Memories

3.6K 155 2
                                    

"Habis baju saya!Tengok ni!!"

"Baju awak.Bukan baju saya." kata seorang budak laki dengan innocent.Macam tiada apa apa berlaku.

Manakala budak perempuan itu hampir menangis.Riak wajahnya seperti menahan nangis.Bajunya habis kotor dengan ais krim kon milik budak lelaki itu.

Budak lelaki itu semakin resah.

"Wei janganlah nangis." kata budak lelaki itu.Niatnya nak memujuk tetapi makin lain jadinya.Budak perempuan itu menangis tak tentu hala.

"Jangan nangis do.Aku tak tahu nak pujuk macammana" resah budak lelaki itu sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.

Budak perempuan tersebut berhenti menangis.Dia mengesat air matanya sebelum tersedu sedu.

"Belikan saya baju baru!"

"Baju?" ternganga budak lelaki itu.Gila ke apa budak ni?

"Baju princess Frozen!" lagi ternganga mulut budak lelaki itu.Tak heranlah semua budak nak Frozen.Time tu cartoon Frozen famous.Tapi masalahnya kenapa kena beli baju untuk budak perempuan ni?!!

Satu sebabnya.Duitnya melayang.Dahlah dalam poket ada RM439 je lagi.Cuba imagine budak ni nak baju frozen yang macam ala Elsa.
Tah tah melayang seratus lebih.

"Eh ni kat playground bukan mall.Sedap cengkodok awak je nak suruh pi Mall semata mata baju frozen tu" alasan budak lelaki itu sambil bercekak pinggang.

"Salah siapa tadi?Awak yang langgar saya tadi!" kata budak perempuan tidak berputus asa.

"Sape suruh halang laluan saya" balas budak lelaki tadi tidak mahu mengalah.

Riak wajah budak perempuan itu seperti mahu menyambung nangis.Matanya mula berair.
Apalagi resah balik si budak lelaki itu.

"Okay okay!" akur budak lelaki tadi.Terpaksa bersetuju.Tak
pepasal budak ni jerit nama mak bapak dia.Mati dia.

"Haih budak perempuan ni memang dilahirkan untuk menangis ke apa?" ngomel budak lelaki.

Mereka berjalan kaki ke Aeon Mall.Nasiblah tidak jauh dan mengambil 5km.

Sesampai di Aeon Mall.Rabun mata budak perempuan dengan frozen sana sini.

"Wow ada Elsa!!"

"Uuuuu Anna ngan Olaf!"

"Arghhh sweet couple!Anna ngan budak laki ni."

"WOAAAA ADA ORANG SHIP ELSALAH!!"

"WUUUU ADA BEG FROZEN!!!"

"ADA PAMPERS FROZENLAH!MAJU DAHH FROZEN"

"UISSYYY ADA SPENDER FROZENLAH!!"

Jakun beno budak perempuan ni.Budak lelaki tadi dah menyampah.Dia diam saja follow budak perempuan.

"Nak baju mana?" akhirnya budak lelaki tersebut bersuara bila sampai di kedai pakaian.
Semua Frozen.

"Nak tu!!"

"Taknaklah nak ni!!"

"WOAA ADA GAUN ELSA!!
NAK NII!!!!"

"ARGHHH ADA FROZEN SELFIE NGAN LAKI KOREA!!!!NAK NI!!!"

"ADA AKAK CANTEK CAM ELSA LAH!!NAK AKAK NI!!!"

"ADA BADUT ELSA LAH!!
NAK BADUT NI!!!!"

Ya tuhan..Budak lelaki ni dah pening layan budak perempuan ni.Ada ke nak benda pelik pelik.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now