satu kampung" putus Azlan.
"Mama dengan papa balik dulu.Kamu ni sape?" tanya Dato Izz pada Aniq.
"Saya Aniq.Kawan Lia.Saya yang tolong dia tadi.Ada orang jahat nak culik Lia" terang Aniq.
Membuntang mata Puan Azura,Dato Izz dan Azlan.Ingat Lia jatuh tangga ke tergelincir.
"What?!" Puan Azura yang over sikit.
"Cuba citer.Mama ngan Papa balik dulu" arah Azlan.Puan Azura kiss pipi Lia dan Dato Izz memeluk Lia sebelum keluar.
Aniq bersandar di dinding sambil berpeluk tubuh.
"Begini citernya....
Aku ngan geng aku kebetulan sedang lepak kat kantin.Kawan aku nampak mamat sut hitam ni pegang kayi besbol.Kitaorang buat bodoh je lah.
Saya lihat dia pergi menuju ke arah Lia dan pukul Lia kuat.Masatu,baru kitaorang lari dan serang" panjang lebar citernya.
Ku belum mandi x tentuang~
X tentuang~Bergena deringan telefon Aniq.Dah dia cakap blablabla.Dia terus minta izin nak blah.Mak suruh balik rumah.Dah petang...
"Adik,abang tata 👋👋👋 dulu" kata Azlan dan pulang ke rumah.Ialah,balik U je,dapat berita Lia kena tahan kat hospital.Aku hanya menggangguk.
Sambung tido,nasib period.Aku x sabar nak balik kampung.Jumpa opah dan atok.
Azlan citer,Opah dan atok baik dan masih bertenaga.Umur dah mencecah 80 tahun ke atas.
X sabar nak pulang ke village!!!
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...