Hadiah

3.9K 167 6
                                    

"LAJU LAGI!!" punggung Ash ditepuk kuat.Ash jalan makin laju,dalam hati dah mengeluh.Terpaksa layan sikap adiknya yang tak seberapa normal.Menjadi kuda harini,semalam pulak teman adiknya itu main masak2.

"Kuda..Muka handsome..-" Ash dah bangga.

"Tapi sayangnya lembab" sindirku dengan gelak mengejek.Ash mencebik.
Langkah nya terbehenti secara mengejut menyebabkan aku jatuh dari atas badannya.

Tok tok

Ash berdiri dari merangkak.
"Masuklah!" laung Ash.
Aku turut berdiri.

"Present" kata Azlan teruja.Kotak besar dibawa masuk kebilik.Dah keriangan dapat hadiah.Kami membuat bulatan.Hadiah diletakkan di tengah2.

"Sape bagi ni AhZirafah?!!" jeritku.Tidak sabar hendak membuka kotak ini.Berlapik pembalut berwarna biru cair,corak nya corak cat.

"Oii!Abang Az bukan AhZirafah?!!" lenting Azlan.
Aku tersengih menampakkan barisan gigi.Terus ditarik kotak sederhana itu sehingga betul betul di hadapan aku.
Fuh..Lia,relaks.

Tali reben itu ditarik,terus koyakkan pembalut buat semak.Mata dah membulat,renungan pada hadiah yang tak dapat aku percaya.

Sebuah teddyBear Pink!
"PINKY!!"

"NOOOOOO!!!!" jerit Azlan dan Ash.

***

"Asal kau bagi patung 'Pinky' jugak?" soal Azlan geram
Di talian,Aizat tersengih.
Timbul perasaan nak ketawa.

"Sorry Brother.Chill.." Aizat pecah ketawa.Azlan merengus geram.Nasib kat Australia,kalau tidak mahu saja dibaling Aizat TeddyBear Pink itu.

"Chill hotak kau!" Aizat ketawa tidak henti.Azlan merungut perlahan,adiknya sorang itu dahulu FansPinky.
Dari dulu lagi,tapi bila dah matang.Suka warna purple pulak,tak minat sangat.

"Sorry Abang Ipar Intan Payung Pujaan Hatiku" Azlan dah geli geliman.

"Eyuw!Sorry naik lorilah" kata Azlan selamba.

"Wei,class dah nak start.Bye" Aizat terus matikan talian telefon.Bertuah punya budak,getus hati Azlan.Tergeleng geleng kepala.

"AzZirafah!Teman Pinky minum petang" marahku pabila asyik layan phone nya je.Kesian kat Pinky dan Jambu minum teh kat meja tu.

"Wei,bilalah kau nak normal ni?" bisik Azlan perlahan.
Ash muncung ke depan.
Aku menjongketkan kening.
Kuali mainan ni digunakan untuk masak mee goreng.Mee tanah liat rasanya 😂

"Liaa.." rengek Ash.
Haih,apa Abang Ash nak ni?
Dari tadi muka macam duckface.Nak masak pun tak tenang.

"Wajib ke pakai baju pompuan dress ni?!!" bentak Ash.Bibirnya baru saja aku hias dengan lipstick.Habis makeup dimuka Ash.Ianya mengundang gelak Azlan,nasib tak terlibat.

"Along macam Sajat ahh!!"-Az

"AZ!!!!!!!!!!!!!!!!!"-Ash

"DO YOU WANT MY PENYEPAK?!!!"

***

"Haih,Lia masih dalam proses gila.Saya rasa,Husband Lia kena balik Malaysia" Doktor Aina kesian melihat aku yang dirantai sambil meraung.
Cuba nak lepaskan dirinya dengan meraung kuat.Kaki Nurse Melur bergetar getar.
Mungkin Takut

"Nooo...Aizat ada ujian semester kat sana" balas Ash.Matanya redup memandang aku.

"AKU TAK GILA!!!!!"

"Melur!Suntik dia cepat" arah Doktor Aina.Aku terus pengsan lepas diberikan suntikan.

"Hmmmm...Apakata kita beri makan ubat sembuhkan dari gila" kata Nurse Melur pulak.
Ash menjongketkan kening.
Ada ke ubatnya?

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now