-Japan!I'm Coming!-

4K 165 13
                                    

Akhirnya aku sampai di Jepun.Dihirup udara segar.Sesegar sugar~
Indahnya Jepun padahal baru keluar Airport.

"I need a taxi" aku menahan teksi dan masuk ke dalam.
"Welcome,Miss" ujar pemandu itu.Aku hanya tersenyum manis.Dia meletakkan beg bagasi roda aku ke dalam bonet.

Kemudian,pemandu itu masuk balik ke dalam kereta.
Kami bersembang2 di dalam kereta.Rupanya pemandu ni berasal dari Malaysia dan tinggal di Japan.

"Kenapa muka miss berbalut?" soal pemandu itu.

"Ohh...Saya accident" kataku dan memandang tingkap.Melihat pemandangan Jepun yang indah.

Pemandu itu mengangguk kan kepalanya."Miss,boleh panggil saya Uncle Am" kata Uncle Am.

"Uncle Am boleh panggil saya Lia" kataku.

Uncle Am meneruskan memandu menuju ke Hospital.Beberapa jam kemudian,mereka sudah tiba di Hospital.

"Thanks,Uncle Am.Berapa?" soal Lia.

Uncle Am tersenyum dan menggelengkan kepalanya.
"X pe,Lia.Uncle belanja.Bye" jawab Uncle Am.

"Thanks again Uncle Am.Bye" ucap Lia dan keluar dari kereta.

Aku membuka bonet kereta lalu mengeluarkan beg bagasi rodanya berwarna purple.
Lalu,diseret masuk ke dalam hospital.

***

"Huh,bosannya...." keluhku.Duduk dalam bilik ni amat membosankan.Dahlah warna putih,x leh warna lain ke?

Tok tok

"Masuklah!" laungku.

Seorang lelaki masuk dengan muka gembira.Dia memakai baju pesakit.Oh,baru teringat yang aku cakap bahasa melayu.Doktor yang merawat aku orang melayu gak max jepun.

"Hi,Lia" sapa laki itu lalu duduk di atas kerusi bersebelahan katil aku.Wait,camna dia tahu nama aku?

Kening dah berkerut.

Lelaki itu gelak kecil melihat aku."Kau ni...Ni akulah!Aniq" kata Aniq.

Mata aku terus membulat.

"OoO!!!Omo!!!" aku macam x cayer je guys!

Aniq angkat kening ala2 Ziana Zain.

"Huh...Tahulah aku terlebih handsome.Ni semua kau punya pasal lah ni!Kalau aku x bagi kau tumpang,x accident aku ni.Mak bapak aku pulak kat hotel sekarang.Haisshhh!" mula dah Mamat ni bebel.Aku buat muka derk je.

Malas nak dengar dia membebel melebih2.

"Kau dengar tak ni?"

"Hah?" aku tanya ngan muka x bersalah.

"Babi punya pompuan.Nasib perempuan,anak orang" bisik Aniq perlahan namun dapat ku dengar wahai mamat mulut x de lesen.

Aku piat telinga dia."Adududu" membuatkan Aniq sedikit berdiri.
"Apa tadi?X dengarlah" kataku dengan saja saja.

"Eh mana ada...Aku kata kau cantik sangat macam mayat kena lilit ngan tisu jamban kat mesir" ayat akhir Aniq perlahan sahaja diungkap.

Aku yang x dengar ayat akhir dia melepaskan tangan.Aniq menggosok gosok telinga nya yang sudah merah.

Nasib dia anak orang

Nasib kau Aniq.Nasib Lia x dengar apa kau kata.Kalau x,kena baling kau pergi mesir.

"Hah,camne kau kena culik" akhirnya soalan yang ditanya2 oleh Aniq selama ini akan terjawab juga pada harini.

Jeng jeng jeng

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now